Ναι. Η μάσκα είναι η μόνη επένδυση που εξαρτάται από μας και είναι η καλύτερη δυνατή σ΄αυτή την άκρως επικίνδυνη οικονομική - υγειονομική συγκυρία της κορωνοϊοκρατίας. Δεν θέλει ούτε ΕΣΠΑ, ούτε αμοιβές συμβούλων, ούτε τράπεζες, ούτε δάνεια, ούτε μέσον και εμπράγματες ασφάλειες για να την προχωρήσουμε. Τα όποια εμπόδια βρίσκονται μόνο στο μυαλό μας και στην αντίληψη /αίσθημα κινδύνου-ρίσκου που έχουμε σε σχέση με το επίπεδο επικινδυνότητας του COVID-19.
Αυτή η επένδυση είναι το μέσον για να ξανακερδίσουμε τη ζωή μας που νομίσαμε για λίγο ότι την πήραμε πίσω με τη χαλάρωση. Αυτή είναι η μοναδική επένδυση που εγγυάται και διασφαλίζει το μέλλον : το ατομικό, το οικογενειακό, το κοινωνικό, το εθνικό. Μας αγοράζει χρόνο, χρόνο, χρόνο.
Είναι η ταχύτερη, η φτηνότερη, η πιο ασφαλής, δεν απαιτεί την έγκριση καμιάς γραφειοκρατίας ή κανένα πόλεμο μεταξύ αλλότριων συμφερόντων , γίνεται όμως τόσο , μα τόσο πανάκριβα ακριβή αν γονείς, παππούδες, απόμαχοι μολυνθούν, αν περισσότεροι άνεργοι της υφεσιακής πανδημίας προστεθούν στους χιλιάδες προϋπάρχοντες. Αν οι ευπαθείς ομάδες εκτεθούν περισσότερο.
Τα τελευταία τριψήφια νούμερα, δυστυχώς κάνουν ολοένα πιο φανερό ότι στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να στεριώσει κουλτούρα πρόληψης : εμπεδωμένη και ενσωματωμένη στον βιωμένο κόσμο της, με κάποια διάρκεια δηλαδή. Το θυμωμένο γάλα χύνεται εύκολα. Τορπιλίζεται κάθε προσπάθεια ανόρθωσης .Ο Σίσυφος φαίνεται να είναι το αρχέτυπό μας
Από τα τρία Φ (φόβος, φιλότιμο και φαγωμάρα) …φοβάμαι ότι μόνο το πρώτο ως φόβος του άγνωστου και του θανάτου είχε και έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην πρόληψη.
Το φιλότιμο είναι αποτελεσματικό μόνο αν υπάρχει ένα πλαίσιο ενεργοποίησής του ως ευθύνης και ένα πλαίσιο στο οποίο αναγνωρίζεται η διαρκής δέσμευση ενεργητικής πολιτικής πρόληψης και δίκαια αυστηρής επιτήρησης.
Η φαγωμάρα για το ποιος φταίει αντί του τι φταίει στα «μέσα κοινωνικής διαμάχης» οδηγεί σε σύγχυση την προσπάθεια επικοινώνισης του ρίσκου και στην ξεκάθαρη ενημέρωση και συναινετική προσπάθεια, αδυνατίζοντας έτσι την όποια μη φαρμακευτική στρατηγική πρόληψης
Σε αντίθεση οι προλήψεις και δεισιδαιμονίες : η κακιά ώρα, το αν είναι να την πάθεις θα την πάθεις και το εμένα δεν με πιάνει γιατί με προστατεύει το φυλαχτό θριαμβεύουν. Πόοο καλύτερη, αλήθεια , θάταν η ζωή μας αν μπορούσαμε να πείσουμε αυτούς τους αλαζονικούς «ξεμάσκωτους ότι η σωστή χρήση της κατάλληλης μάσκας εκεί που είναι απαραίτητη είναι το κατ? εξοχήν «φυλακτό»
Αποδεικνύεται συνεχώς ότι αρκούν μερικές μειοψηφίες υποτιμητικής , ετερόφρονης ή λανθασμένης αντίληψης του COVID -19 ρίσκου για να οδηγήσουν συμπεριφορές που έχουν κατάληξη, την αύξηση των κρουσμάτων και την υπερμετάδοση πέραν του αναμενομένου.
Δυστυχώς η Ελλάδα αρχίζει να πληγώνεται ξανά. Χωρίς αιτία για Οιδιπόδεια μεταμέλεια βγάζει τα μάτια της από μόνη της
Έτσι χάνει την έξωθεν καλή μαρτυρία , την οποία με τόσο πόνο και μόχθο κατέκτησε. Μικρές μειοψηφίες άλλης αντίληψης απέναντι στην επικινδυνότητα του ιού , θεωρούν την μασκοφορία ως υποταγή και ευκαιρία ανυπακοής ενάντια στην «φτιαχτή» πανδημία του Μεγάλου αδελφού της νέας τάξης πραγμάτων.
Δεν γίνεται αντιληπτό ότι ο κορωνοϊός έχει τις εξής παρενέργεις είναι ταυτόχρονα αντικοινωνικός και κοινωνικός. Ως μέτρο κοινωνικής αποστασιοποίησης για την μη μετάδοσή του, ο ξενιστής του δηλ. εμείς, είμαστε αναγκασμένοι να δρούμε αντικοινωνικά, μόλις χαλαρώσουμε, η δημιουργηθείσα έλλειψη κοινωνίας και επαφής μας ωθεί στους κοινωνικούς συγχρωτισμούς και εκεί μας την έχει στημένη μεταδίδοντας την αντικοινωνική του μόλυνση.
Τα πράγματα ευτυχώς δέχονται κι άλλες αναγνώσεις λιγότερο περίπλοκες. Κι αυτό γιατί μας ζητιέται ένα πράγμα: Να μην υποτιμούμε την επικινδυνότητα αυτού του αόρατου, άοσμου, άγευστου, ύπουλου και γρήγορα μεταδιδόμενου ιού ώστε να οδηγούμαστε σε χαλαρή συμπεριφορά.
Η πρόληψη σώζει ζωές και δουλειές.
Φορέστε τη μάσκα λοιπόν για όποιο λόγο έχετε, αλλά φορέστε τη. Είστε κινηματίας; Ενδιαφέρεστε για τα δημόσια αγαθά; Κάντε ένα κίνημα υπέρ του Χ.Α.Μ γιατί χωρίς Χ.Α.Μ. θα γίνει χαμός: βαλκανικός που θα σημαίνει το τέλος του παιχνιδιού. Σηκώστε μια λινή σημαία υπέρ της μάσκας και της οικολογίας και βγείτε στο κλαρί.
Ασχολείσθε με τις γραμμώσεις και τη μόδα , κάντε μόδα τη μάσκα, και όσοι από σας είναι και διαβαστεροί, διαβάστε τα παλιά τεύχη της «Μάσκας» όπου εξυψώνεται ο αληθινός ηρωϊσμός και όχι ο τζάμπα μάγκας
Διακηρύσσεις ότι αγαπάς ον πλησίον σου ως εαυτόν ,ε, φόρα μάσκα χριστιανέ μου
Αισθάνεσαι άτρωτος , δυνατός και ότι ο κορωνοϊός δεν μπορεί να σου κάνει τίποτα; Ότι μια γριπούλα είναι θα περάσει ; Ε, κράτα το για τον εαυτό σου , αλλά πίσω από μια μάσκα. Αυτό είναι τώρα το προφυλακτικό σου για σένα και για τον άλλο που πρέπει να φέρεται ανάλογα. Εξ? άλλου οι περισσότεροι από τους ήρωες σου στην παιδική ή εφηβική ηλικία , μάσκα φορούσαν.
Σε ενοχλεί να φοράς μάσκα; Έχεις στ? αλήθεια αναρωτηθεί πόσοι και πόσοι εργαζόμενοι, στελέχη και εργάτες , σε πόσα επαγγέλματα εργάζονται ακατάπαυστα, νύχτα μέρα, μέρα νύχτα με μάσκες; Γιατί δεν παίρνεις ως παράδειγμα μία απ΄αυτούς; Μάσκες φορούσαν αυτοί που σε ξεγέννησαν.
Δεν θα πεθάνουν κάτι γέροι , μεγάλε. Για ποιον κτυπά η καμπάνα κανένας δεν το ξέρει ίσως, κτυπά για σένα. Ο κορωνοϊός δεν κάνει διακρίσεις. Εσύ γιατί κάνεις;
Η περίοδος αυτή δεν είναι περίοδος να σκέπτεσαι οπαδικά ή αλλέως ή εσείς ή εμείς αλλά και εσείς και εμείς .
Αν το θάρρος είναι μια αρετή, δεν είναι ,ωστόσο, αρετή το θράσος .
Στην ηθική της διακινδύνευσης, υπάρχει πάντα ένα όριο που είναι η ίδια η ζωή. Μπορούμε να αξιολογήσουμε θετικά τη διακινδύνευση, αλλά μόνο στο μέτρο που υπηρετεί τη ζωή. Η επικινδυνότητα αποτιμά τη ζωή, υπό την προϋπόθεση ότι τη διαφυλάσσει. Έτσι, η ηθική της διακινδύνευσης έχει ένα όριο: την εξυπηρέτηση της ζωής. Δεν έχει απόλυτη αξία