Φυσικά ο τίτλος σου προκαλεί γέλια, το ίδιο και μένα και σε πολλούς άλλους. Μόλις μια βδομάδα πριν ακούγαμε να μιλάνε για λευκές εβδομάδες που θα ενίσχυαν την τουριστική ανάπτυξη, αυτή τη βδομάδα ακούμε για επιμήκυνση του σχολικού έτους, για να μπορούν τα παιδιά να μαθαίνουν καλύτερα και περισσότερα όπως λέει και ο υπουργός….. Είναι φανερό ότι ανάλογα με την όρεξη του κάθε υπουργού και κάθε τυχαίου που υπηρετεί την εκπαίδευση δρομολογούνται οι όποιες αλλαγές. Όμως κανείς (ή ελάχιστοι καλύτερα) ούτε υπουργοί, ούτε γενικοί γραμματείς υπουργείων, ούτε καν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών αναρωτήθηκαν τι γίνεται λάθος. Γιατί σίγουρα κάτι γίνεται λάθος όταν έχεις ένα σχολείο με τόσο μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, αφιερώνεις τόσες ώρες εκεί αλλά ταυτόχρονα πρέπει να προσφύγεις στην ιδιωτική εκπαίδευση, δαπανώντας ως χώρα μάλιστα 5δις ευρώ ετησίως. Πρέπει να πας φροντιστήριο για να μάθεις αγγλικά, τα 12 χρόνια στο σχολείο είναι απλά η ώρα του παιδιού, που κοστίζει βέβαια. Πρέπει να πας φροντιστήριο για να περάσεις στις Πανελλήνιες,ίσως χρειαστεί να πας και πάνω από μία χρονιά. Ατελείωτες μετακινήσεις από το σχολείο στο φροντιστήριο, ιδιαίτερα μαθήματα, πολλές φορές με τους καθηγητές του ίδιου του σχολείου, χιλιάδες άτομα να κάνουν φοροδιαφυγή για να «επιβιώσουν». Γονείς που ζορίζονται να πληρώσουν όλα αυτά τα κόστη για δεύτερη φορά, γιατί η πρώτη είναι μέσω των φόρων που πηγαίνουν για την εκπαίδευση άσχετα που δεν φτάνουν πλέον ούτε για να βάλουν πετρέλαιο.
Τελικά τα καταφέρνεις αφού έχεις αφιερώσει χιλιάδες ώρες, χιλιάδες ευρώ, έχεις κουραστεί και έχεις κουράσει και όλο τον περίγυρο σου, αφού έχεις αντιμετωπίσει το άγχος εισάγεσαι στο πολυπόθητο πανεπιστήμιο. Πολλές σχολές βέβαια είναι άνευ αντικειμένου, αλλά εσύ πέρασες όχι γιατί είσαι βλάκας, αλλά γιατί δεν σε ενημέρωσαν ούτε είχες τα κατάλληλα άτομα να σου πούνε πια σχολή να επιλέξεις. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν άλλες ασχολίες…. Έτσι λοιπόν προχωράς και τις σπουδές σου, αν σε αφήσουν οι διοικητικοί να γραφτείς και αν αποφασίσει ο πρύτανης – σταρ του Χόλυγουντ να είναι ανοιχτό το πανεπιστήμιο, ή αν δεν θυμηθούνε να σε συγχωνεύσουνε ή να σου αλλάξουν όνομα. Αφού πληρώσεις και εδώ άπειρα χρήματα το ίδιο και το κράτος θα πάρεις ένα πτυχίο, θα ξέρεις ότι είναι υψηλού επιπέδου, συμφωνώ. Ωστόσο, θα έχεις τελειώσει ένα αποστειρωμένο πανεπιστήμιο που κάνει έρευνα για την έρευνα ως επί τον πλείστον, που δεν δημιουργεί νέες επιχειρήσεις, που δεν δημιουργεί καμία εμπορεύσιμη ιδέα, που δεν συμβάλει στην βελτίωση των ήδη υπαρχουσών επιχειρήσεων απλά εκδίδει paper, κάνει έρευνα όπως στην Aρχαία Ελλάδα. Αποτέλεσμα να μην έρχονται επενδύσεις, να μην δημιουργούνται συνέργειες με τις όποιες επιχειρήσεις έχουν απομείνει και να μην μπορούν να απορροφηθούν κάπου οι εκπαιδευόμενοι αυτών των πανεπιστημίων. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις όπως το ΕΚΕΤΑ, Ο Δημόκριτος κτλ. αλλά η γενική εικόνα δεν είναι έτσι.
Η κατάσταση είναι αυτή, την ξέρουμε είτε ως φοιτητές, είτε ως γονείς, είτε ως καθηγητές. Μετά από 4 χρόνια πρωτοφανούς ύφεσης για τα νεότερα δεδομένα της Ελλάδας, δεν έχουμε κάνει τίποτα απολύτως. Εξαίρεση ο νόμος Διαμαντοπούλου, που τον πήραν πίσω εν μέρει και αυτόν. Εδώ και τώρα απαιτείται εθνική συνεννόηση, από όλους τους αρμόδιους φορείς, από όλα τα κόμματα, χωρίς λαϊκισμό, χωρίς μικροπολιτικά παιχνίδια, με υπευθυνότητα απέναντι στην χώρα και αυτούς που πληρώνουνε όλους αυτούς τους φόρους. Τομές, αξιολόγηση, σχέδιο, διεθνοποίηση, επιτέλους καθιερώστε ένα αγγλόφωνο πρόγραμμα σπουδών, για να μην πηγαίνουμε σε κάτι απίθανες χώρες που τα προσφέρουν και σίγουρα θα έρθουν και ξένοι μπορεί να μην είναι από την «καρδιά» της Ευρώπης αλλά θα έρθουνε. Αναβαθμίστε την τεχνική εκπαίδευση, δεν είναι ντροπή. Μπορούμε και πρέπει να αλλάξουμε, ειδάλλως θα χάσουμε πάλι την ευκαιρία, και δεν ξέρω πόσες ακόμα έχουμε….