Το παλιό καθεστώς του ΟΑΣΘ, ήταν απαράδεκτο, κατέρρευσε και έδειξε όλες τις παθογένειές του, με την περικοπή των υπέρογκων επιδοτήσεων στου μετόχους, από τον κρατικό προϋπολογισμό, από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων. Η κυβέρνηση των Σύριζα-ΑΝΕΛ, επέλεξε, από ιδεοληψία και κομματική σκοπιμότητα, μια χειρότερη λύση, την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, και η κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών επιταχύνθηκε. Η λύση ήταν και είναι μία, αυτή που πρότεινα από την αρχή της κρίσης και συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων και οι περισσότεροι δήμαρχοι: η εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 1370 που ισχύει από το 2007 και έγινε υποχρεωτική η εφαρμογή της, από τις 3 Δεκεμβρίου του 2019, για όλες τις χώρες της ΕΕ: Ο δημόσιος, διεθνής διαγωνισμός, για την παραχώρηση των αστικών συγκοινωνιών σε Πάροχο, ο οποίος μπορεί να είναι και εταιρεία του Δημοσίου, αρκεί να προσέλθει στον διαγωνισμό με τους ίδιους όρους με τους ιδιώτες και φυσικά η πολιτεία να επιδοτεί το εισιτήριο, σύμφωνα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες κάθε φορά. Αν αυτό είχε εφαρμοστεί στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όλης της χώρας, θα είχαμε πάνω από 1,5 δισ. επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και ποιοτικές συγκοινωνίες
Αν είχε επιλεγεί αυτή η λύση, δεν θα ζούσε η Θεσσαλονίκη σε διαρκή ομηρία, με τις έωλες υποσχέσεις, πριν από κάθε εκλογές. Αλήθεια, μπορούν να ξεχαστούν οι υποσχέσεις για:
Την εξυγίανση του ΟΑΣΘ;
Τα 500 λεωφορεία στο δίκτυο;
Την αγορά νέων λεωφορείων;
Την αναβάθμιση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης;
Είναι πρωτοφανής η ανεπάρκεια και η σκοπιμότητα που επιδεικνύει η κυβέρνηση για τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και κυρίως των πολιτών της Θεσσαλονίκης και των επισκεπτών της.
Τεσσεράμισι χρόνια στην εξουσία, όχι μόνο δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά, καταγγέλλοντας την προηγούμενη κυβέρνηση, αντιθέτως συνέχισε την ίδια πρακτική, με τραγικά αποτελέσματα. Αντί να υλοποιήσει τις δικές της εξαγγελίες, πριν τις εκλογές του 2019, κάνει το ακριβώς αντίθετο. Συγκεκριμένα:
1) Κρατάει ακόμη κρυμμένη την εκκαθάριση της εταιρείας, η οποία έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 3/12/19, δίνοντας δύο παρατάσεις, η δεύτερη μέχρι το τέλος του 2023. Το 2023 τελείωσε, πότε θα ενημερώσει τους Θεσσαλονικείς, για τον χρόνο ολοκλήρωσής της; Δεν δημοσιοποιεί την εκκαθάριση, γιατί φοβάται να μην χάσει τις ψήφους των χιλιάδων μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, τους οποίους ξεγελάει υποσχόμενη αποζημιώσεις, που δεν φαίνεται να τεκμηριώνονται από την εκκαθάριση που κρύβουν;
2) Πρόσφατα ανακοίνωσε και νέα παράταση, την οποία πρέπει να εγκρίνει η ΕΕ, ενώ είναι βέβαιο ότι θα επιβάλλει και πρόστιμο στην χώρα μας.
3) Διατηρεί το φαύλο ρουσφετολογικό καθεστώς της απευθείας ανάθεσης μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ της Θεσσαλονίκης και των όμορων νομών, το οποίο εκτελείτε με ενοικιασμένα λεωφορεία, που βρισκόταν σε καθεστώς απόσυρσης σε χώρες της ΕΕ;
4) Δεν εφαρμόζει τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370/2007, που επιβάλλει διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, κάτι που υποσχόταν, όταν καταψήφιζε στην βουλή το 2017, την κρατικοποίηση της εταιρείας, που θα φέρει ποιοτικές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στην Θεσσαλονίκη και περιορισμό της αδιαφάνειας και της σπατάλης του δημοσίου χρήματος;
5) Δεν έλεγαν την αλήθεια στους εργαζόμενους, ειδικά τους τεχνικούς και τους οδηγούς, που δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια, για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, σε αυτές τις σημαντικές ειδικότητες, ότι δεν μπορούν να προσλάβουν προσωπικό, επειδή είναι σε εκκαθάριση η εταιρεία.
6) Τέσσερα χρόνια, δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν ένα διαγωνισμό για την αγορά λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, και λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2023, ανακοίνωσαν ότι, τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορούν περίπου 200 νέα λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη και μετά τις δημοτικές εκλογές ανακοίνωσαν ότι, θα έρθουν τον Απρίλιο του 2024 110 λεωφορεία, Κινέζικης κατασκευής, τις μοναδικής εταιρείας που έμεινε στον διαγωνισμό. Οι δυο εταιρείες, χωρών της ΕΕ, αποχώρησαν από τον διαγωνισμό και, λίγο μετά η Κομισιόν ανακοίνωσε έλεγχο στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, λόγωαθέμιτου ανταγωνισμού Κινέζικων εταιρειών κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων
7) Την Άνοιξη, το ΑΣΕΠ απέρριψε τον διαγωνισμό για την πρόσληψη οδηγών στον ΟΑΣΘ, επειδή είναι σε εκκαθάριση. Με συνοπτικές διαδικασίες εκτός ΑΑΣΕΠ πλέον ζήτησαν την κατάθεση αιτήσεων για προσλήψεις 150 οδηγών για 8 μήνες. Και αυτό είναι παράνομο, ποντάρουν στο ότι, κανείς δεν θα κάνει προσφυγή στα δικαστήρια, αλλά και να κάνει μέχρι να εκδικαστεί θα έχουν περάσει οι 8 μήνες. Πολλοί οδηγοί είναι από τα ΚΤΕΛ, που είχαν προσληφθεί για ένα χρόνο, για τις γραμμές του ΟΑΣΘ, με εργασιακές συνθήκες και αμοιβές Αφρικής.
8) Το Ελεγκτικό Συμβούλιο απέρριψε την παράταση της ανάθεσης για ένα χρόνο στα ΚΤΕΛ των 45 γραμμών, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι είναι απαράδεκτο από το 2019, να μην μπορεί να κάνει ένα διαγωνισμό και να κάνει απευθείας αναθέσεις τις οποίες παράτεινε δυο φορές και ζητά και τρίτη.
Η κυβέρνηση σκέφτεται την συμφωνημένη «Φιλική επίταξη», μέχρι να ψηφίσει νόμο στην βουλή για νέα παράταση. Ναι, όλες τις παρανομίες, τις ξεπλένει με την πλειοψηφία της στην βουλή.
Και κάπου εδώ άρχισε ο τραγέλαφος:
Οι μέτοχοι του συνεταιρισμού «Ηρακλής», που είναι και πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, δημοσιοποιούν την πρόθεσή τους να καταθέσουν αγωγή στο Εφετείο Αθηνών, για οφειλή του δημοσίου 12,5 εκ. ευρώ, από τα ενοίκια των κτιριακών εγκαταστάσεων, που εκμισθώνουν στον κρατικό πλέον ΟΑΣΘ. Ταυτόχρονα, με δική τους έκθεση, απαιτούν αποζημιώσεις για τις κατασχέσεις της περιουσίας τους, με τον ν. 4482/2017, σε αντίθεση με την έκθεση της GrandThornton, που είχε ζητήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, στα χρόνια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία έβγαλε υποχρεώσεις των πρώην μετόχων 3,5 εκ ευρώ προς το δημόσιο, αντί για αποζημιώσεις.
Η Θεσσαλονίκη σε παρακμή. Μέχρι πότε θα κοροϊδεύουν την Θεσσαλονίκη, πόσο περισσότερο θα την ταλαιπωρήσουν, πόσο περισσότερο θα την υποτιμήσουν;
Οι τοπικοί φορείς δεν τα ξέρουν αυτά, γιατί δεν μιλούν;