Της τα ψέλνουμε για τα καλά -και δικαίως άλλωστε- της κυβέρνησης όλον αυτόν τον καιρό για τις απαράδεκτες επιπολαιότητες στην περίπτωση της φορολόγησης των ακινήτων. Αλλά δεν θα πρέπει να στεκόμαστε μόνο στα στραβά της. Το σωστό είναι να επισημαίνουμε και τα καλά της. Γιατί υπάρχουν και τέτοια. Οπως η κρίση που προκλήθηκε από τη χρεοκοπία των ρωσικών τουριστικών πρακτορείων, για παράδειγμα.
Απ? όσα διαβάζω ίσως να το αντιμετωπίσαμε καλύτερα από πολλούς άλλους το πρόβλημα. Ή ενδεχομένως και απ? όλους τους ανταγωνιστές μας. Κάποιοι σε άλλες χώρες τους πέταξαν στον δρόμο τους ατυχείς τουρίστες. Ούτε λίγο ούτε πολύ τους αντιμετώπισαν σαν να μην ήταν κι αυτοί θύματα των πρακτόρων, αλλά συνυπεύθυνοι για το πρόβλημα.
Σωστά και ψύχραιμα φέρθηκε η κυβέρνηση, αλλά σωστά και ψύχραιμα φέρθηκαν και άλλοι άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι στο πρόβλημα. Οι ξενοδόχοι, για παράδειγμα. Ή και η Aegean που όπως διαβάζω ανέλαβε να καλύψει το θέμα της επιστροφής των Ρώσων τουριστών στην πατρίδα τους. Ουσιαστικά έχουμε την κυβέρνηση, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα να συνεργάζονται και ν? αντιμετωπίζουν επιτυχώς ένα σοβαρό πρόβλημα. Κάτι που δεν συμβαίνει συχνά.
Θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο το φαινόμενο. Και ελπίζω ότι θα το δούμε και σε άλλους τομείς. Είναι αναγκαίο άλλωστε. Σοβαρά και μεγάλα προβλήματα δεν λύνονται παρά μόνο αν αποδεχθούμε ότι μας αφορούν όλους και καταβάλει ο καθένας την προσπάθεια που μπορεί για ν? αποφευχθούν αδιέξοδα και γενικότερες δυσμενείς παρενέργειες.
Και είναι και το άλλο. Οτι σπάνια, ιδιαίτερα στον τομέα της τουριστικής «βιομηχανίας», λαμβάνονται αποφάσεις που δεν καθορίζονται από το άμεσο οικονομικό όφελος, αλλά από τις ευρύτερες και μακροπρόθεσμες θετικές επιπτώσεις τους. Γιατί μια χώρα που φιλοδοξεί ν? αυξήσει θεαματικά το μερίδιό της στην παγκόσμια τουριστική αγορά μόνο οφέλη έχει ν? αντλήσει όταν σε κάθε περίπτωση αποδεικνύει ότι βλέπει τον ξένο επισκέπτη ως έναν φίλο, που αν και όταν χρειαστεί θα του συμπαρασταθεί και θα τον βοηθήσει.
Αυτή η περιπέτεια των ρωσικών πρακτορείων και ο χειρισμός της από πλευράς μας θ? αποδειχθεί τεράστιο διαφημιστικό όπλο αν το αξιοποιήσουμε σωστά.