Μετά την τραυματική, για την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα, εμπειρία της παραπομπής του Ανδρέα Παπανδρέου στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο από την τότε πλειοψηφία ΝΔ-Συνασπισμού-ΚΚΕ της Βουλής, η αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 και ο νόμος 3126/2003 για την «Ποινική ευθύνη των Υπουργών», βελτίωσαν σημαντικά τα πράγματα και στο πολιτικό και στο νομικό πεδίο.
Και αυτό γιατί διευρύνθηκε, κατ’ αρχάς, το χρονικό όριο παραγραφής των πιθανών αδικημάτων και ορίστηκε ότι για την αμετάκλητη παραπομπή των πολιτικών προσώπων στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, αρμόδια κατέστη πλέον η Δικαιοσύνη και μάλιστα στον ανώτατο βαθμό, με την έκδοση του προβλεπόμενου από το νόμο, σχετικού βουλεύματος, από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο. Η αρμοδιότητα αμετάκλητης παραπομπής πολιτικών προσώπων αφαιρέθηκε από τη Βουλή και με τον τρόπο αυτό μειώθηκε σημαντικά η δυνατότητα των πολιτικά εκδικητικών συμπεριφορών της πλειοψηφίας, προς τους εκάστοτε πολιτικούς της αντιπάλους.
Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, ότι με τη συνήθη διάθεση παρεμβατικότητας των πολιτικών προς τη Δικαιοσύνη, όταν υπάρχουν Δικαστές πρόθυμοι να χειραγωγηθούν, θα μπορούσε να υπάρξει πολιτικός έλεγχος κατά τη Δικαστική διαδικασία της ανάκρισης.
Διαβάστε τη συνέχεια
Πηγή: www.athensvoice.gr