athensvoice.gr
Η Ιερά Σύνοδος έκανε την επιλογή της: «Για τα μέλη της Εκκλησίας, η προσέλευση στην Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών, γιατί οι πιστοί όλων των εποχών, γνωρίζουν ότι η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, συνιστά αφ᾿ ενός μια έμπρακτη κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό, και αφ᾿ ετέρου τρανή φανέρωση αγάπης, η οποία κατανικά κάθε ανθρώπινο και ίσως δικαιολογημένο φόβο: "φόβος δεν υπάρχει στην αγάπη, αλλά η τέλεια αγάπη διώχνει τον φόβο" (Α΄ Ἰωάν. 4, 18)Τα μέλη της Εκκλησίας γνωρίζουν ότι η κοινωνία, δηλαδή η σχέση, είναι καρπός αγάπης και άθλημα ελευθερίας, ακριβώς γιατί αγνοεί την καχυποψία, τις επιφυλάξεις, τους φόβους.»
Μαζί με την Ιερά Σύνοδο έκαναν την επιλογή τους ορισμένοι επιστήμονες που αναίρεσαν την επιστημονική τους ιδιότητα και αποφάσισαν να λειτουργήσουν σαν κληρικοί. Από κοντά και μερικοί πολιτικοί που δεν έχασαν την ευκαιρία να να διαλαλήσουν την τοποθέτησή τους στην εποχή του μεσαίωνα.
Στον αντίποδα, η Καθολική Εκκλησία στην Ιταλία που δεν δίστασε να πάρει τα απαραίτητα μέτρα και να τροποποιήσει τις λατρευτικές πράξεις με βάση τα δεδομένα της επιστήμης. Με αυτό τον τρόπο προστατεύει την υγεία και την ζωή των πιστών, ενώ παράλληλα διασφαλίζει το κύρος της.
Με την ανακοίνωσή της η Ιερέα Συνόδος της Εκκλησίας της Ελλάδος διεκδικεί τον σεβασμό στις επιλογές της: «Όλοι αυτοί οι πιστοί, ο ευσεβής και γεμάτος αγάπη ορθόδοξος Λαός, και ο ευαγής Ιερός Κλήρος που μέσα από την θεία Κοινωνία εκφράζουν την αγάπη τους και την δίψα τους για ζωή και σχέση, το ελάχιστο που δικαιούνται από τους συμμετέχοντες στον δημόσιο διάλογο είναι ο σεβασμός προς την πίστη τους και την επιλογή τους αυτή, να αγαπούν χωρίς φόβο και ανασφάλεια».
Η ελληνική Εκκλησία διεκδικεί το δικαίωμα στην επιλογή όταν η ίδια στο παρελθόν δεν σεβάστηκε σε αρκετές περιπτώσεις το ίδιο δικαίωμα των πολιτών -ακόμη και των μη πιστών- να ζουν όπως εκείνοι επιλέγουν. Πρόσφατο παράδειγμα είναι αντίθεσή της στην ίδρυση αποτεφρωτήρων για την καύση των νεκρών.
Στα μέτρα για την πρόληψη της μετάδοσης το νέου ιού η προσωπικές επιλογές του καθενός μας περιορίζονται από την ανάγκη να μη διαδοθεί η επιδημία. Η διεκδίκηση την Εκκλησίας της Ελλάδος για την ελευθερία της επιλογής στη μετάληψη είναι σαφώς μια αντικοινωνική επιλογή. Ο καθένας θα ήταν ελεύθερος να εκθέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο, εφόσον η ασθένεια θα σταματούσε σε εκείνον. Με το να εκθέτει τον εαυτό του στην αρρώστια εκθέτει και πολλούς άλλους που μπορεί να «κολλήσει» και έτσι θα έχει Η ελληνική Εκκλησία διεκδικεί το δικαίωμα στην επιλογή όταν η ίδια στο παρελθόν δεν σεβάστηκε σε αρκετές περιπτώσεις το ίδιο δικαίωμα των πολιτών -ακόμη και των μη πιστών- να ζουν όπως εκείνοι επιλέγουν. Πρόσφατο παράδειγμα είναι αντίθεσή της στην ίδρυση αποτεφρωτήρων για την καύση των νεκρών.
Στα μέτρα για την πρόληψη της μετάδοσης το νέου ιού η προσωπικές επιλογές του καθενός μας περιορίζονται από την ανάγκη να μη διαδοθεί η επιδημία. Η διεκδίκηση την Εκκλησίας της Ελλάδος για την ελευθερία της επιλογής στη μετάληψη είναι σαφώς μια αντικοινωνική επιλογή. Ο καθένας θα ήταν ελεύθερος να εκθέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο, εφόσον η ασθένεια θα σταματούσε σε εκείνον. Με το να εκθέτει τον εαυτό του στην αρρώστια εκθέτει και πολλούς άλλους που μπορεί να «κολλήσει» και έτσι θα έχει