Τσετσενίες…

Νότης Μαυρουδής 09 Μαϊ 2017

Σκέφτηκα πολύ σοβαρά να ασχοληθώ με τις ομάδες ΛΟΑΤ.
Εύκολα μπορεί να βρει κάποιος στοιχεία για αυτές τις κοινότητες, πατώντας στο διαδίκτυο τα αρχικά ΛΟΑΤ , ώστε να πληροφορηθεί σχετικά με ένα τόσο σπουδαίο και υπαρκτό θέμα που πλήττει τα ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα, καταπιέζοντας μέρος τής ανθρωπότητας εδώ και αιώνες και συνεχίζει ακόμα και στον 21ο αιώνα μεγάλων κατακτήσεων και ανατροπών…
Το πρόβλημα της προστασίας ατόμων και ομάδων, με διαφορετικούς από τα ειωθότα σεξουαλικούς προσανατολισμούς, δημιούργησε δίκτυα διάσωσης και στήριξης αυτών των κοινωνικών μειονοτήτων στη Μέση Ανατολή, μέχρι ομάδων προστασίας ΛΟΑΤ ατόμων στη Νότια Αφρική. Οι οργανώσεις ΛΟΑΤ έγιναν απαραίτητες ομάδες, όχι μόνο νομικής προστασίας, αλλά και αγώνων κατά τής ρητορικής μίσους, ώστε να μειωθούν τα απεχθή εγκλήματα και οι σκληρότατες διώξεις των… «διαφορετικών» (άνδρες ομοφυλόφιλους, λεσβίες, αμφιφυλόφιλους, διεμφυλικούς ή διαφυλικούς). Το διεθνές αρκτικόλεξο είναι LGBT ή GLBT (Lesbian, Gay, Bisexual και Transgender).

Απ’ ό,τι διαβάζω, η Τσετσενία και μερικές από τις χώρες τής Αφρικής, της Ασίας, πόλεις της Αμερικής, κατέχουν τα πρωτεία στις διώξεις τέτοιων ανθρώπων. Στην Τσετσενία, έχουν επισημανθεί στρατόπεδα συγκέντρωσης, τόποι βασανιστηρίων, θάνατοι και εξευτελιστικές συμπεριφορές προς όλους εκείνους οι οποίοι αποκαλύπτονται πως έχουν… διαφορετικές σεξουαλικές συμπεριφορές… Στο internet θα βρει κανείς ακόμα και χάρτες με φωτογραφημένα στρατόπεδα εξόντωσης αυτών των μειονοτήτων στην Τσετσενία… Η Ουγκάντα, είναι η χώρα που καθιέρωσε με νόμο τη θανατική ποινή στους «διαφορετικούς» και δεν γνωρίζω αν αυτή η ποινή συνεχίζεται και στις μέρες μας. Η απάνθρωπη και απολίτιστη αυτή συμπεριφορά θαρρείς και προστατεύεται, σιωπηρά, από τις υπόλοιπες χώρες (η σιωπή τής ευρωπαϊκής οντότητας, για παράδειγμα, είναι εκκωφαντική) που αποφεύγουν να φέρουν το θέμα τής ομοφοβίας και των διακρίσεων στην επιφάνεια.

Το θέμα δεν είναι τωρινό. Δεν είναι της εποχής μας. Δεν ανακαλύπτουμε τώρα την Αμερική… Οι σελίδες τής ιστορίας καταγράφουν παρόμοιες πράξεις βίας και περιπλέκουν μάλιστα το θέμα, αφού συχνά το τοποθετούν στο επίκεντρο των πολιτικών και θρησκευτικών παθών (διάβαζε: άσκηση βίαιων επιβολών). Η σεξουαλική επιθυμία και η ζωή τού ανθρώπου, δεν είναι μία! Εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους και τούτο εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες, τους οποίους η κοινωνική ανθρωπολογία και η επιστήμη γενικότερα, έχει επανειλημμένως αναλύσει και εξηγήσει. Η ίδια η καθημερινότητα του ανθρώπου εμπεριέχει και την σεξουαλική ιδιαιτερότητα (προτίμηση). Η έννοια της Ελευθερίας, περιέχει και την ελευθερία τού σώματος, τις ερωτικές προτιμήσεις, τον ανταγωνισμό με το αντίθετο φύλλο, την έλξη από το ίδιο φύλλο και την επιθυμία τής σαρκικής ή της πνευματικής επαφής, ανάλογα με τις επιλογές τού κάθε ανθρώπου. Όπως και να έχουν τα πράγματα, η διαδρομή τής ανθρωπότητας και ο ακατάπαυστος αγώνας για την κατάκτηση της Ελευθερίας, απλώνεται σε όλες τις εκφάνσεις της, ιδιαίτερα σ’ αυτές που σχετίζονται με τις ιδέες, την κουλτούρα, την ψυχή και το σώμα…
Οι καταγγελίες, για την σκληρότητα που επιδεικνύει η Τσετσενία προς τους ομοφυλόφιλους, δείχνουν πως απουσιάζουν παντελώς από την κοινωνία της τα ουμανιστικά ιδεώδη, αφού καταπιέζει αμείλικτα ένα μέρος των συνανθρώπων τής κοινότητάς της, μόνο και μόνο επειδή έχουν επιλέξει διαφορετική σεξουαλική συμπεριφορά…
Με την ευκαιρία, διαβάζω πως, σε λίγες μέρες, στις 17 Μαϊου, είναι η παγκόσμια ημέρα κατά της ομοφοβίας και τούτο διότι η ομοφυλοφιλία έπαψε να θεωρείται… ασθένεια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η 17/5/1990 είναι η μέρα κατά την οποία η Ευρώπη υπερψήφισε μια τέτοια απόφαση.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα και γενικότερα τα δικαιώματα των άλλων, των μειονοτήτων, των διαφορετικών, είναι μια δύσκολη, σύνθετη και πολύπλοκη έννοια που δυσκολευόμαστε άπαντες να την κατανοήσουμε και κυρίως να την υλοποιήσουμε, για τον λόγο πως κάποια στιγμή στεκόμαστε μπροστά σε έναν νοητό καθρέφτη, ο οποίος δεν ακολουθεί πάντα το δικό μας είδωλο, τη δική μας ηθική, καταβολές, καλλιέργεια, εμπειρία, πνευματικό κόσμο, ευαισθησίες, συμπεριφορές. Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορούν παρά να απλώνονται σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και σε εκείνα που χαρακτηρίζουν τις προσωπικές μας επιλογές σε ερωτικό επίπεδο. Ακόμα και το πώς αποφασίζει κάποιος να χρησιμοποιήσει το σώμα του… Σκληρό; Τολμηρό; Ανήκουστο; Προχωρημένο; Αντιχριστιανικό; Σατανικό; Πάντως εάν πει κανείς ότι διαβάζει για πρώτη φορά τέτοια ερωτήματα, ψεύδεται… Χρόνια και χρόνια απασχολούν όλους τους ανθρώπους, γυναίκες και άνδρες. Ο κινηματογράφος, το θέατρο, το θέαμα γενικότερα, η λογοτεχνία, η Ποίηση, η Γλυπτική, η αρχαιολογία, όλα δείχνουν, κάθε φορά και πιο ανάγλυφα και με σαφήνεια, την ανάγκη απελευθέρωσης τής κουλτούρας σχετικά με την ερωτική συμπεριφορά των ανθρώπων και των σωμάτων τους. Έστω και αν, κάποιες επιλογές, θεωρούνται για τις πλειοψηφίες, πράξεις ανήθικες.

Η Τσετσενία και κάθε άλλη χώρα που θεωρεί πως, με τη βία, θα φτιάξει μια κοινωνία υποταγμένη στην ήδη υπάρχουσα παραδοσιακή σεξουαλική ηθική και σε ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ, απλώς καταλήγει στην επιλογή ανατριχιαστικών βασανιστηρίων και εξοντώσεων χιτλερικού τύπου. Μην ξεχνάμε πως παράλληλα με τέτοιες μεθόδους «αποκατάστασης τής… ορθής ηθικής» είναι εκ παραδόσεως υποβαθμισμένος απόλυτα ο ρόλος της γυναίκας, απαγορεύοντας κάθε ατομικό δικαίωμα! Απόλυτος Μεσαίωνας… Για άλλη μια φορά είμαστε θεατές ενός ακόμα βάναυσου και ανηλεούς γεγονότος, που μπορεί να μην το βλέπουμε δίπλα μας αλλά υπάρχει και εξελίσσεται με άγριο τρόπο, σε τόπους που οραματίζονται να φτιάξουν μια κοινωνία με διακρίσεις, ρατσισμούς και βαθιά οπισθοδρομικές μεθόδους….
Και, επιτρέψτε μου:
«Καληνύχτα Κεμάλ. Αυτός ο Κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ! Καληνύχτα…»