Παρακολουθώ με απορία, αλλά κυρίως με αγανάκτηση, αντιδράσεις και συμπεριφορές ανθρώπων, για υποτιθέμενες δηλώσεις πολιτικών στην Τουρκία, που με μία ανυπολόγιστη ελαφρότητα, τις αποδίδουν σε πολιτικά πρόσωπα, που ουδέποτε θα τολμούσαν να εκφραστούν με αυτόν τον τρόπο. Ο Κιλιντζάρογλου, κατήγγειλε τον Ερντογάν, για την εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος ανελεύθερου και αντιδημοκρατικού, και μέσα σε αυτό το καθεστώς του τρόμου, αποφασίζει και κάνει ότι θέλει, χωρίς να δίνει σημασία σε κανέναν και κυρίως αλλοιώνει τα φυσιογνωμιστικά χαρακτηριστικά της Τουρκίας, αυθαιρέτως και χωρίς να έχει αυτό το δικαίωμα.
Με έναν αντίστοιχο τρόπο, εκφράστηκε και ο Ιμάμογλου, ο οποίος ειχε εκδηλώσει, από πολύ καιρό πριν, την αντίθεσή του, στην αλλοίωση των φυσιογνωμιστικών χαρακτηριστικών της χώρας που επιχειρεί ο σουλτάνος. Σαν Δήμαρχος της Istanbul, αφού μίλησε για τον απρεπή τρόπο, με το οποίο ο Ερντογαν, παρενέβη σε ένα θέμα που αφορά το Δήμο της Istanbul, δήλωσε τη διαφωνία του, αλλά επίσης και την αδυναμία του να παρέμβει, με τον οποιοδήποτε τρόπο, από τη στιγμή την οποία, ένα καθεστώς ανελεύθερο, είναι αυτό το οποίο αποφασίζει και διαμορφώνει, τις τύχες της χώρας. Είχε όμως εκδηλωσει την αντίθεση του, στη μετατροπη του μνημείου σε τζαμι, αρκετό καιρό πριν…
Νομίζω ότι όλοι θα καταλάβουν επίσης, πως η κύρια αντιπολιτευτική δύναμη, στον Ερντογάν που αναζητά τις ψήφους στις εκλογές που θα έρθουν, μάλλον πρόωρα, μέσα από το ΑΚΡ, είναι ο Μπαμπατζάν. Ο Αλί Μπαμπατζάν, σε καμιά περίπτωση, δεν πρέπει να ταυτιστεί με την προσπάθεια παλινόρθωσης του ισλαμικού κράτους, που προωθεί ο Ερντογάν. Αλλά, όταν γνωρίζουμε καλά όλοι, ότι προσπαθεί να αντλήσει και να μειώσει τις ψήφους, του Ερντογάν , περιμένει κανείς, πως θα βγει να καταγγείλει την αυθαιρεσία του Ερντογάν, ιδίως για θεμα θρησκευτικό;Και για τους ευκολάκηδες, το λεω αυτό, εκεί, η αντίρρηση δεν είναι απλο χάδι και μετά «θα το πω στον μπαμπά μου που με πειράζετε».
Είναι σαφείς πλέον οι επιδιώξεις του Ερντογαν, που προσπαθεί, στην εσωτερική του διαπάλη και αφού ειδε να εξανεμίζεται η υπεροχή του, απέναντι στον κύριο αντίπαλό του, που είναι ο Ιμάμογλου, χρησιμοποιεί το μέγιστο όπλο, τον λαϊκισμό και μάλιστα κάνοντας χρήση των θρησκευτικών αισθημάτων, του αμάθητου λαού του. Όποιος όμως, αυτήν την τελευταία δεκαπενταετία ,χρησιμοποίησε σαν εργαλείο τα θρησκευτικά αισθήματα των πολιτών, στη ουσία έχασε.
Γιατί δεν είναι ικανός ο Ερντογάν… Γιατί δεν έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία, αλλά και τα φόντα, να εμφανιστεί σαν αδιαμφισβήτητος ηγέτης, του μουσουλμανικού κόσμου. Υπάρχουν πολύ σημαντικότεροι και σοβαρότεροι ηγεμόνες, και ιδίως έχει απέναντί του τους Σαουδάραβες, οι οποίοι τον μισούν.
Το πρόβλημα μου είναι εμείς τι κάνουμε ;Εάν προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε την κόντρα Μακρόν-Ερντογάν, ως πλάτη και ως τον μεγαλο αδερφό, που θα μας συμπαρασταθεί, εάν «πλακωθούμε στο ξύλο με τους γείτονες» σφάλουμε, με τροπο τραγικό.
Ο Μακρον βάζοντας μπροστά του, το όραμα της στοιχειώδους συσπείρωσης, της φραγκοφωνίας, στη Μεσόγειο, και βλέποντας ότι κάποιοι, πάνε να ανακατευτούν με τα πίτουρα, στο εκ παραδόσεως γαλλόφωνο Μαγκρέμπ, τρίζει τα δόντια του. Το αεροπλανοφόρο Ντε Γκωλ, χτύπησε χωρίς δισταγμό τις βάσεις των μισθοφόρων, του Ερντογάν και δεν έβγαλε κανένας άχνα ακόμη.Έδειξε ο Μακρόν στη Μέρκελ, το πώς θα μπορουσε να ειχε εμπλακεί σε επεισόδιο και να βυθίσει τουρκικά πλοία, και ουδείς αντέδρασε, φυσικά.
Στην ηγεμονία των ευρωπαϊκών δυνάμεων, στη Μεσόγειο, εμείς πρέπει να επιδείξουμε σοβαρότητα, σταθερότητα, σε καμιά περίπτωση αμετροέπεια, και να είμαστε έτοιμοι, να διαπραγματευτούμε , σοβαρά, και χωρίς «παλικαριές». Η Μέρκελ επιμένει σε μυστικές συναντήσεις και διπλωματία του μπουντουάρ, που η κυβέρνηση εκτιμά και αντιμετωπίζει κατά πώς θέλει.
Εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε μια πολιτική, γιατί θα συνεχίσουμε να ζούμε σε αυτή τη γωνιά της οικούμενης, με κεντρικό σύνθημα, πως «τους φίλους μας, οπαδούς του κοσμικού κράτους στην Τουρκία…Τους φίλους μας, με φιλοευρωπαϊκό προσανατολισμό, δεν τους χαρίζουμε σε κανέναν Ερντογάν και σε καμιά υπόγεια υπονόμευση. Θα είμαστε εδώ , θα παλεύουμε μαζί και θα τους στηρίζουμε συνεχώς».