Πολύς λόγος και συζήτηση διεξάγεται τελευταία για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Τα κίβδηλα ζητήματα που θέτουν είναι:
ποιος είναι ικανός να μας αξιολογήσει;
με ποια κριτήρια θα μας αξιολογήσουν;
αφού έχω μονιμότητα και πτυχίο, γιατί να αξιολογηθώ;
Απίστευτη ελαφρότητα, ανοησία και έλλειψη σεβασμού στο λειτούργημα, που υπηρετούν. Απίστευτη και η ανευθυνότητα εκείνων των κομμάτων, που στηρίζουν την μετριότητα, την ανευθυνότητα και (θα τολμήσω να πω) την εγκληματική τακτική των συνδικαλιστών κάθε χρώματος, που προτρέπουν τους δασκάλους και καθηγητές στην ανεύθυνη στάση της αποχής από την εκπαίδευση και τη μάχη κατά των κανόνων, που θεσμίζει το Σύνταγμα, η Βουλή, η Δικαιοσύνη και η διεθνής πρακτική.
Σε ολόκληρη της Ευρώπη μόνον η Μάλτα, η Ισλανδία, η Ιρλανδία και η Ελλάδα δεν έχουν σύστημα αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Ακόμη και στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, η αξιολόγηση είναι διαρκής. Κρίνεσαι από εκλεκτορικό σώμα, προκειμένου να εκλεγείς στη βαθμίδα του διδάσκοντος με σύμβαση. Κρίνεσαι από εκλεκτορικό σώμα μετά από εισήγηση επιτροπής για να εκλεγείς επίκουρος καθηγητής και στη συνέχεια αναπληρωτής καθηγητής και καθηγητής. Κρίνεσαι από ειδικούς κριτές για να επιχορηγηθεί η έρευνά σου. Κρίνεσαι από τους φοιτητές σου στο τέλος κάθε εξαμήνου με αδιάβλητη διαδικασία και το αποτέλεσμα κοινοποιείται στο τμήμα σου. Ποιοι είναι λοιπόν εκείνοι, οι οποίοι αρνούνται την αξιολόγηση;
Έχω πάψει προ πολλού να σέβομαι όλους εκείνους, οι οποίοι εναντιώνονται σε κάθε προοδευτικό και αξιοκρατικό μέτρο.
Έχω πάψει να εκτιμώ όλους εκείνους, που συνηγορούν στην απαξίωση του τρίπτυχου "Αριστεία - Αξιολόγηση - Αξιοκρατία". Έχω πάψει να θεωρώ συνομιλητές μου όλους εκείνους, που δεν αντιλαμβάνονται και αγνοούν τη διαχρονική αξία των παρακαταθηκών "Αιέν αριστεύειν και υπείροχνον έμμεναι άλλων" (Όμηρος στην Ηλιάδα) και "δεν υπάρχει μεγαλύτερη αδικία από το να νέμονται και κατέχουν είτε ίσοι άνισα είτε άνισοι ίσα" (Αριστοτέλης στα Ηθικά Νικομάχεια).
Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι, για τους οποίους θεωρώ την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ οπισθοδρομική και αντιδημοκρατική.