Υπάρχουν πολλοί δόλιοι τρόποι να πείσεις τους νέους ότι η παράκαμψη των κανόνων είναι καλή και δεν τρέχει τίποτα. Αν τους πείσεις ότι οι κανόνες είναι ανήθικοι έρχεσαι εσύ και προτείνεις το δικό σου αυθαίρετο αξιακό σύστημα.
Παρουσιάζεσαι σαν ο τιμωρός της αδικίας. Οι νέοι που θεωρούν ότι έχουν απέναντί τους ένα σύστημα που δεν τους καταλαβαίνει είναι το τέλειο ακροατήριο.
Ο ένας τρόπος, ο υπόγειος και χαριτωμένος, είναι του κου Αλαβάνου ο οποίος σ’ ένα σχολείο το 2008 και είχε πει το εξής: «παιδιά, όταν γράφετε διαγώνισμα, μη σκύβετε συνέχεια πάνω από την κόλλα σας. Κάντε την και λίγο στην άκρη να δει κι ο διπλανός σας. Δείξτε λίγη αλληλεγγύη!».
Με άλλα λόγια αν γράψουν όλοι καλά , ο πραγματικά καλός μαθητής, είναι ο βλάκας, αν και εδώ ταιριάζει μια άλλη λέξη.
Η έννοια της προσπάθειας σαν μέρος της αξιολόγησης και της προόδου πάει περίπατο.
Ο άλλος τρόπος, ο κυνικός, είναι αυτός που ακούσαμε πρόσφατα από το στόμα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Σε συνέχεια της περίφημης φράσης του « Σε έκοψε η Κεραμέως», πριν λίγες μέρες εξήγγειλε την κατάργηση της κατώτατης βάσης εισαγωγής στους νέους που θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο.
Ήδη μαθαίνω από φροντιστηριατζήδες ότι υπήρξαν μαθητές που τους είπαν στα ίσια αφού δεν θα ισχύσει η βάση γιατί να ζοριζόμαστε.
Από την μια λοιπόν τους κάνεις ψηφοφόρους με τον νόμο που ψηφίζεις το 2017 κατεβάζοντας το όριο στα 17ετη, και από την άλλη παζαρεύεις την ψήφο τους τάζοντας στους περίπου 20.000 νέους που δεν θα πιάσουν καν την βάση εισαγωγής πως θα τους βάλεις σε κάποιο ΑΕΙ.
Αν αυτό δεν είναι εξαγορά ψήφων τότε τι είναι;
Και αν δεν σχηματίσεις κυβέρνηση τα παιδιά που σε πίστεψαν και δεν διάβασαν απλά θα κοπούν.
Δεν είμαι κατά της ψήφου των δεκαεπτάρηδων . Αν όμως θέλουμε να έχουμε ώριμους ψηφοφόρους πρέπει να μην παίζουμε μαζί τους και με τις επιθυμίες τους.
Είναι γνωστό ότι στην πράξη το λύκειο δεν αντιμετωπίζεται σαν αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα και το παιδαγωγικό εργο το σηκώνουν τα φροντιστήρια.
Πολλά από αυτά κάνουν εξαιρετική δουλεία. Πολλοί νέοι μπαίνουν στις σχολές που θέλουν έχοντας τα προσόντα να συνεχίσουν με αξιώσεις. Προφανώς δεν είναι αυτοί στους οποίους απευθύνεται ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Βλέπουμε πως κατ επανάληψη αντί να δίνεται βάση στην βελτίωση της παρεχομένης εκπαίδευσης προτιμούν να βαφτίζουν το κρέας ψάρι ψιθυρίζοντας ευχάριστα λόγια σε ομάδες που εξ αντικειμένου βρίσκονται σε καθεστώς ψυχολογικής πίεσης, όπως οι νέοι πριν τις εξετάσεις.
Μέτρα όπως η Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ με τον νόμο Γαβρόγλου του 2019 και η κατάργηση της βάσης εισαγωγής, αποτελούν μακροχρόνιες νάρκες γιατί οι κυβερνήσεις φοβούνται
να τα καταργήσουν για να μη γίνουν αντιδημοφιλείς. Το είδαμε άλλωστε όταν η πανεπιστημοποίηση διατηρήθηκε από την κα Κεραμέως η οποία δίστασε να την καταργήσει.
Εδώ έχουμε μια ανήθικη στάση που εκμαυλίζει του νέους που έχουν κακές επιδόσεις και προσβάλει εκείνους που στοχεύουν σε καλές επιδόσεις.
Κι οσο για την ταξική διάσταση των κακών επιδόσεων είναι εν πολλοίς μύθος.
Από τους ευεργέτες που προίκιζαν μέχρι το τελευταίο χωριό της πατρίδας με σχολεία, διότι αναλαμβανόντουσαν την σημασία της μόρφωσης, άποψη που ασπάζεται η πλειοψηφια τψν ελληνων φτασαμε σε υπουργο παιδειας της προηγούμενης κυβέρνησης να ισχυρίζεται ότι η αριστεία είναι ρετσινιά.
Αν μη τι άλλο είναι συνεπείς σε αυτά που πιστεύουν.
Το κείμενο αυτό διαβάστηκε στον Καθρέφτη του Χρήστου Μιχαηλίδη στην ΕΡΑ 1 στις 3 Μαΐου 2023.