Ένας κλέφτης για να έχει ηθικά ερείσματα, ψυχολογικά στηρίγματα και ιδεολογικά προτάγματα, πιστεύει πως όλοι κλέβουν, έτσι διευκολύνει τις σκέψεις, τις ιδέες και τις ενέργειές του κυρίως όταν κάτι στραβώσει και πρέπει κάποιος να την πληρώσει πολύ άγρια και αιματηρά. Καλό είναι να μάθουμε να αγαπάμε μόνο εκείνα που δεν μπορούν να μας αφαιρέσει κανείς και για κανένα λόγο, γιατί τα υπόλοιπα απειλούνται από τον κάθε τυχόντα περαστικό, «εμπνευσμένο» λήσταρχο ή αναγκασμένο φτωχοδιάβολο.
Στο «Καλειδοσκόπιο» ο Ρέι Βέρνον συλλαμβάνεται 24 χρόνια πριν για μια ληστεία, η φωτιά που άναψε στο χώρο της ληστείας μαζί με το οίκημα έκαψε και τη μέχρι τότε ευτυχισμένη ζωή του Βέρνον. Έγκλειστος στις φυλακές 17 χρόνια μετά ο Βέρνον διαπιστώνει ότι πάσχει από Πάρκινσον και αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει πολύ χρόνο στη διάθεση του για να πάρει την εκδίκηση που επιθυμεί τόσα χρόνια και να τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες μιας ζωής. Ο ήρωας μας με το όνομα Λίο Παπ πια 7 χρόνια αργότερα έχει στα σκαριά ένα σχέδιο με το οποίο θα αποκομίσει πολύ χρήμα, αλλά το κυριότερο θα πάρει την εκδίκηση που τόσο επιθυμεί από τον άνθρωπο που του αφαίρεσε ότι επιθυμούσε περισσότερο στη ζωή. Ο Λίο Παπ έχει μαζέψει τους καλύτερους στο είδος τους παρανόμους για να επιτύχει ένα μεγάλο κόλπο που το έχει σχεδιάσει μέχρι και την τελευταία του λεπτομέρεια. Η λεία είναι ομόλογα ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία φυλάσσονται στο σχεδόν αδιαπέραστο χρηματοκιβώτιο της εταιρίας «SLS» του Ρότζερ Σάλας. Οι δυσκολίες πολλές και τα εμπόδια ανυπέρβλητα για να ευοδωθεί το εγχείρημα. Οι συνεργάτες του Λίο όμως είναι οι καλύτεροι στο είδους τους, η ομάδα αποτελείται από τον Σταν, την Έιβα, την Τζούντι, τον Μπομπ και τον RJ και καλούνται να παραβιάσουν όλα τα μέτρα και μέσα προφύλαξης της εταιρείας η οποία θεωρείται κορυφαία σε θέματα χρηματοοικονομικής ασφάλειας.
Η όλη επιχείρηση προετοιμάζεται με σχολαστικότητα, προσοχή σε κάθε πτυχή και δυσκολία που μπορεί να προκύψει, εναλλακτικές λύσεις σε πιθανές αναπάντεχες αντιξοότητες και εξομάλυνση όλων των δυσλειτουργιών οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν την επιχείρηση στα βράχια. Όμως οι άνθρωποι δεν είναι μηχανές, ούτε ρομπότ, η πλεονεξία, ο φθόνος, η ζήλεια, η απληστία, πολλές φορές δημιουργούν τα ρινίσματα που μπαίνουν στα γρανάζια και τις πιο καλοδουλεμένης μηχανής και της δημιουργούν προβλήματα λειτουργικότητας, την αποσυντονίζουν και την αποδιοργανώνουν. Ο Λίο με τους πλέον εχέφρονες του γκρουπ προσπαθεί να κρατήσει την ομάδα ενωμένη και προσηλωμένη στον σκοπό της. Τα ομόλογα ύψους 7 δισεκατομμυρίων δεν είναι και το πιο ευκαταφρόνητο δέλεαρ!
Ο από μηχανής θεός δεν έχει χάσει ακόμα και στις μέρες μας την καταλυτική του ισχύ, όλοι προσβλέπουμε σ’ αυτόν όταν τα πράγματα αγριεύουν, παραπαίουν ή απλώς στραβώνουν. Ένας θεός λοιπόν είναι χρήσιμος σε τέτοιες περιπτώσεις ακόμα και αν πρόκειται για τερατώδες ον που γέννησε η Γαία, τον Τυφώνα. Ένας τυφώνας λοιπόν θα ενσκήψει στην πόλη και θα έρθει να δώσει χείρα βοήθειας στην ανομοιογενή ομάδα με τους υψηλούς στόχους, τις ρεαλιστικές ελπίδες και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Η γραμμική ανάπτυξη των ιστοριών μιας σειράς είναι αναγκαία ακόμα και ο απρόσεκτος θεατής να μην χάνεται κατά τη διάρκεια της ανέλιξης της ιστορίας και την πρόοδο της αφήγησης. Στο «Καλειδοσκόπιο» αυτές οι αρχές πάνε περίπατο, οι υπεύθυνοι της σειράς μας παραδίδουν τα 8 επεισόδια της, χρωματίζοντας το κάθε ένα και με διαφορετικό χρώμα, με την προτροπή «κάντε τα ότι θέλετε, δείτε τα με όποια σειρά νομίζετε εκτός του λευκού που αφορά στη ληστεία της χρηματοοικονομικής ασφάλειας, το οποίο πρέπει να δούμε οπωσδήποτε τελευταίο. Η μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών λοιπόν, διεξάγεται στο Λευκό Επεισόδιο. Τα γεγονότα στα υπόλοιπα επεισόδια διαδραματίζονται από 24 χρόνια πριν έως και 6 μήνες μετά τη ληστεία. Καλό θα είναι να ακολουθήσουμε την χρονική σειρά των επεισοδίων, γιατί αυτό το «εύρημα» των δημιουργών εκβιάζει τα πράγματα και τις καταστάσεις, στην προσπάθεια να ικανοποιήσουν τη βασική ιδέα της επιλογής από τον θεατή της σειράς θέασης των επεισοδίων, δημιουργούνται σεναριακά κενά και χάσματα στην αφήγηση χωρίς σοβαρό λόγο και αιτία, χάριν της ικανοποιήσεως μιας ιδέας όχι και τόσο ισχυρής. Το «Καλειδοσκόπιο» είναι εμπνευσμένο από μία πραγματική ληστεία. Τον Οκτώβριο του 2012 χάθηκαν εβδομήντα δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα στο κέντρο του Μανχάταν κατά τη διάρκεια του τυφώνα Sandy, τα επεισόδια της ληστείας παίχτηκαν με τη σωστή σειρά και κάποιοι έκτοτε ζουν χωρίς άγχη, ανατροπές και αγωνίες.
Ο Τζιανκάρλο Εσποζίτο πρωταγωνιστεί ως Λίο Παπ και Ρέι Βέρνον είναι ένας ικανότατος αιλουροειδής ληστής, παρά τα επιπλέον κιλάκια του, ο οποίος εμπνέεται και βάζει στόχο τα 7 δισεκατομμύρια, περισσότερο για να εξυπηρετήσει συναισθηματικές και ψυχολογικές καταστάσεις και τραύματα παρά για την ευζωία και τη καλοπέραση του. Όλες οι σκέψεις, οι πράξεις, οι ενέργειες του Ρέι Βέρνον και κυρίως του Λίο Παπ ρυθμίζονται από το θυμικό και τη μνήμη και όχι από την απληστία και την πλεονεξία.
Η Παθ Βέγκα υποδύεται την γοητευτική Έιβα Μέρσερ, δικηγόρο του Λίο, η οποία με τις στέρεες νομικές γνώσεις της, την επιμονή της και την αποφασιστικότητά της βοηθά την όλη επιχείρηση σημαντικά.
Η άλλη γυναικεία παρουσία είναι Ροσαλίν Ελμπάι η οποία υποδύεται την Τζούντι Γκούντγουιν, είναι χημικός και με λίγα γραμμάρια περίεργων ουσιών μπορεί να κάνει τα πάντα λαμπόγυαλο, χωρίς καμιά ουσία κάνει το ίδιο με τις διαπροσωπικές και συζυγικές της σχέσεις.
Ο Πίτερ Μαρκ Κένταλ υποδύεται τον Σταν Λούμις, το βασικό του γνώρισμα είναι ότι μοιραζόταν με τον Λίο το ίδιο κελί και τον βοήθησε στην πολυπόθητη απόδραση. Απαραίτητος κρίκος κι αυτός στην αλυσίδα της συμμορίας.
Ο Τζάι Κόρτνεϊ υποδύεται τον Μπομπ Γκούντγουιν, εξαιρετικά οξύθυμο σύζυγο της Τζούντι, ο οποίος μπορεί να ανοίξει ακόμα και τα πιο απαιτητικά χρηματοκιβώτια σε ελάχιστα δευτερόλεπτα αλλά το ίδιο εύκολα μπορεί να ανοίξει και το κεφάλι του οποιουδήποτε βρίσκεται κοντά του χωρίς σαφή λόγο κι αιτία.
Πέρα και γύρω από αυτή την αγέλη ληστών υπάρχουν πολύ σημαντικά πρόσωπα και χαρακτήρες στη σειρά όπως Ο Τζόρνταν Μεντόζα υποδύεται τον RJ Acosta Jr, οδηγό της ομάδας του Λίο, ο Ρούφους Σιούελ ως Ρότζερ Σάλας και η Τάτι Γκάμπριελ ως Χάνα Κιμ.
Είναι βέβαιο πως αν δεν υπήρχε η δέσμευση από τους υπεύθυνους ότι η σειρά μπορεί να θεαθεί με οποιοδήποτε σειρά το αποτέλεσμα θα ήταν πιο σφριγηλό, πιο ανθεκτικό και περισσότερο ανατρεπτικό. Η προσκόλληση στην ιδέα του τρόπου θέασης, μοιάζει με παιδικό πείσμα, το οποίο αφού εκφραστεί, μέχρι να ξεχαστεί, δημιουργεί αναίτια προβλήματα και συνεχείς επικίνδυνες τρικλοποδιές.
Η πραγματικότητα έχει πολλές γωνίες θέασης, ο δημιουργός μπορεί να αφηγηθεί τη δική του εκδοχή, μπορεί όμως να δανειστεί την εκδοχή και κάποιου ήρωα. Πιο πέρα από τις προσωπικές όψεις των γεγονότων, ίσταται φιλάρεσκη και απρόσιτη η αλήθεια, αλλά το να αφήσει ο δημιουργός στον θεατή ή μάλλον όχι στον θεατή, αλλά στην τύχη να «συνδημιουργεί», επιτυγχάνει έναν αναίτιο ευνουχισμό, τον οποίο κανείς δεν του ζήτησε και ο οποίος τίποτα δεν προσφέρει στο τελικό αποτέλεσμα τουναντίον αφαιρεί ζωτικές για την αφήγηση επιλογές για έναν ισχνό σκοπό.