Όχι, το πολιτικό μόρφωμα ΝΙΚΗ δεν είναι μια ακόμη περίπτωση Ελληνικής Λύσης.
Ο Κυριάκος Βελόπουλος δεν είναι παρά ένας πετυχημένος πωλητής του εαυτού του με λεοντή πολιτικοθρησκευτικού αγκιτάτορα, που εφηύρε και υπηρετεί μια πλατφόρμα, η οποία του επιτρέπει να απευθύνεται, να συνδέεται και να διεισδύει σε εκείνο το τμήμα του πολιτικού σώματος που του εξασφαλίζει την πολιτική επιβίωση και την είσοδο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Η ΝΙΚΗ είναι κάτι εντελώς άλλο. Πιο βαθύ, πιο σκοτεινό, με στόχους πολύ ευρύτερους από μια συγκυριακή είσοδο στην Βουλή.
Δεν πρόκειται για τους χυδαίους τραμπούκους-δολοφόνους της Χρυσής Αυγής και οι φιλοδοξίες αυτού του μορφώματος δεν σταματούν στην αναβίωση του ΠΑΤΡΙΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ούτε στην «απελευθέρωση των γειτονιών των ελληνικών πόλεων από τους μιαρούς αλλοδαπούς».
Οι συνέπειες της δράσης της ΝΙΚΗΣ, εάν καταφέρει να ριζώσει στην ελληνική κοινωνία και δεν αποδειχθεί ένα συγκυριακό φαινόμενο που αργά ή γρήγορα θα ξεφουσκώσει, θα υπερβαίνουν την Ελληνική Επικράτεια, θα θέτουν σε διαρκή δοκιμασία και θα απειλούν τις σχέσεις της χώρας, της Ελλαδικής Εκκλησίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου με ισχυρούς διεθνείς παράγοντες και παίκτες στο πολιτικό και θρησκευτικό πεδίο.
Το «έως εδώ» που στεντορεία τη φωνή διατύπωσε χθες ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος αντανακλά αυτούς ακριβώς τους φόβους.
Για την καλύτερη κατανόηση του φαινομένου/μορφώματος ΝΙΚΗ παρατίθενται οι διασταυρωμένες πληροφορίες, ασχολίαστες, προκειμένου ο κάθε ένας από εμάς να αχθεί στις ερμηνείες και τα συμπεράσματα του.
** Στην κοίτη της ΝΙΚΗΣ συρρέουν: Παλαιοημερολογίτες, αντιεμβολιαστές, οπαδοί του Χριστόδουλου, παλαιά μέλη της Αδελφότητας Θεολόγων <Ο ΣΩΤΗΡ> και οι λεγόμενοι Αποτειχισμένοι. Όλους αυτούς τους ενώνει η απροκάλυπτη εχθρότητα προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο παραμένει άσβεστος φάρος και πιστός διάκονος της Οικουμενικότητας του Χριστιανισμού.
** Οι Αποτειχισμένοι εμφανίζονται ως πολέμιοι «της αίρεσης του Οικουμενισμού», με βασικό τους σύνθημα, «Ο Οικουμενισμός είναι προδοσία της Ορθοδοξίας». Στις τάξεις τους συγκαταλέγονται ιερείς και ιερομόναχοι, οι οποίοι έκαναν αισθητή την παρουσία τους όταν τάχθηκαν κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και της πρωτοβουλίας του να συγκαλέσει την Πανορθόδοξη Σύνοδο στην Κρήτη (16-26 Ιουνίου 2016), 1054 χρόνια μετά το Σχίσμα των Εκκλησιών. Στην Σύνοδο αρνήθηκαν να παραστούν τα Πατριαρχεία Αντιόχειας, λόγω διαφωνιών με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, καθώς και το Μόσχας με τους δορυφόρους του της Βουλγαρίας και της Γεωργίας. Αποστάσεις από την Π.Σ πήραν και ελάχιστοι ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας, με το πρόσχημα ότι η πρωτοβουλία Βαρθολομαίου μιμείται την Β! Βατικανή Σύνοδο, στην δεκαετία του ’60, που οδήγησε στην εκκοσμίκευση της Καθολικής Εκκλησίας. Τις αποφάσεις εκείνης της Συνόδου επιχείρησαν να ανατρέψουν αργότερα ο Πάπας Ιωάννης-Παύλος και ο διάδοχος του Βενέδικτος ΙΣΤ!.
Οι Αποτειχισμένοι έκτοτε, έπαυσαν να μνημονεύουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη, αλλά και τους Έλληνες ιεράρχες που υιοθέτησαν και συμμετείχαν στην πρωτοβουλία του Βαρθολομαίου. Ιερείς, μέλη των Αποτειχισμένων, έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και αργία, αλλά ιερουργούν σε ιδιόμορφους, ιδιωτικούς ναούς.
** Η Αδελφότητα Θεολόγων <Ο ΣΩΤΗΡ> προέκυψε από διάσπαση της ανάλογης αδελφότητας <ΖΩΗ> το 1960 και από τις τάξεις της ο Στυλιανός Παττακός και η χούντα στρατολόγησαν ιερωμένους για να αντικαταστήσουν τους αντικανονικώς διωχθέντες Μητροπολίτες. Κάποιοι απ’ αυτούς είχαν υπηρετήσει ως στρατιωτικοί ιερείς και ιεροκήρυκες στην διάρκεια του Εμφυλίου. Η Αδελφότητα διακρίθηκε και στην εκδοτική δραστηριότητα με τα έντυπα «Ο Σωτήρ», «Η Δράση μας» και το απευθυνόμενο στους νέους «Προς τη Νίκη».
** Η παρουσία της ΝΙΚΗΣ δεν περιορίζεται στην Βόρεια Ελλάδα, αλλά επεκτείνεται στην Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο σε κοινότητες Παλαιοημερολογιτών.
** Ιδιαίτερη δραστηριότητα της ΝΙΚΗΣ εντοπίζεται σε διάφορα «Ησυχαστήρια» στην περιοχή της Ασπροβάλτας και της κοιλάδας του Στρυμώνα, αλλά και σε Μονές στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, κυρίως, που λειτουργούν ως κέντρα προσηλυτισμού και στρατολόγησης πολιτικής πελατείας.
** Τις θρησκευτικές-και τώρα και πολιτικές-απόψεις/θέσεις του μορφώματος διαδίδουν και προπαγανδίζουν διαδικτυακά μέσα, αλλά και ραδιοτηλεοπτικά τα οποία λειτουργούν νομίμως, με την έγκριση του ΕΣΡ. Μάλιστα, η άδεια για το τηλεοπτικό δίκτυο έτυχε της θερμής υποστήριξης πολύτεκνου πολιτευτή, το 1993-4, του ΠΑΣΟΚ που αργότερα μεταπήδησε στον ΣΥΡΙΖΑ στις κυβερνήσεις του οποίου διατέλεσε υπουργός.
** Παρατηρώντας τα ποσοστά της ΝΙΚΗΣ στις εκλογές της 21ης Μαΐου, διαπιστώνεται η συγκέντρωση της δύναμης του στους νομούς Πιερίας, Πέλλας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Δράμας και Χαλκιδικής.
** Κατά σύμπτωση, στους νομούς αυτούς είχε επιχειρήσει να οργανώσει δίκτυο αιρετών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ο κ. Ιβάν Σαββίδης, το 2010.
** Η επίσημη Ελλαδική Εκκλησία εκφράσθηκε χθες αυθεντικά από τον προκαθήμενο της, Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Το παρήγορο είναι ότι στις τάξεις της Ιεραρχίας μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού οι Μητροπολίτες που ενθαρρύνουν την δράση της ΝΙΚΗΣ.
**Πρόκειται για έναν Μητροπολίτη σε περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, έναν σε νησιωτικό σύμπλεγμα, αλλά κι έναν εξαιρετικά πολυπράγμονα και φιλόδοξο ιεράρχη, ο οποίος είχε αντιπολιτευθεί έξω από κάθε μέτρο και δεοντολογία την τελευταία κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, του Γιώργου Α. Παπανδρέου, εναγκαλιζόμενος και στηρίζοντας πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας.
** Στην Αθωνική Πολιτεία έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι την θέση της Μονής Βατοπαιδίου-το οποίο τελεί σε ένα καθεστώς Ιεράς Σιωπής-έχει καταλάβει, ως προς μη συνάδουσες με τον μοναχισμό δραστηριότητες, Μονή που όλα τα τελευταία χρόνια είχε διακριθεί για την πνευματική ευρύτητα της, το πνεύμα νεωτερικής ανοικτότητας και ανοχής. Βρίσκεται πίσω από κινήσεις ενθάρρυνσης του μορφώματος ΝΙΚΗ, έχει διαλάθει της προσοχής των ΜΜΕ, και αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη η ανάμιξη της σε κινήσεις και ενέργειες βλαπτικές της Ορθοδοξίας, αλλά και της ελληνικής Πολιτείας.
** Αποτελεί πλέον, κοινό μυστικό ότι την ΝΙΚΗ υποστηρίζουν οι σχισματικοί της Μονής Εσφιγμένου, όπως και οι Μονές Καρακάλλου και Φιλοθέου, με την τελευταία να σεμνύνεται ότι από τις τάξεις της ξεπήδησε τον 18ο αιώνα ο Κοσμάς ο Αιτωλός.
** Διακριτική απόσταση τηρούν στο προσκήνιο οι Μονές Παντελεήμονος (Ρωσική) και Ζωγράφου (Βουλγαρική).
Χθες, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, όπως και νωρίτερα οι Μητροπολίτες Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος και Δημητριάδος-Αλμυρού Ιγνάτιος, έπραξε το χρέος του.
Τώρα είναι η σειρά της συντεταγμένης Πολιτείας.
## Σε ό,τι αφορά στις πολιτικές θέσεις που εκφράζει το μόρφωμα ΝΙΚΗ, όποιος θέλει μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του να τις διαβάσει (και να ανατριχιάσει).
Από ανάρτηση στο Facebook