Η Σημαντικότητα του customer και του brand loyalty στην ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας

Αντώνης Ζαΐρης 04 Αυγ 2018

Στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ το χτίσιμο εμπιστοσύνης μιας επιχείρησης με τους πελάτες της είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς η σημερινή έξαρση της ψηφιακής τεχνολογίας, η εκτεταμένη χρήση του internet και των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει καταστήσει τους καταναλωτές περισσότερο  συνειδητοποιημένους και εξαιρετικά απαιτητικούς στις προτιμήσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση κατά 5% της εμπιστοσύνης των πελατών οδηγεί σε αύξηση κατά 25%-30% των κερδών της επιχείρησης. Η τοποθέτηση λοιπόν των καταναλωτών στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του Οργανισμού εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που στοχεύει στη δημιουργία σχέσεων με τον πελάτη και την ενίσχυση του brand loyalty. Η σημαντικότητα ως εκ τούτου στο customer loyalty επιδρά ευεργετικά όχι μόνο στην διατηρησιμότητα των πελατών , στην ενθάρρυνση και διεύρυνση σύναψης περαιτέρω εμπορικών συνεργασιών , στην "καλλιέργεια" κλίματος εμπιστοσύνης και ικανοποίησης από τη συνεργασία καθώς  και στην μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων πωλήσεων και της κερδοφορίας της επιχείρησης.

Το σπουδαιότερο όμως απ΄όλα αυτά είναι ότι μέσω των προηγούμενων ουσιαστικών συνεργειών και θετικών αποτελεσμάτων ευεργετείται συνολικά το κύκλωμα της εθνικής Οικονομίας (αυξημένες πωλήσεις, βελτίωση δεικτών απασχόλησης και φορολογικών εσόδων στα ταμεία του Κράτους κ.ά)

Οι σύγχρονες  σήμερα μάρκες-σύμβολα δημιουργούν αξϊα όχι μόνο μέσα από την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του καταναλωτή από τη χρήση προϊόντων αλλά και μέσα από τον ιδιαίτερο  ρόλο που αποκτούν , συνδεόμενες με την προσωπικότητα των πελατών τους. Η ρήση του P.Kotler «αν δεν είσαι brand είσαι απλώς κάτι χρήσιμο» είναι πάντα επίκαιρη. Οι καταναλωτές αναζητούν, μεταξύ άλλων, στα  brands:

  1. Αυξημένη αξιοπιστία και εμπιστοσύνη ,όπως αυτή προκύπτει από τον συνδυασμό των προϊόντικών προδιαγραφών και της ξεκάθαρης συγκεκριμένης αγοραστικής ανάγκης που καλύπτουν.
  2. Αφοσίωση στο σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών που παράσχονται στους πελάτες ,πέραν των χαρακτηριστικών του προϊόντος π.χ. αναζήτηση τεχνικών λεπτομερειών , έμφαση στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση (total customer satisfactory), εταιρικές πολιτική διαρκούς ενημέρωσης και πληροφόρησης των καταναλωτών κα.
  3. Αίσθηση ισχυρής προιοντικής ταυτότητας και αυξημένης ιστορικής αξίας καθώς το brand προσμετράται στα περιουσιακά στοιχεία μιας επιχείρησης.

Επιπρόσθετα αν η διάχυση της αξίας του branding σε εθνικά προιόντα

      τοπικής εμβέλειας αποκτήσει διεθνή-παγκόσμια χαρακτηριστικά διείσδυσης

      και σε άλλες χώρες, αυτό θα έχει σαν επακόλουθο την εισροή

      συναλλάγματος και την ενίσχυση βεβαίως της εξαγωγικής δραστηριότητας

      της χώρας. Η στροφή στα διεθνώς εμπορεύσιμα αναταγωνιστικά προιόντα

      που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Παγκόσμιου Καταναλωτή θα πρέπει να

      αποτελέσει πάγια Εθνική Στρατηγική της χώρας αφού είναι η μόνη που

      μπορεί τελικά να συμβάλλει σε διαρκή άνοδο του εθνικού προιόντος και

      σημαντική βελτίωση όλων των μακρο και μικροοικονομικών δεικτών της

      Οικονομίας.