Το σοκ της κοινωνίας με το νεκρό της Χ.Α. φαίνεται αντάξιο της τραγωδίας. Ακόμη και οι συμβολισμοί συμβάλλουν. Η σύγκριση του θύματος με το δράστη είναι αντάξια Ομηρικού Έπους. Η μάχη του καλού με το κακό. Το θύμα, λεβέντης, φορέας μίας ρομαντικής πραγματικότητας στην οποία ανήκει περήφανα, συνειδητά και ενεργητικά. Ο θύτης ασήμαντος, λούμπεν φορέας μίας παρακμιακής κατάντιας, μία καταπιεσμένη ακαλλιέργητη ασημαντότητα που μισεί. Απλώς μισεί αυτό που ο ίδιος δεν μπορεί να είναι. Ένας άνθρωπος, δηλαδή, σε αρμονία με την κοινωνία του, ακόμη και αν θέλει να την αλλάξει, ειρηνικά, με τραγούδι.
.
Υπάρχει κάτι, ακόμη, στην κοινωνία μας που μας χωρίζει. Υπάρχουν ακόμη ανοικτές πληγές που, επιφανειακά μόνο επουλωμένες, πυορροούν. Υπάρχουν ακόμη αυτοί που δεν έχουν βάλει το όπλο του εμφυλίου στο θηκάρι. Οι Χρυσαυγίτες ζητούν εκδίκηση για τα 40 χρόνια που πέρασαν εξόριστοι, ητημμένοι, αποσυνάγωγοι σε μία κοινωνία που κοίταζε συνεχώς αριστερά. Απόγονοι της μαύρης 10ετίας του1950, μαυραγορίτες, δοσίλογοι, παλατιανοί χρυσοκάνθαροι του Σχεδίου Μάρσαλ, η λαϊκή δεξιά που κέρδισε τον πόλεμο αλλά έχασε την ειρήνη. Προδομένοι ακόμη και από τον ίδιο το δικό τους τον Καραμανλή, παίξανε τα ρέστα τους με τη Χούντα. Πάλι χάσανε, για να υποστούν 30 χρόνια αριστερής κυριαρχίας, περιφρόνηση και περιθωριοποίηση.
.
Όμως υπάρχει θυμός και από την άλλη πλευρά. Η κρίση διέλυσε το αστικό κράτος και την αστική τάξη που κυβέρνησε 30 χρόνια. Έφερε απέναντι μία ρεβανσιστική, οπορτουνιστική αριστερά που μοιάζει σαν να ζητά τον 3ο γύρο. Μία αριστερά που ανήκει στο Δημοκρατικό Τόξο, αλλά όχι στο Τόξο της Λογικής. Καταγγέλλει τα σφάλματα του δικομματισμού, αλλά, παρ’ όλα αυτά, ονειρεύεται τον παράδεισο που «χάθηκε» και υπόσχεται υποκριτικά την επανάληψη του λάθους. Τοκίζει τη λαϊκή οργή για όσους «τα φάγανε» στην τράπεζα του μίσους, με μία άλλη εκδοχή του «λεφτά υπάρχουν».
.
Η τράπεζα του μίσους δέχεται καταθέσεις, όμως, και από τους δύο. Από τους φασίστες, αλλά και από τους αριστερούς του «ή εμείς ή οι άλλοι». Το μίσος φέρνει τον αποκλεισμό του άλλου και κάνει τον πολιτικό αντίπαλο «εχθρό». Η κρίση είναι η ευκαιρία και για τους δύο. Ο φασισμός, όμως έχει το πλεονέκτημα της δημοκρατικής ανοχής. Ανοχής την οποία δημιούργησε και αξίωσε η αριστερή παράταξη για τους δικούς της μπαχαλάκηδες. Τώρα, είναι δύσκολο για εμάς να ξεχωρίσουμε. Είναι λάθος η εξίσωση, αλλά την πίεση τη νοιώθει τώρα το κέντρο, εμείς, η Ομάδα της Λογικής. Εμείς δεν προσφέρουμε μίσος αλλά δημιουργική ελπίδα. Ας θάψουμε, λοιπόν, τους νεκρούς και ας ξαναβρούμε την Ελλάδα μας, όπως τη θέλουμε.
.