Έρημη η Θεσσαλονίκη, την ημέρα της μεγάλης γιορτής της, την ημέρα των εγκαινίων της ΔΕΘ.
Σε αποκλεισμό όλο το κέντρο της πόλης, από την προηγούμενη ημέρα, η αγορά χωρίς πελάτες τις τελευταίες ημέρες. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ΔΕΘ, με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, την Κυριακή δεν άνοιξε η αγορά.
Το Βελλίδειο Συνεδριακό κέντρο, έξω στον απόλυτο κλοιό της αστυνομίας, του μεγαλύτερου αριθμού αστυνομικών στην Θεσσαλονίκη, μέσα εξαγγέλθηκε το μέλλον της χώρας από τον Πρωθυπουργό.
Για την Θεσσαλονίκη, ουσιαστικά δεν ανακοίνωσε τίποτα καινούριο, ανεξάρτητα, αν μερικά από αυτά που ανακοίνωσε, τα βάπτισε νέα, όπως το Ογκολογικό Νοσοκομείο και το Παραλιακό μέτωπο.
Ειδικά για το Μετρό, ανακοίνωσε ότι, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023 και, όχι τον Απρίλιο, όπως έλεγε μέχρι πρόσφατα.
Φυσικά, με τα δεδομένα που υπάρχουν, αν η βασική γραμμή τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2025, θα είναι επιτυχία.
Για την επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη, εξήγγειλε αυτό που εξαγγέλλεται από το 2011, ότι θα αρχίσουν οι μελέτες. Ακόμη και στην περίπτωση που ξεκινήσει σήμερα η προετοιμασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τις μελέτες, κάτι που είχε ξεκινήσει το 2011 και σταμάτησε την επόμενη χρονιά, δεν πρόκειται να είναι έτοιμη η δημοπράτηση του έργου, όχι η κατασκευή του, μέχρι το 2027, που ολοκληρώνεται το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Για την επέκταση του Μετρό στο αεροδρόμιο, δεν επανέλαβε την εξαγγελία του στα εγκαίνια της ΔΕΘ του 2020, ότι ξεκινάει η μελέτη.
Δυστυχώς, το Μετρό Θεσσαλονίκης, συνεχίζει να είναι θύμα κομματικής αντιπαράθεσης.
Εντύπωση έκανε η ανακοίνωση για το γήπεδο του Άρη, ένα έργο που έχει εξαγγελθεί και άλλες φορές. Το ενδιαφέρον δεν είναι στην εξαγγελία, αλλά στο σκεπτικό της.
Για το γήπεδο του Άρη, παρουσίασε μια πρόταση, που έχει διατυπωθεί εδώ και 20 χρόνια, που είναι σωστή. Μόνο που αυτή τη φορά είχε πολλές αοριστίες, που σημαίνει ότι, ήταν πρόταση της τελευταίας στιγμής.
Είπε χαρακτηριστικά: Οι δήμοι Θεσσαλονίκης και Πυλαίας, θα συζητήσουν με τον Άρη, για να χτίσουμε το νέο κιτρινόμαυρο γήπεδο του Άρη Ανατολικά, και ταυτόχρονα δημιουργούμε ένα μεγάλο πράσινο πάρκο στην σημερινή θέση, στη Χαρίλαου, στην βάση της διπλής ανάπλασης.
Για το γήπεδο του ΠΑΟΚ είπε: Έχουμε ολοκληρώσει όλες τις χωροταξικές ρυθμίσεις για το γήπεδο του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, περιμένουμε από τον μέτοχο να βάλει τα λεφτά. Πρώτον, δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι υποχρεώσεις της Πολιτείας. Δεύτερον, η πρόταση για την κατασκευή ενός μεγαλύτερου γηπέδου στην πυκνοδομημένη Τούμπα είναι μεγάλο λάθος. Τρίτον, είναι σε ακριβώς αντίθετη λογική από την σωστή λογική της πρότασης για τον Άρη, του Παναθηναϊκού στην Αθήνα και, σε ότι ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές μεγάλες πόλεις. Τέταρτον, ο τρόπος που διατύπωσε την πρόταση φάνηκε σαν απειλή προς τον ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ, που από δημοσιεύματα, φαίνεται να ζήτησε από την κυβέρνηση να χρηματοδοτεί η κατασκευή του γηπέδου από το δημόσιο, όπως οι ομάδες της Αθήνας, αλλά και όπως ανακοίνωσε, ότι θα κάνει η κυβέρνηση, για το γήπεδο του Άρη.
Ο πρωθυπουργός για την ΔΕΘ είπε: Η ανάπλαση της ΔΕΘ προχωράει και ελπίζω το 2026, να είναι έτοιμη. Φυσικά όλοι ξέρουμε ότι δεν πρόκειται για ανάπλαση της ΔΕΘ, αλλά για ένα Real Estate, με ξενοδοχείο, εμπορικό και χρηματοοικονομικό κέντρο, με ελάχιστο πράσινο και κατασκευή νέων περιπτέρων. Το ατόπημα στο κέντρο της πόλης, με το λιγότερο πράσινο σε όλη την ΕΕ και την Ελλάδα. Την πόλη με την υψηλότερη μόλυνση σε αιωρούμενα σωματίδια, για την οποία ήδη έχει παραπεμφθεί η χώρα μας από την ΕΕ, στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Και κάτι περίεργο, στα εγκαίνια της ΔΕΘ το 2019, όπως και πέρσι, είχε μιλήσει ότι, θα γίνει με ΣΔΙΤ, δηλαδή θα είναι ιδιωτικό το Real Estate και η ΔΕΘ, φέτος, δεν το επανέλαβε, γιατί; Το 2019, η ανακοίνωση ήταν πανηγυρική, άλλαξε σχέδια, μετά τις αποκαλύψεις του σχεδίου; Μέχρι πέρσι η διοίκηση της ΔΕΘ και οι αρμόδιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έλεγαν ότι, τα λεφτά ήταν εξασφαλισμένα, εννοώντας φυσικά το ενδιαφέρον ιδιωτών, φέτος γιατί δεν είπε ο Πρωθυπουργός, όπως και κανείς άλλος, ότι τα λεφτά είναι εξασφαλισμένα; Τόσα δις ευρώ που έρχονται στην χώρα μας, που θα πάνε;
Φυσικά υπάρχουν και τα έργα που έχει εξαγγείλει πέρσι, ο Οδικός άξονας «Θεσσαλονίκη –Έδεσα» και, το flyover, στον Περιφερειακό της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο έργο έχει έτοιμη την μελέτη από το 2014, όμως ούτε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ούτε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών δεν το δημοπράτησε μέχρι τώρα με χρήματα του ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται, αλλά ούτε με αυτό που άρχισε φέτος. Τώρα, ανακοίνωσε την κατασκευή του με Ιδιωτική χρηματοδότηση, κάτι που σημαίνει ότι, θα αποπληρωθεί από χρήματα των φορολογουμένων, θα κοστίσει πολύ περισσότερο και, είναι βέβαιο ότι, θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Εγνατίας, όταν ολοκληρωθεί, όπως αναφέρει με σαφήνεια σχετική ρήτρα της παραχώρησής της, και θα τοποθετηθούν διόδια. Το ίδιο ισχύει και με το flyover της Περιφερειακής, το οποίο ήταν έτοιμο το 2012 να δημοπρατηθεί με 400 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ακυρώθηκε ως μη αναγκαίο και, τώρα εξαγγέλθηκε ως πολύ σημαντικό έργο, αλλά με ΣΔΙΤ, δηλαδή με Ιδιωτική χρηματοδότηση, με ανάλογες αρνητικές επιπτώσεις.
Η Θεσσαλονίκη, το μόνο έργο που θα εντάξει στα δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι το Thess INTEC, μια ακόμη θερμοκοιτίδα ουσιαστικά, μετά τις τρεις που μετατράπηκαν σε Ιδιωτικά Real Estate, ουσιαστικά. Το ύψος της χρηματοδότησης θα είναι 35 εκ. ευρώ και, όπως είπε ο Πρωθυπουργός, αν οι επιχειρηματίες που το ανέλαβαν δεν είναι έτοιμοι στον συμφωνημένο χρόνο, δεν θα χρηματοδοτηθούν, και καλά έκανε.
Πραγματικά, οραματική και αποτελεσματική η πολιτική της κυβέρνησης και των τοπικών αξιωματούχων, για την Θεσσαλονίκη.