Ο ξενομερίτης γαμπρός

01 Νοε 2015

Έγκλημα στην Πόλη #4 — από το Αστυνομικό Δελτίο της δεκαετίας του ’40

—της Σεβαστής Λιοναράκη-Χρηστίδου—

Ο Χουσεΐν έφυγε στα 22 από το χωριό του στα βάθη της Ανατολίας να βρει μια καλύτερη τύχη. Κι αυτή η τύχη —η προσποιούμενη την καλύτερη τύχη, γιατί όπως θα δείξει η συνέχεια της ιστορίας του, μόνο καλή δεν ήταν— τον έφερε μιαν αυγή στο Αϊναλίκιοϊ. Ένα χωριό της υποδιοικήσεως του Εγιούπ. Να κάνει πολλά δεν ήξερε, πήρε σβάρνα τα σπίτια του χωριού ζητώντας δουλειά. Βοσκοί οι περισσότεροι άντρες του χωριού, τι δουλειά να του δώσουν; Να τον φιλοξενήσουν όμως δεν αρνήθηκαν. Κι αυτός βολεύτηκε στο Αϊναλίκιοϊ και αποφάσισε να μείνει. Γιατί το διάλεξε το χωριό αυτό, κανείς δεν ήξερε, ίσως την απάντηση να μην την ήξερε ούτε ο ίδιος. Ίσως γιατί την είδε την όμορφη Φικριέ από την πρώτη μέρα και την ερωτεύτηκε, ίσως πάλι αποφάσισε να μείνει γιατί είχε κουραστεί να γυρίζει από εδώ και από εκεί να βρει την τύχη του.

Όπως και να έχουν πάντως τα πράγματα, ο Χουσεΐν εγκαταστάθηκε στο χωριό για τα καλά και ο Σουλεϊμάν Χουλκή, βοσκός στο επάγγελμα κι αυτός, τον πήρε στη δούλεψή του. Του παραχώρησε και μια παράγκα δίπλα στο σπίτι του και τον είχε σαν γιο του. Ο Σουλεϊμάν Χουλκή δεν ήταν άκληρος. Τρεις κόρες είχε, οι δυο οι μεγαλύτερες παντρεμένες ζούσαν στο Φατίχ, μόνο η μικρότερη είχε απομείνει κοντά του να τον φροντίζει. Και αυτή ήταν η δεκαεφτάχρονη Φικριέ, η όμορφη Φικριέ, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα τόσων και τόσων παραμυθιών που θέλουν πάντα τη μικρότερη κόρη να είναι και η ομορφότερη. Δεν άργησε να στηθεί το σκηνικό του έρωτα. Και δόθηκε και υπόσχεση από τον ερωτευμένο ξενομερίτη ότι σύντομα θα τελούνταν και οι γάμοι τους. Όχι τυχαίος ο πληθυντικός: δύο γάμους θα έκαναν, έναν πολιτικό, που επέβαλλε το κράτος, και έναν θρησκευτικό, που επέβαλλε η πίστη τους…

Διαβάστε τη συνέχεια στο dim/art

* * *

Εικόνα εξωφύλλου: Εγιούπ, c. 1940. Το Eyup βρίσκεται εκτός των τειχών της Κωνσταντινούπολης, σχεδόν στον μυχό του Κεράτιου κόλπου.

Η Σεβαστή Λιοναράκη-Χρηστίδου ανασύρει από τις τουρκικές εφημερίδες της δεκαετίας του ’40 πραγματικά εγκλήματα και με την αναδιήγησή τους φωτίζει την απρόβλεπτη ανθρώπινη φύση, αλλά και τη ζωή και την ιδιοσυγκρασία καθημερινών ανθρώπων της Πόλης της εποχής.

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Έγκλημα στην Πόλη

Το dim/art στο facebook