Η κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν μπορεί να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας γιατί ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, όπου την έβαλαν οι προηγούμενοι.
Η κυβέρνηση δεν γνωρίζει αν υπάρχουν ακόμη και αρχαιολογικοί χώροι που μεταφέρθηκαν στο Υπερταμείο για αξιοποίηση και εγγύηση αποπληρωμής του δημόσιου χρέους, ενώ η ίδια ψήφισε τον νόμο του Υπερταμείου, έφτιαξε τη λίστα των περίπου 10.000 ακινήτων και υπέγραψε τη μεταφορά τους στο Υπερταμείο για 99 χρόνια.
Και αν για το Υπερταμείο η κατάσταση είναι απολύτως σαφής, αφού όλα νομοθετήθηκαν και υπογράφηκαν στη δική της θητεία και είναι το τίμημα της αυτοκτονικής αντιπολίτευσής της και της «επανάστασης» του πρώτου εξαμήνου της κυβέρνησής της, για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εγνατία οδό τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και θέλω να τα διευκρινίσω, γιατί πολλοί σκοπίμως καλλιεργούν την σύγχηση.
Η Εγνατία οδός ήταν ένα από τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου τα οποία είχαν ενταχθεί στον κατάλογο που κατατέθηκε στην τρόικα, με προοπτική την ιδιωτικοποίηση και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2011.
Η συνολική εκτίμηση εσόδων ήταν 50 δισ. ευρώ και της Εγνατίας οδού 1 δισ. ευρώ.
Είχα διαφωνήσει τότε τόσο για τη μορφή της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας όσο και για το υποτιθέμενο τίμημα, γιατί ήταν πολύ υψηλό και, με πρόχειρους υπολογισμούς, θα έπρεπε να δεκαπλασιασθεί η τιμή των διοδίων και να προστεθούν κι άλλα, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η Εγνατία, αφού κανείς δεν θα τη χρησιμοποιούσε.
Η συνολική εκτίμηση των 50 δισ. σύντομα θα αποκαλυφθεί ότι ήταν εικονική, όταν μάλιστα, και λόγω κρίσης, έπεσαν οι αξίες στη χώρα μας.
Φυσικά με τον αριθμό 50 δισ. ευρώ έβγαινε λογιστικά το μεσοπρόθεσμο του καλοκαιριού του 2011 και η σκοπιμότητα ήταν προφανής και από τις δύο πλευρές.
Το 2012, η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ πέρασε την Εγνατία οδό στο ΤΑΙΠΕΔ για ιδιωτικοποίηση, όμως δεν πρόλαβε να προχωρήσει τον διαγωνισμό, ούτε καν τα τεύχη του διαγωνισμού ετοίμασε, συνεπώς δεν είχαν διαμορφωθεί οι όροι της ιδιωτικοποίησης, γιαυτό και για άλλα είχε κατηγορηθεί από την Τρόικα για μεταρρυθμιστική κόπωση.
Αυτό έγινε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και εδώ συντελέστηκε το αναπτυξιακό και κοινωνικό έγκλημα για την Εγνατία και τη Βόρεια Ελλάδα.
Η κυβέρνηση, για να της βγαίνουν τα νούμερα των υπερπλεονασμάτων μέχρι το 2022 και να προχωρήσει την 4η αξιολόγηση τον περασμένο Μάιο, που μας «έβγαλε» από το τρίτο μνημόνιο, δεσμεύτηκε για περίπου 200 εκατ. ευρώ έσοδα από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αρμόδιοι υπουργοί τον ίδιο μήνα υπέγραψαν την ΚΥΑ (κοινή υπουργική απόφαση) για την τοποθέτηση συνολικά 62 διοδίων (μετωπικών και πλευρικών) στην Εγνατία οδό και στους κάθετους άξονές της και τον τριπλασιασμό της τιμής τους από 1/1/2019.
Δυστυχώς αυτές οι αποφάσεις ακυρώνουν τον γεωστρατηγικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο της Εγνατίας οδού.
Οι οδηγοί θα επιλέγουν το παλιό και καταπονημένο οδικό δίκτυο με αποτέλεσμα πρόσθετο χρόνο, κόστος και φυσικά πολλαπλασιασμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Και για όλα αυτά η κυβέρνηση, ρίχνει τις ευθύνες σε άλλους και παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο.