Η χθεσινή χιονόπτωση ήταν πράγματι πρωτοφανής για την Αττική. Δε θυμάμαι κάτι αντίστοιχο όσο ζω. Όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι, καθώς η κλιματική αλλαγή/κρίση μας έχει, πλέον, προειδοποιήσει αρκετές φορές.
Είναι φυσικό τα φώτα της δημοσιότητας και της οργής να έχουν πέσει στην Αττική Οδό. Φρόντισαν, άλλωστε, από χθες κυβερνητικοί παράγοντες να ρίξουν την ευθύνη στην εταιρία για το φιάσκο και σήμερα ο πρωθυπουργός με την (ελαφρώς παλαιοκομματική) απαίτηση από αυτήν να δώσει "επίδομα εγκλωβισμού" 2.000€.
Προφανώς και οι ευθύνες της εταιρίας είναι μεγάλες. Όμως, η τελική ευθύνη για την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών ανήκει στο κράτος, τους μηχανισμούς και τις υπηρεσίες του. Μπορεί συγκεκριμένες υποδομές να δημιουργούνται με ιδιωτική δαπάνη και εκμετάλλευσή τους στη συνέχεια αλλά αυτό δε σημαίνει πως είναι "αυτόνομο έδαφος" εντός της εθνικής επικράτειας. Άλλωστε, ακόμα και στις σχετικές συμβάσεις προβλέπεται κρατική εμπλοκή και αρμοδιότητες για τη λειτουργία της.
Όμως, προβλήματα, όχι στην ίδια ένταση, υπήρξαν και σε άλλες κεντρικές οδούς της Αττικής, όπου αρμοδιότητα έχουν αποκλειστικά το Υ.ΠΡΟ.ΠΟ. και η Περιφέρεια. Και ο μεν Θεοδωρικάκος μας διαβεβαίωνε την παραμονή πως οι δρόμοι θα μείνουν ανοιχτοί (σε αντίστιξη προφανώς με τις ενέργειες του προκατόχου του στη "Μήδεια") ο δε Πατούλης φρόντισε μόνο για τα σχολεία και τις τηλεοπτικές εμφανίσεις του.
Δεν ξέρω ποια θα είναι η αντίδραση του πρωθυπουργού. Εκείνο, όμως, που ξέρω είναι πως το χθεσινό φιάσκο είναι σημείο καμπής, καθώς έθιξε καίρια τον πυρήνα του αφηγήματός του για αποτελεσματική διακυβέρνηση.