Το Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών πριν προλάβει να γίνει Διεθνές έγινε Δελφινάριο. Η κυβέρνηση για μια ακόμα φορά παρώδησε τον εαυτό της σε δημόσια θέα. Δεν ήταν όμως μόνον αυτό. Ο κλαυσίγελος με τον Γιάν Φάμπρ κατέδειξε και πόσο εύθραυστες είναι , εάν δεν έχουν διαρραγεί ακόμα , οι κοινωνικές και ιδεολογικές συμμαχίες που έφεραν τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία.
To υπουργείο Πολιτισμού , ενεργώντας σπασμωδικά μετά την παύση του Γιώργου Λούκου , ανέθεσε την διεύθυνση του Φεστιβάλ στον Γιάν Φαμπρ με αδιευκρίνιστες αρμοδιότητες . Ο τελευταίος, χωρίς σχεδόν καθόλου χρόνο για έναν στοιχειώδη προγραμματισμό, χωρίς γνώση της ελληνικής πραγματικότητας και , κυρίως , χωρίς διευθυντική εμπειρία , πρότεινε ένα πρόγραμμα – συρραφή δικών του έργων και άλλων βελγικών παραστάσεων με ελάχιστη ελληνική συμμετοχή. Ο υπουργός Πολιτισμού πίστευε προφανώς ότι αρκούσε το όνομα και το έργο του διάσημου βέλγου πολύπλευρου δημιουργού για να ξεχαστεί η αποπομπή του Γιώργου Λούκου και να γίνει εύκολα αποδεκτός ο πρόχειρος προγραμματισμός για την φετινή χρονιά. Η κυβέρνηση μάλιστα επιχείρησε να χρησιμοποιήσει επικοινωνιακά τον Γιάν Φάμπρ και τον περιέφερε σε διάφορες συνεντεύξεις από κοινού με τον κ. Μπαλτά και στο Μέγαρο Μαξίμου ακόμα , όπου τον συνάντησε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Μοιραία λοιπόν το όλο ζήτημα προσέλαβε και πολιτικές διαστάσεις και τα όσα λέχθηκαν και προτάθηκαν προκάλεσαν την έντονη κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης και των Μ.Μ.Ε. Η κριτική επικεντρώθηκε κυρίως στο έργο του Φάμπρ και στον κίνδυνο του “ αφελληνισμού ” του Φεστιβάλ. Από διάφορα έργα του Φάμπρ επελέγησαν σκόπιμα κάποια, μάλλον ατυχή, ολιγόλεπτα αποσπάσματα τα οποία τον διακωμώδησαν και τον υπονόμευσαν. Εξεγέρθηκαν όμως και πολλοί καλλιτέχνες , ανάμεσα στους οποίους ήταν και αρκετοί που υπέγραφαν εκείνα τα πομπώδη , αφελή , απλοϊκά και στερεοτυπικά προεκλογικά μανιφέστα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Οι καλλιτέχνες εξέφρασαν έντονα την αντίθεση τους , είτε λόγω συντεχνιακών και οικονομικών συμφερόντων ,είτε λόγω της αισθητικής και ιδεολογικής διαφωνίας τους με το “ ξενόφερτο” πρόγραμμα του Φάμπρ. Έτσι η υπόθεση Φάμπρ έδειξε ότι η συστράτευση των καλλιτεχνών και των διανοουμένων με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν οφείλονταν σε μια κοινή αριστερή αντίληψη για την τέχνη αλλά στην κατάρρευση , λόγω της κρίσης , των προηγούμενων δημόσιων και ιδιωτικών πολιτιστικών δομών. Έδειξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μετασχημάτισε την κοινωνική διαμαρτυρία σε σαφή πολιτική και ιδεολογική πρόταση και ότι τελικά στον αντιμνημονιακό του λόγο ηγεμόνευαν παραδοσιοκρατικές και εθνοκεντρικές πολιτιστικές αντιλήψεις . Έδειξε τελικά , ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσέτρεξε στην εξουσία χωρίς να έχει ούτε στο προνομιακό, υποτίθεται , για την αριστερά πολιτιστικό πεδίο κάποιο σχέδιο .Δυστυχώς και εκεί , όπως και σε όλους τους άλλους τομείς , ο βασιλιάς ήταν γυμνός.