Με επιχειρήματα η αποδόμηση της Χρυσής Αυγής

Γιάννης Τσαμουργκέλης 20 Μαϊ 2013

Η γκεμπελική απλοϊκότητα των επιχειρημάτων και των προτάσεων της Χρυσής Αυγής (ΧΑ), σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο διαχείρισης απαιτεί αντεπιχειρήματα και διάλογο και όχι τον συνήθη αφορισμό περί φασιστών και νεοναζί.  Πλέον, ο αφορισμός τους δυναμώνει γιατί ισοδυναμεί με συνθήματα και συνεπακόλουθα με κραυγές και άρα την αγελαία οργάνωση της σκέψης, της πράξης, της ένδυσης, της συμπεριφοράς…. Και στην αγελαία οργάνωση αυτοί ξέρουν καλύτερα. Για αυτό και πολλοί που «συναγελάζονται» μαζί τους σε εκπομπές διεκδικώντας τηλεθέαση χάνουν τις εντυπώσεις. Γιατί δεν είναι προετοιμασμένοι να μπουν στην ουσία. Δεν ξέρουν πώς να την προσεγγίσουν.  Παρασύρονται από τον ίδιο το στόχο της επικοινωνίας και εν τέλει καταλήγουν «βήμα» παράθεσης του απλουστευτικού, συνθηματολογικού, λαϊκιστικού και «προοδευτικού» λόγου των νεοναζί. Όπως ακριβώς και στην περίοδο της Γερμανικής Βαϊμάρης όπου ο εθνικοσοσιαλισμός είχε ενστερνιστεί πλείστα από τα συνθήματα της αριστεράς σε μια άλλη σύνθεση, με δραματικές συνέπειες για τη χώρα και τον κόσμο.

.

Τώρα πια τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Η απόσταση πολλών ανθρώπων από το προβαλλόμενο πρότυπο κατανάλωσης και ποιότητας ζωής, η ανασφάλεια για το μέλλον, ο κοινωνικός αποκλεισμός προκαλούν φόβο, οργή, διεκδικήσεις. Τα ένστικτα κυριαρχούν και οδηγούν στην τυφλή εναντίωση σε κάθε τι που θεωρείται έκφραση του κόσμου των «άλλων» που δημιουργεί την ανασφάλεια, την απόσταση, τον αποκλεισμό, την οργή..το φόβο.  Και όταν τα ένστικτα δεν διυλίζονται από τη λογική και τη γνώση και  δεν κατευθύνονται σε θετικές ατραπούς, γίνονται καταστρεπτικά και υποδόρια, οικοδομούν ένα σκοτεινό πολιτισμό. Τον πολιτισμό του φοβισμένου, οργισμένου και αποκλεισμένου πολίτη που αναζητά την προστασία της αγέλης. Και μάλιστα της αγέλης που ξέρει να ικανοποιεί καλύτερα από τον καθένα το φόβο, την οργή και τις διεκδικήσεις καθώς μετέρχεται της βίας. Της απόλυτης βίας.  Της λεκτικής όσο και της φυσικής. Και στην αγέλη, κάθε που μοιάζει ξένο και διαταράσσει τους κανόνες που έχει αυτή ορίσει, πρέπει να διωχθεί, να περιθωριοποιηθεί, να εξαφανιστεί. Αυτά επικαλείται ανοικτά και η Χρυσή Αυγή.

.

Περιδιαβαίνοντας τις θέσεις της[1] εύκολα εντοπίζει κανείς ότι διεκδικεί «..περιθωριοποίηση[2] των «καλλιτεχνών» που προσβάλλουν εθνικά, θρησκευτικά και ιστορικά σύμβολα.» (απόσπασμα από τις θέσεις της ΧΑ για τον αθλητισμό και τον πολιτισμό). Στον κόσμο της XA, οι πολίτες οργανώνονται σε αναγκαστική βάση για την «παραγωγική αναδιάταξη» του τόπου:  «Οργάνωση της παραγωγής σε τοπικό επίπεδο με την υποχρεωτική θέσπιση ομάδων παραγώγων, οι οποίοι θα παράγουν προϊόντα τα οποία ευδοκιμούν στην περιοχή χωρίς την απαίτηση πολλών εισροών.» (απόσπασμα θέσεων ΧΑ για τον αγροτικό τομέα).

.

Αλλά και οι κανόνες δικαίου είναι σαφές ότι ερμηνεύονται κατά το δοκούν από τα παιδιά με τα «μαύρα» που από ότι λένε ευθαρσώς θα περιφέρονται στους διαδρόμους των χώρων εργασίας αναζητώντας ενόχους ως οι απόλυτοι άγγελοι της κάθαρσης και απονομής δικαιοσύνης: «Σύσταση ειδικών ελεγκτικών ομάδων που θα αναζητήσουν τους υπευθύνους για τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος σε όλα τα υπουργεία και τους κρατικούς οργανισμούς. Παραπομπή τους σε ειδικό δικαστήριο, φυλάκιση των ενόχων και δήμευση της περιουσίας τους.» (απόσπασμα θέσεων της ΧΑ για την πολιτική κάθαρση).

.

Και εάν είσαι λίγο διαφορετικός στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις σου: έρεβος. Εάν θες να καλλιεργήσεις στο χωράφι σου ένα διαφορετικό προϊόν: καιάδας. Εάν σε έχει καταγγείλει ο οποιοσδήποτε ή δεν αρέσει η φάτσα σου στις ειδικές ελεγκτικές ομάδες… και στο ειδικό δικαστήριο της ΧΑ: φυλάκιση και δήμευση περιουσίας.

.

Και όλα αυτά πίσω από τις φανταχτερές και βροντερές γραμμές όπως «Καταγγελία του μνημονίου και διαγραφή του παράνομου χρέους» « ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ, ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΧΡΕΩΝ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.» «πάταξη των κοινωνικών ανισοτήτων και την ίση ανακατανομή του εθνικού μας πλούτου σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό.» – «Διαγραφή χρεών των Ελλήνων αγροτών, κίνηση ανάλογη με αυτή που έπραξε το στρατιωτικό καθεστώς του 1967 και έδωσε νέα ώθηση στην ελληνική αγροτική οικονομία.».

.

Ένα παραλήρημα λαϊκισμού που προσφέρει και υπόσχεται χωρίς να απαντά για τις πηγές χρηματοδότησης, το ύψος των φόρων, το εύρος των φορολογούμενων χωρίς να αιτιολογεί τις χαριστικές υπερβολές. Ένας πολιτικός λόγος που δεν κινείται στους κανόνες του εθνικού και ευρωπαϊκού δικαίου ενώ στα δύσκολα επικαλείται «μεσσίες» και μεγαλόστομες (αλλά πάντα πιθανολογικές) υποσχέσεις «Η Ελλάς, σύμφωνα με το Bloomberg, έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί στη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής χρυσού στην Ευρώπη μέχρι το 2016» ««Αν αξιοποιηθούν οι περιοχές νότια της Κρήτης, τα ευρήματα στη Δυτική Ελλάδα, το Καστελόριζο και η λεκάνη του Ηροδότου, που εκτείνεται μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου, τότε καλύπτεται η ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης για 50 χρόνια» Α. Ζεληλίδης, Καθηγητής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών» (απόσπασμα από τις θέσεις της ΧΑ για ενέργεια και ορυκτό πλούτο)

.

Εξάλλου δεν παραβλέπονται και οι ασυναρτησίες ως αναπόσπαστο μέρος του παραληρηματικού λόγου. Πλήρης σύγχυση εννοιών, προτεραιοτήτων, κλάδων κα τομέων παραγωγής, αρκεί να βγαίνει η «έπαρση» του ρητορικού σχήματος λίγο πριν την κατάληξη… «εγέρθητοι». Για παράδειγμα, διαβάζουμε από την ενότητα των θέσεων για την αυτάρκεια:  «..Η δική μας πρόταση είναι να ξεκινήσει άμεσα η εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών και έτσι θα μπορέσουμε να επιδοτήσουμε και τη βάση της εθνικής μας οικονομίας, που δεν είναι άλλη από την πρωτογενή μας παραγωγή. Η Χρυσή Αυγή βροντοφωνάζει: Ναι στην Εθνική Παραγωγή! Διότι, όπως λέγει και ο Παναγιώτης Κονδύλης, 1% βιομηχανική ανάπτυξη αξίζει εκατό φορές περισσότερο από 1% τουριστική ανάπτυξη ή καταναλωτική επέκταση, διότι η πρώτη και μόνο συμβάλει στην αυτάρκεια της πατρίδας».

.

Αλλά και η αξιοκρατία, η εθνική συνείδηση τίθενται ανοικτά υπό την κρίση των παιδιών με τα «μαύρα». Συγκεκριμένα στις θέσεις της για την εθνική παιδεία η ΧΑ επικαλείται καθαρά: «Ειδικές εξετάσεις για τους διδάσκοντες ώστε να επιβεβαιωθεί το γνωστικό τους επίπεδο και η εθνική τους συνείδηση.» Ενώ στις θέσεις για την «εξυγίανση της δημόσιας ζωής» αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν και το θέμα της αξιοκρατίας!!! «Άμεση απόλυση όσων προσελήφθησαν παράνομα και αναξιοκρατικά».

.

Αλλά υπάρχει στους λόγους της ΧΑ και η μέριμνα για ποιότητα ζωής που ενέχει ελευθερία επιλογών (sic) «..απαγόρευση των αμβλώσεων» (θέσεις της ΧΑ για το δημογραφικό), «ΚΑΘΕ ΞΕΝΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΝΕΡΓΟΣ» (υποθέτω ότι όλοι οι έλληνες άνεργοι στοιβάζονται για να δουλέψουν ως οικιακοί βοηθοί, να πλένουν αυτοκίνητα στα βενζινάδικα και να μαζεύουν φράουλες στην Ηλεία.. γιατί αν δεν στοιβάζονται…θα στοιβαχτούν!!).

.

Επίσης, η ΧΑ μεριμνά και για το «στυλ» της καθημερινότητας μας:  «…Αλλαγή της αισθητικής των πόλεων και δημιουργία αγαλμάτων επιβλητικών διαστάσεων με τις σημαντικότερες μορφές του Ελληνισμού σε ολόκληρη τη χώρα.» (θέσεις της ΧΑ για αθλητισμό και πολιτισμό).

.

Και οι αντιφάσεις ευημερούν… «Η Χρυσή Αυγή δεν υπόσχεται άφθονο χρήμα και χαμηλότοκα δάνεια, ..» (θέσεις της ΧΑ για την ανεργία). Και λίγο παρακάτω στις θέσεις για τον τραπεζικό τομέα, «Επίσης, το εθνικό κράτος οφείλει να επιβάλει διαγραφή των τραπεζικών χρεών των ελληνικών οικογενειών με κοινωνικά κριτήρια και ελάφρυνση των χαμηλών οικονομικά στρωμάτων από τα δυσβάσταχτα βάρη των τοκογλυφικών δανείων.»

.

 

.

Και ο λαϊκισμός πανηγυρίζει με την επίδειξη δύναμης έναντι των αδυνάτων και των απροστάτευτων «Ιδιώνυμο όποιο έγκλημα τελεί αλλοδαπός. Οι ποινές δεν θα εκτίονται σε φυλακές, αλλά σε ειδικούς χώρους κράτησης, όπου παράλληλα θα παράγεται έργο υπέρ του Δημοσίου.» (θέσεις της ΧΑ για τη λαθρομετανάστευση). «Διαχωρισμός κατά τμήματα Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών σε πρωτοβάθμια και μέση εκπαίδευση, ώστε να μη μειώνεται το επίπεδο διδασκαλίας των Ελλήνων λόγω των γλωσσικών αδυναμιών των αλλοδαπών» (θέσεις της ΧΑ για την εθνική παιδεία). Και αν το παιδί είναι έλληνας αλλά έχει μαθησιακά προβλήματα; Αν είναι έλληνας αλλά έχει κάποια ειδική ασθένεια; Αν είναι έλληνας εβραίος ή μουσουλμάνος;

.

Και ο απομονωτισμός της χώρας αναδεικνύεται ως το πλαίσιο για την επιτέλεση κάθε εθνικής απρέπειας σε βάρος της διεθνούς νομιμότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η αυτάρκεια αποτελεί το οικονομικό άλλοθι. Η «καθαρότητα» των ελλήνων έναντι αυτών που δεν μας αφήνουν να μιλάμε τη γλώσσα μας και μας καθυστερούν να μαθαίνουμε τα ελληνικά στα σχολεία αποτελεί το ιδεολογικό άλλοθι. Ακόμα και η συμμετοχή μας στην ΕΕ γίνεται άλλοθι διεκδίκησης του  απομονωτισμού:  «Η είσοδος της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση σηματοδότησε την διάλυση…. Η Χρυσή Αυγή ήταν ίσως η μοναδική φωνή με εθνικό προσανατολισμό που αντέδρασε σφόδρα στην είσοδο της χώρας στο κοινό νόμισμα. Τελικά το ευρώ απεδείχθη η καταστροφή μας. Εθνικό νόμισμα ισοδυναμεί με εθνική ανεξαρτησία και αυτός οφείλει να είναι ο βασικότερος στόχος μίας εθνικής ηγεσίας…» (θέσεις ΧΑ για εθνική οικονομία).

.

Ας το ομολογήσουμε: η  Ελλάδα του μίσους είναι εδώ. Η Ελλάδα του ναζισμού καραδοκεί. Από τη στιγμή που τους επιτρέπεται να δρουν ελεύθερα στο πλαίσιο της δημοκρατίας, ας πράξουμε αναλόγως. Χρειάζονται επιχειρήματα και όχι αφορισμοί. Χρειάζεται παιδεία, γνώση και διδασκαλία της ιστορίας, πλουραλιστικά, ερμηνευτικά, δημοκρατικά, στα σχολεία, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παντού. Χρειάζεται διάλογος με αναγνώριση αιτίων και αιτιατών, στόχων και μεθόδων. Χρειάζεται λογική και ανθρωπισμός ενάντια στον παραλογισμό του ανδραποδισμού.

.

Μιλήστε τους, αναγνωρίστε τους, οδηγείστε τους σε αδιέξοδα λογικής, προκαλέστε τους να σκεφθούν, να διαισθανθούν, να αναλογισθούν. Μόνο έτσι θα χάσουν και μόνον έτσι θα νικήσει η δημοκρατία και ο πολιτισμός..


.

.

[1] Οι θέσεις είναι αναρτημένες στην επίσημη ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής.

.

.

.

[2] Η υπογράμμιση είναι του γράφοντος.

.

.

.