Είναι μαγικό αλλά ο άνθρωπος μπαίνει με μεγάλη χαρά σε μια μάχη χαμένη πριν καν αρχίσει, στη μάχη του έρωτα και απολαμβάνει μέσα σ’ αυτήν τη λυτρωτική συντριβή του. Γιατί όταν ο έρωτας δεν είναι τρέλα, μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από έρωτας.
Όλα ξεκινούν σ’ ένα αμυδρά φωτισμένο μπαρ, όπου η Κάθι (Τζόντι Κόμερ) μια έντονα ανεξάρτητη και ατίθαση γυναίκα, διασταυρώνεται με τον Μπένι (Όστιν Μπάτλερ), έναν νεοσύλλεκτο των Βανδάλων, το νεότερο μέλος μίας λέσχης μοτοσικλετιστών στις κεντροδυτικές πολιτείες της Αμερικής. Η έλξη τους είναι άμεση, έντονη και αναμφισβήτητη, τραβώντας την Κάθι στην τροχιά της λέσχης μοτοσικλετιστών. Ο Μπένι, που αποπνέει ένα μείγμα αγορίστικης γοητείας και εκκολαπτόμενου επαναστατικού πνεύματος, ανυπομονεί να αποδείξει την αξία του στον σφιχτοδεμένο, γεμάτο τεστοστερόνη κόσμο των Βανδάλων.
Στο τιμόνι της λέσχης βρίσκεται ο Τζόνι (Τομ Χάρντι), ένας χαρισματικός αλλά ασταθής ηγέτης, του οποίου το όραμα για τους Vandals εκτείνεται πέρα από την απλή αδελφότητα. Υπό την ηγεσία του Τζόνι, η λέσχη εξελίσσεται από μια χαλαρή ένωση κοινωνικών απροσάρμοστων σε μια τρομερή και τρομακτική συμμορία. Η συντροφικότητα που κάποτε χαρακτήριζε την ομάδα αρχίζει να δίνει τη θέση της σε ένα υπόγειο ρεύμα βίας και εγκληματικότητας, αντικατοπτρίζοντας τις κοινωνικές αλλαγές που σαρώνουν το έθνος.
Καθώς ο Μπένι εμπλέκεται όλο και περισσότερο στις δραστηριότητες των Βανδάλων, η μεταστροφή της λέσχης από μια κοινωνική διέξοδο σε μια εγκληματική επιχείρηση επιβαρύνει τη σχέση του με την Κάθι. Η ηρωίδα μας βρίσκεται διχασμένη ανάμεσα στην αγάπη της για τον Μπένι και την αποδοκιμασία της για τον όλο και πιο επικίνδυνο δρόμο που ακολουθεί. Το σενάριο, πλούσιο σε ένταση και συναισθηματική πολυπλοκότητα, εξερευνά τις θυσίες και τους ηθικούς συμβιβασμούς που συνοδεύουν την πίστη και την αγάπη.
Η εσωτερική σύγκρουση του Μπένι είναι ένας άλλος συναισθηματικός πυρήνας της ταινίας, καθώς παλεύει με την αφοσίωσή του στους Βανδάλους και τα αναδυόμενα συναισθήματά του για την Kάθι, αναγκάζοντας τον να επιλέξει ανάμεσα στην Κάθι και την αφοσίωση του στη λέσχη. Η μεταμόρφωσή του από έναν αφελή νεοφερμένο σε έναν συγκρουσιακό εσωτερικό γνώστη είναι λεπτή και ενδιαφέρουσα. Η δυναμική μεταξύ του Μπένι και του Τζόνι είναι επίσης ένα από τα κορυφαία σημεία, με τον Χάρντι να δίνει μια δυνατή ερμηνεία ως ηγέτης του οποίου το όραμα για τη λέσχη εξελίσσεται σε κάτι πιο σκοτεινό και καταστροφικό.
Η κινηματογράφηση αποτυπώνει γλαφυρά την ουσία των αμερικανικών μεσοδυτικών πολιτειών της δεκαετίας του 1960, με τα εκτεταμένα τοπία και τα ζοφερά αστικά σκηνικά. Το οπτικό ύφος της ταινίας συμπληρώνει την αφήγησή της, υπογραμμίζοντας την έντονη αντίθεση μεταξύ της ελευθερίας του ανοιχτού δρόμου και των ασφυκτικών περιορισμών των βίαιων επιχειρήσεων της συμμορίας. Η σκηνοθεσία του Τζεφ Νίκολς ("Ένα Καλοκαίρι") είναι ταυτόχρονα ατμοσφαιρική και οικεία, επιτρέποντας στους προσωπικούς αγώνες των χαρακτήρων να αναδεικνύονται σε σχέση με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
Καθώς οι εγκληματικές δραστηριότητες των συμμοριών κλιμακώνονται, η ένταση φτάνει σε σημείο βρασμού. Η ταινία δεν αποφεύγει να απεικονίσει την ωμή πραγματικότητα της ζωής των συμμοριών, με σκηνές ωμής βίας που είναι τόσο σοκαριστικές όσο και συγκλονιστικές. Αυτές οι στιγμές εξισορροπούνται από πιο ήσυχες, εσωστρεφείς σκηνές που εμβαθύνουν στην εσωτερική ζωή των χαρακτήρων, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη απεικόνιση του ανθρώπινου κόστους της μεταμόρφωσης της συμμορίας.
Το σενάριο είναι βασισμένο στις πραγματικές εμπειρίες των συμμοριών μηχανόβιων της δεκαετίας του 1960, αναπτύσσεται συνδυάζοντας την ιστορική αυθεντικότητα με τη δραματική φινέτσα. Οι «Μηχανόβιοι» δεν θέλει να είναι απλώς μια ιστορία μοτοσικλετών και ματσισμού προσπαθεί να είναι μια ταινία που σκαλίζει τα θέματα ταυτότητας, της πίστης και του τιμήματος του ανήκειν, χωρίς πάντως να τα καταφέρνει μέχρι το τέλος. Μέσα από το πρίσμα των Βανδάλων, το φιλμ εξετάζει τις ευρύτερες κοινωνικές αλλαγές της δεκαετίας του 1960, μια εποχή που η ίδια η Αμερική πάλευε με την ταυτότητα και τις αξίες της και οι ήρωες μας βρίσκονται στη δίνη πολιτιστικών και προσωπικών ανακατατάξεων.
«Οι Μηχανόβιοι» του Τζεφ Νίκολς είναι μια ενδιαφέρουσα ταινία που προσφέρει μια απεικόνιση μιας υποκουλτούρας στα πρόθυρα της μεταμόρφωσης. Με άξονα τις εξαιρετικές ερμηνείες των Κόμερ, Μπάτλερ και Χάρντι, το φιλμ είναι ένα μείγμα δράσης, δράματος και ιστορικής αναπόλησης. Αποτελεί μια απόδειξη των διαχρονικών ανθρώπινων θεμάτων της αγάπης, της αφοσίωσης και της αναζήτησης νοήματος μέσα στο χάος και την αλλαγή. Γιατί και το χάος μπορεί να αποκτήσει αρχή, μέση και τέλος, να τακτοποιηθεί μετά από έναν ανεμοστρόβιλο, αρκεί η βία και η αναταραχή να δαμάσουν τις αχόρταγες ορέξεις τους.