Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Η ολοκλήρωση ενός εγκλήματος

Ιωακείμ Γρυσπολάκης 19 Απρ 2019

liberal.gr

Ένα έγκλημα, προκειμένου να έχει απτά αποτελέσματα, πρέπει να ολοκληρώνεται. Οι εγκληματίες λένε «εάν θέλεις να με αφοπλίσεις, σκότωσέ με. Μην με τραυματίζεις». Έτσι και η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα έπρεπε, πριν την έξοδο από την εξουσία, να ολοκληρώσει το έγκλημα κατά του Εκπαιδευτικού Συστήματος.

Στο παρελθόν υπήρξαν και άλλες στοχευμένες κακόβουλες πράξεις κατά της Παιδείας. Αρχής γενομένης από το νόμο του ΠΑΣΟΚ 1268/1982, που εισήγαγε την συμμετοχή των φοιτητών στην εκλογή ακαδημαϊκών οργάνων και στην θεσμοθέτηση του «ακαδημαϊκού ασύλου», αλλά και του νόμου κατάργησης των Προτύπων Σχολείων. Στη συνέχεια, πάλι από κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου είχαμε την κατάργηση το 1994 των κυριότερων σημείων του νόμου 2083/1992 για τα Πανεπιστήμια. ¨Όμως, το 2009 ήρθε η κυβέρνηση Γ. Α. Παπανδρέου με υπουργό την Άννα Διαμαντοπούλου, που ολοκλήρωσε την μεταρρύθμιση των μεταρρυθμίσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας ήρθαν προγραμματισμένα να διαλύσουν ολόκληρο το φάσμα του εκπαιδευτικού συστήματος. Η καταστροφή αυτή εξαγγέλθηκε τον Σεπτέμβριο 2012 με το «Πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία», επαναλήφθηκε με τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού στις 8-2-2015 και άρχισε να υλοποιείται τον Μάιο 2015 από τον υπουργό παιδείας Α. Μπαλτά. Νομίζαμε ότι ολοκληρώθηκε το 2018 από τον έτερο υπουργό παιδείας Κ. Γαβρόγλου με την ένταξη όλων σχεδόν των ΤΕΙ (πλην τριών ΤΕΙ της Βορείου Ελλάδας και του ΤΕΙ Κρήτης). ¨Όμως, όχι. Το έγκλημα έπρεπε να ολοκληρωθεί.

Έτσι, λοιπόν, με το πρόσφατο νομοσχέδιο ολοκληρώνεται η πλήρης κατεδάφιση του Λυκείου και της Ανωτάτης Εκπαίδευσης και παίζεται η τελευταία πράξη του δράματος.

1. Καταργεί οριστικώς την έννοια του Προτύπου Σχολείου, που καθιερώθηκε το 2010 με την ίδρυση 55 επιπλέον Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, τα οποία προσετέθησαν στα 5 ιδρυματικά πρότυπα σχολεία της χώρας (Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, το Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής και το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων). Πρώτα κατήργησε το 2015 τις εισαγωγικές εξετάσεις στα 55 καταργηθέντα σχολεία, ενώ τώρα καταργεί την πρόσκληση υποψηφιοτήτων διδασκόντων στα πρότυπα σχολεία και την μετά από αξιολόγηση πρόσληψή τους, ανανεώνει χωρίς αξιολόγηση τις αποσπάσεις των ήδη διδασκόντων και καταργεί οριστικώς τις εισαγωγικές εξετάσεις μαθητών στα πειραματικά σχολεία.

2. Διαλύει το Λύκειο, αφού η Τρίτη Λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος για την είσοδο στα ΑΕΙ και καταργεί τις βασικές επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία) ως υποχρεωτικών μαθημάτων. Με το νομοσχέδιο στην Τρίτη Λυκείου οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν μαθήματα θετικών επιστημών.

3. Εντάσσει όλα πλέον τα εναπομείναντα τρία ΤΕΙ της Μακεδονίας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο και μετονομάζει το ΤΕΙ Κρήτης σε Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης, προκαλώντας την αντίδραση του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πολυτεχνείου Κρήτης. Με τον τρόπο αυτό διαλύεται ο χαρακτήρας του Διεθνούς Πανεπιστημίου, ενώ παρά τις αντιρρήσεις των Πανεπιστημίου Κρήτης και Πολυτεχνείου Κρήτης, ιδρύει και τρίτο πανεπιστημιακό ίδρυμα στην Κρήτη, εντάσσοντας σε αυτό τμήματα λογιστικής, ανθοκόμων, μουσικών οργάνων κ.λπ. Επιπλέον δε, εκτός του λειτουργούντος από το 1984 Πολυτεχνείου Κρήτης, θα έχουμε πλέον και Πολυτεχνική Σχολή στο Ηράκλειο.

Με αυτόν τον τρόπο θέτει την ταφόπλακα στα ιδρύματα, που έδιναν στην κοινωνία τους τεχνολόγους (δομικών έργων, ηλεκτρονικούς, ηλεκτρολόγους κ.λπ.) και τους τεχνίτες (επεξεργασίας ξύλου, ανθοκόμους, οδοντοτεχνίτες, βρεφονηπιοκόμους, κ.λπ.), αφού μετατρέπει αυτά τα τμήματα σε πανεπιστημιακά 4ετούς ή 5ετούς φοίτησης. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η παντελής πλέον έλλειψη σχολών, που θα εκπαιδεύουν νέους σε αυτά τα επαγγέλματα.

Η επόμενη κυβέρνηση οφείλει να αναιρέσει άμεσα αυτό το πλήγμα, που δέχεται η Εκπαίδευση. Χρέος της Νέας Δημοκρατίας και του Κινήματος Αλλαγής είναι να τεκμηριώσουν από τώρα την αντίθεσή τους σε αυτό το έκτρωμα, που μόνο στόχο έχει τη δημιουργία κομματικής πελατείας για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του.

Και όλα αυτά γνωρίζοντας ότι η επάνοδος στην κανονικότητα θα είναι υπερβολικά χρονοβόρα και δύσκολη. Θα πρέπει να ισχυροποιηθεί και πάλι η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας & Πιστοποίησης (ΑΔΙΠ), αυτή να αξιολογήσει με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια όλο το φάσμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να προτείνει καταργήσεις τμημάτων και ίδρυση νέων ΤΕΙ και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, στα οποία θα ενταχθούν τμήματα με γνωστικά αντικείμενα, που θα εκπαιδεύουν ανθοκόμους, επεξεργαστές ξύλου, οδοντοτεχνίτες, βρεφονηπιοκόμους, ιατρικούς επισκέπτες και τόσες άλλες ειδικότητες πολύ χρήσιμων επαγγελμάτων.

Προσβλέπω στην κατά το δυνατόν ταχύτερη απομάκρυνσή τους από την κυβερνητική εξουσία και εύχομαι στον επόμενο πρωθυπουργό και στον υπουργό παιδείας να έχουν την απαιτούμενη πυγμή και αποφασιστικότητα να επαναφέρουν το εκπαιδευτικό σύστημα τουλάχιστον εκεί, που το άφησε η Άννα Διαμαντοπούλου το 2012.

Υ.Γ. Όσοι αποδίδουν στον Κων/νο Αρβανιτόπουλο την έναρξη κατεδάφισης του νόμου Διαμαντοπούλου 4009/2011 έχουν λανθασμένη πληροφόρηση. Με τον σχηματισμό της κυβερνητικής πλειοψηφίας από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ τον Ιούνιο 2012, αντιπροσωπεία της ΔΗΜΑΡ υπό την βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση επισκέφθηκε τον υπουργό παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο και απαίτησε να νομοθετήσει για την αναθεώρηση των περισσότερων άρθρων του νόμου 4009/2011. Μετά από τριήμερη αρκετά επίπονη εργασία τριών ανθρώπων, ο κατάλογος των τροπολογιών που απαιτούσε η ΔΗΜΑΡ περιορίστηκε στο 20% των αρχικών.