Η κίνηση των 58 δεν έχει ως επί το πλείστον ενεργούς μάχιμους πολιτικούς. Έχει ανθρώπινο δυναμικό με εξαιρετικό θεωρητικό υπόβαθρο όπως και μέλη με εμπειρία σε επιχειρησιακές διαδικασίες, αναγνωρίσιμα και εγνωσμένου κύρους, όχι όμως τα άτομα εκείνα που έχουν περγαμηνές στην διεκδίκηση της ψήφου των πολιτών και την άσκηση ενεργής πολιτικής. Μπορεί δυνητικά στο δυναμικό αυτό να υπάρχουν κάποιοι που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα νέα πρόσωπα, τα αναγκαία για την ανανέωση του πολιτικού σκηνικού, αλλά η διαπίστωση αυτή δεν παύει να είναι παρά μια υπόθεση στην παρούσα φάση. Και ενώ υπάρχουν αυτά τα δεδομένα την όλη κίνηση δείχνει να την αφορά ο τρόπος και τα ονόματα όσων θα συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές. Η συνεργασία ή μη υπαρχόντων πολιτικών σχηματισμών μεταξύ τους. Χωρίς καν να υπάρχουν σε αυτή ήδη πολιτικά στελέχη του χώρου που καλείται να συνενώσει. Δίνεται η εντύπωση ότι η κίνηση των 58 θέλει να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα παιχνίδι στο οποία δεν έχει παίκτες. Την ίδια στιγμή ο κόσμος που προσεγγίζει το εγχείρημα δείχνει να αγωνιά για ένα νέο ιδεολογικό πλαίσιο που θα καθορίσει τα χαρακτηριστικά και τα όρια του χώρου νιώθοντας την αδυναμία των κομμάτων να καλύψουν το κενό αυτό.
.
.
Στην πλευρά των παραδοσιακών πολιτικών σχηματισμών από την άλλη η κατάσταση είναι αρκετά προβλέψιμη. Η ΔΗΜΑΡ στις ευρωεκλογές διαχωρίζει την θέση της κατεβάζοντας δικό της σχήμα και αφήνει πρακτικά την κίνηση των 58 με αποκλειστικό συνομιλητή το ΠΑΣΟΚ. Θεωρητική υπόθεση αυτή γιατί ουσιαστικά συνομιλητής των 58 δεν είναι παρά μόνο ο πρόεδρός του και λίγα στελέχη γύρω από αυτόν, την στιγμή που η πλειοψηφία των υπαρχόντων στελεχών που έχουν απομείνει στο κόμμα έχουν από επιφυλακτική ως και αρνητική στάση απέναντι στο εγχείρημα της ενιαίας κεντροαριστεράς. Με βάση τα παραπάνω είναι ζήτημα χρόνου να οδηγηθούν σε αδιέξοδο οι όποιες συνομιλίες και το ΠΑΣΟΚ να κατέβει στις εκλογές με δικά του σύμβολα και υποψηφίους σε μια προσπάθεια συσπείρωσης του παραδοσιακού εκλογικού του κοινού. Στην περίπτωση αυτή η κίνηση των 58 θα βρίσκεται με το στίγμα της απόρριψης και από τους δύο πολιτικούς σχηματισμούς που προσπάθησε να συνενώσει ολοκληρώνοντας ουσιαστικά άδοξα το ρόλο που προσπάθησε να παίξει με το εγχείρημα της κάλυψης του ενδιάμεσου χώρου να κλείνει ως συζήτηση στην παρούσα φάση.
.
.
Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα χώρος ώσμωσης και επικοινωνίας πολιτικών στελεχών του ευρύτερου χώρου (από τις παρυφές της κεντροδεξιάς και των φιλελεύθερων μέχρι αυτού της κεντροαριστεράς) αυτός δεν είναι άλλος παρά αυτός των αυτοδιοικητικών εκλογών, στον οποίο προς το παρόν η πρωτοβουλία δείχνει να μην δίνει μεγάλη βαρύτητα. Ο χαρακτήρας των αυτοδιοικητικών εκλογών είναι τέτοιος ώστε να αφήνει περιθώρια για την συγκρότηση ανθρώπινων δικτύων που σε συνδυασμό με την διαμόρφωση θέσεων στο σύνολο των ζητημάτων πολιτικής μπορεί να δώσει το υλικό στο οποίο θα βρεί πρόσφορο έδαφος η συνεργασία πολιτικών στελεχών την επόμενη μέρα των εκλογών ανεξαρτήτως αποτελέσματος Οι θέσεις αυτές άλλωστε λίγο ως πολύ υπάρχουν και εκφράζονται από την κίνηση των 5 δημάρχων (Καμίνη, Μπουτάρη, Φίλιου, Σκοτινιώτη, Δημαρά) , συνδυασμοί που από μόνοι τους αποτελούν το παράδειγμα για την συνένωση του χώρου και έχουν αποδείξει στην πράξη την επιτυχία του εγχειρήματος
.
.
Ίσως λοιπόν τελικά να έχει αξία η κίνηση των 58 και οι τοπικές πρωτοβουλίες που έχουν δημιουργηθεί ανά την Ελλάδα να λειτουργήσουν στο διάστημα μέχρι τις εκλογές στο πεδίο που έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα. Να επικεντρωθούν δηλαδή στην διαμόρφωση του ιδεολογικού πλαισίου αλλά και συγκεκριμένων προτάσεων πολιτικής, με κατάθεση θέσεων και διαβούλευση με τους ενεργούς πολίτες αφήνοντας την διεξαγωγή του εκλογικού παιχνιδιού στα στελέχη των υπαρχόντων πολιτικών σχηματισμών. Διαδικασία που θα μπορεί να περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργών πολιτών, στελεχών και πολιτικών που έχουν αποστασιοποιηθεί από τους παραδοσιακούς πολιτικούς σχηματισμούς και θα διαμορφώσει ένα ισχυρό ρεύμα με σαφή χαρακτηριστικά που θα διακρίνει τον χώρο από τους υπόλοιπους χωρίς να φθείρεται στην εκλογική μάχη. Παράλληλα την ίδια στιγμή αν οι θέσεις αυτές μπορούν να υιοθετηθούν από ευρωβουλευτές που θα συμμετέχουν σε όποιο σχήμα αλλά κυρίως από υποψήφιους δημάρχους και περιφερειάρχες, θα μπορέσουν να καταστήσουν μετρήσιμη την παρουσία του χώρου όσο και τα στελέχη αυτά να αποτελέσουν την μαγιά για το πολιτικό προσωπικό της επόμενης μέρας.
.
Το εγχείρημα προϋποθέτει αρκετή δουλειά τόσο σε θεωρητικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο. Ο χρόνος μέχρι τις εκλογές μπορεί να αποδειχθεί πολύ λίγος για τη διαμόρφωση των θέσεων, την οργάνωση του ανθρώπινου δικτύου, την εξειδίκευση των θέσεων σε προτάσεις πολιτικής αν δεν υπάρξει προσήλωση στον στόχο και ποιοτική εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού. Παρ όλη όμως την δυσκολία του εγχειρήματος οι 58 και οι πρωτοβουλίες έχουν το ανθρώπινο δυναμικό και την ικανότητα και για να συντονίσουν και να υλοποιήσουν τους παραπάνω στόχους. Και σίγουρα είναι στόχοι πολύ πιο ουσιαστικοί και δημιουργικοί από την κατάληψη κάποιων θέσεων σε πολιτικούς σχηματισμούς που σε ένα χρόνο μπορεί να μην υπάρχουν