Τα ημιτελή

dimart 11 Απρ 2016

Η έκθεση στο MET Museum με έργα που (μοιάζουν να) έμειναν στη μέση

—της Ειρήνης Βεργοπούλου—

Το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης είναι, θα έλεγε κανείς, τόσο μεγάλο σε μέγεθος και φιλοδοξίες όσο και η ίδια η πόλη. Στεγάζεται σε τρία διαφορετικά κτίρια, σπαρμένα αντίστοιχα σε τρία σημεία του Μανχάταν: το παλιό και αρχικό κτίριο, τοThe Met Fifth Avenue, στην 5η Λεωφόρο· το The Met Breuer, που εδρεύει στο κτίριο του αρχιτέκτονα Marcel Breuer, γωνία Madison Avenue με 75η οδό, και το The Met Cloister, προς το βόρειο άκρο του Μανχάταν, όπου και φιλοξενεί έργα και αντικείμενα της Μεσαιωνικής Ευρώπης. Και στα τρία κτίρια, αυτή τη στιγμή τρέχουν τριάντα εκθέσεις με πολύπλευρη θεματολογία. [Αξίζει εδώ να ακουστεί ένα εντελώς Αμερικάνικο «γουάου», λοιπόν].

Από τις τριάντα εκθέσεις εδώ θα μιλήσουμε για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα «UNFINISHED: Thoughts Left Visible» που λαμβάνει χώρα στο The Met Breuer, και όπου παρουσιάζονται 197 έργα τέχνης, πίνακες κυρίως αλλά και γλυπτά, χρονολογούμενα από την Αναγέννηση και εξής, των οποίων το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί. Ο σκοπός της έκθεσης είναι να αναδείξει όχι μόνο κάποια ημιτελή και εν δυνάμει αριστουργήματα που έμεινα ανολοκλήρωτα λόγω ατυχών συνθηκών και εμποδίων, αλλά και μερικά έργα που σκόπιμα αφέθηκαν «μισά», από άποψη των δημιουργών τους, ακολουθώντας την non-finito αισθητική, που ενστερνίζεται το ημιτελές και ανεπίλυτο. Από τους κλασικούς μάστορες, φανς της αντίληψης αυτής, ήταν ο Τισιανός, ο Ρέμπραντ, ο Τέρνερ, ο Σεζάν, ενώ από τους σύγχρονους, ο Πόλοκ και ο Ράουσενμπεργκ.

Διαβάστε τη συνέχεια στο dim/art