Η σύλληψη και ακολούθως η προφυλάκιση του επιχειρηματία Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, όπως και αρκετών άλλων μεγαλόσχημων, δείχνει ότι επιτέλους κάτι κινείται σ’ αυτή τη χώρα. Η σύλληψη, ωστόσο, του κ. Λαυρεντιάδη, έφερε και πάλι στη δημοσιότητα το περίφημο δείπνο που είχε διοργανωθεί στην Αίγλη του Ζαππείου, προς τιμήν του Λεωνίδα Κύρκου. Σε αυτό είχε δώσει το παρών, μεταξύ άλλων, ο Λαυρεντιάδης, μάλιστα υπάρχει και σχετική φωτογραφία του Λεωνίδα με τον υπόδικο επιχειρηματία. Τη συγκεκριμένη φωτογραφία ανέσυραν εφημερίδες, site, σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, θέλοντας να καταδείξουν ότι ο εν λόγω κύριος είχε σχέσεις με την αριστερά και πολύ περισσότερο με τον Κύρκο. Η αθλιότητα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και αποκτά ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν διαχέεται από ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες (σ.σ: σε καμία περίπτωση δεν εννοώ την Αυγή), ιστοσελίδες και δημοσιογράφους κοντά στο ΣΥΡΙΖΑ.
.
Η διαδρομή του Λ. Κύρκου είναι τόσο κρυστάλλινη, ούτως ώστε να μην χρειάζεται την παραμικρή υποστήριξη, πολύ περισσότερο από τον γράφοντα. Ωστόσο έχει σημασία να θυμίσουμε ότι ο Λεωνίδας, σε όλη τη ζωή του, αποτέλεσε παράδειγμα ήθους και υπόδειγμα ασκητικού βίου. Όπερ σημαίνει ότι τα όσα αφήνονται να διαρρεύσουν από κύκλους του ΣΥΡΙΖΑ, ή λέγονται από στόμα σε στόμα, ξεπερνούν τα όρια της πολιτικής αθλιότητας και θυμίζουν πρακτικές Αυριανισμού. Ενδεχομένως η μετακίνηση τόσων στελεχών του βαθέως ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ, να έχει επηρεάσει και τη γενικότερη «κουλτούρα» του χώρου αυτού.
.
Χωρίς διάθεση να υπερασπιστώ το δείπνο -άλλωστε ο ίδιος ο Λεωνίδας με περισσή γενναιότητα έκανε την αυτοκριτική του- θέλω να θυμίσω τα όσα είχε πει ο Κύρκος σε εκείνη την εκδήλωση.
.
Είχε μιλήσει, πρώτον, για την ανάγκη ευρύτερων συνεργασιών προκειμένου να υπάρξει η αναγέννηση της χώρας, σημειώνοντας ότι το δίλημμα είναι «ανακατανομή-ανάπτυξη ή βουλιάζουμε». Με πάθος υπερασπίστηκε την ομαλότητα, τονίζοντας την ανάγκη «μεγάλων συμβιβασμών» στα πρότυπα του ιστορικού κειμένου του «Οι στόχοι του έθνους». Κατηγόρησε τους τάχατες επαναστάτες που αντιμάχονται την έννοια του συμβιβασμού και πυροδοτούν επικίνδυνες εκρήξεις, όπως τα Δεκεμβριανά 2, ή παίζουν τον ρόλο των αδιάλλακτων ασυμβίβαστων, κηρύσσοντας το θετικό ρόλο του φόβου. Υποστήριξε ότι «πρέπει όλοι να αποδεχτούμε τις επιβαλλόμενες θυσίες μέσα σ’ ένα σχέδιο που θα καταμερίζει τα βάρη, θα παίρνει υπόψη του ότι πλατιά λαϊκά στρώματα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και ότι η δίκαιη κατανομή είναι η απόλυτη προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος».
.
.
.
.
Ο Λ. Κύρκος ανέφερε ως χρήσιμη μορφή πάλης τον εντοπισμό μορφών επίδειξης προκλητικού πλούτου, όπως είναι οι πολυτελέστατες κατοικίες και τα σκάφη αναψυχής, με στόχο την υποχρέωση του ιδιοκτήτη να καταβάλλει το ύψος του φόρου που θα προσδιορίζεται από το νέο φορολογικό σύστημα. Πρότεινε, μάλιστα, ελεγκτές να είναι οι κατά τόπους δημοτικές επιτροπές ελέγχου, αλλά και να θυροκολλείται το δελτίο φορολογικής ενημερότητας. Ανέφερε ότι δεν πρόκειται για ένα πογκρόμ κατά των πλουσίων, αλλά «για μέτρα έγκαιρης πίεσης πριν η απελπισία των φτωχότερων στρωμάτων υπερβεί ένα όριο ασφάλειας και οδηγηθούμε σε ανεξέλεγκτες εκρήξεις».
.
Όπως έκανε συνεχώς τα τελευταία χρόνια της ζωής του, διαβλέποντας την επικίνδυνη διάσταση που έπαιρναν, στηλίτευσε τα φαινόμενα βίας και τρομοκρατίας, τη δράση των λεγόμενων αντιεξουσιαστών, αλλά και την κατάχρηση του ασύλου. Ως προς το τελευταίο, τάχθηκε «υπέρ της κατάργησης του ασύλου, γιατί αυτό που υπάρχει, μόνο γελιοποίηση της έννοιας του ασύλου είναι και του κύρους της ακαδημαϊκής κοινότητας και ιδιαίτερα των σπουδαστών», προτείνοντας «τη θέσπιση ενός πραγματικού ασύλου της διακίνησης ιδεών, υπό την ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας και με τη δημιουργία μεικτών ομάδων περιφρούρησης (ενός είδους Hyde Park)».
.
Αυτά και άλλα εξίσου σοβαρά και επίκαιρα είχε πει σε μια από τις τελευταίες παρεμβάσεις του ο Λεωνίδας Κύρκος. Όσοι έχουν στοιχειώδες μυαλό, ας ασχοληθούν με τα κείμενα, τις παρακαταθήκες και τον τρόπο ζωής του Κύρκου και ας αφήσουν τις αθλιότητες με τον Λαυρεντιάδη, ιδίως όταν γνωρίζουν την άπωση που είχε ο Λεωνίδας για τη διαπλοκή και την προκλητική επίδειξη πλούτου.
.
*Ο Ανδρέας Ε. Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος, εκπρόσωπος τύπου της ΔΗΜ.ΑΡ.