Οι σπαρακτικές φωτογραφίες του πολέμου, της ανθρωπιστικής κρίσης και των κοινωνικών αναταραχών τον έκαναν έναν από τους καλύτερους φωτορεπόρτερ της γενιάς του. Μερικές από αυτές που τον Έλληνα φωτορεπόρτερ Γιάννη Μπεχράκη θρυλικό:
Απαθανατίζοντας την στιγμή
Ο Έλληνας φωτορεπόρτερ Γιάννης Μπεχράκης συχνά δούλεψε στην πρώτη γραμμή καταστροφών. Απαθανάτισε σκηνές πολέμων και πολιτικών κρίσεων αλλά και συγκινητικές σκηνές ανθρωπιστικών καταστροφών. Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε το 2015 και δείχνει Σύρους πρόσφυγες στη Λέσβο. Ο πατέρας που απεικονίζεται αγωνίστηκε απελπισμένα για τη ζωή των παιδιών του.
Μάχη για την επιβίωση
Η μάχη για ένα καρβέλι ψωμί γρήγορα γίνεται αγώνας για την επιβίωση με ταξύ των Κούρδων προσφύγων που επιζητούν τροφή. Εδώ ο φωτογράφος μας δείχνει μια τυπική σκηνή σε στρατόπεδο προσφύγων στα τουρκο-ιρακινά σύνορα. Η φωτογραφία δείχνει πώς ήταν το στρατόπεδο τον Απρίλιο του 1991, υπερπληθυσμένο σε μια εποχή που είχε έλλειψη νερού και φαγητού.
Παρατηρητική ματιά
Οι ζωές των ανθρώπων σε πολεμικές ζώνες ήταν συχνό θέμα στη δουλιά του Μπεχράκη. Είχε ταξιδέψει με πολλές χώρας για να καταγράψει την καθημερινότητα εκείνων που ξεριζώνονται. Εδώ ένας Αλβανός, που φωτογράφησε ο Μπεχράκης στο Λάπουσνικ κοντά στην Πρίστινα το 1998, παρακολουθεί τον δρόμο μέσα από το σπασμένο τζάμι. Ο Μπεχράκης με την παρατηρητικότητα για αφηγηματική καταγραφή κέρδισε πολλά βραβεία.
Κοινωνικές διαμαρτυρίες
Εκτός από τα ρεπορτάζ του σε πολεμικές ζώνες, που τον έστελνε σε χώρες σε όλο τον κόσμο, ο Μπεχράκης κατέγραψε πάμπολλες φορές στιγμές κοινωνικής διαμαρτυρίας. Εδώ μετά τη νίκη της αντιπολίτευσης κατά των Ταλιμπάν το 2001, μια νεαρή Αφγανή εμφανίζεται δημόσια χωρίς μπούρκα για πρώτη φορά.
Η ζωή στη διάρκεια του πολέμου
Η σύνθεση εικόνων και οι δυνατές αντιθέσεις είναι το σήμα κατατεθέν των φωτογραφιών του Μπεχράκη. Εδώ το 2001 καταγράφει την καθημερινή παρουσία του στρατού στο Αφγανιστάν, για την οποία η καλυμμένη γυναίκα αδιαφορεί. Το 2016 ο Μπεχράκης και η ομάδα του από το πρακτορείο Reuters πήραν βραβείο Πούλιτζερ.
Γιορτάζοντας το τέλος
Νεαροί άντρες και κάτοικοι της Καμπούλ καλωσορίζουν το στρατό των συμμάχων που έφτασε στα όρια της πόλης στις 13 Νοεμβρίου 2001. Οι άμαχοι βγήκαν στους δρόμους της Καμπούλ για να γιορτάσουν και ο Γιάννης Μπεχράκης κατέγραψε τις σκηνές με την κάμερά του.
Πόλεμος και ειρήνη
Για να καταγράψει τη ζωή πέρα από τις συγκρούσεις, ο Μπεχρακης συχνά έπαιρνε επιπλέον χρόνο στα ταξίδια του και φωτογράφιζε ειρηνικές στιγμές. Εδώ, μία γυναίκα που επέζησε από τον φονικό σεισμό του 2006 στο Κασμίρ του Πακιστάν τακτοποιεί τα υπάρχοντα που κατόρθωσε να σώσει.
Κινήματα διαμαρτυρίας
Ως ρεπόρτερ της πρώτης γραμμής ο Μπεχράκης κατέγραψε τις διαμαρτυρίες στην πλατεία Ταξίμ της Κωνσταντινούπολης. Τον Ιούνιο 2013, οι νέοι διαδήλωναν κατά της δικτατορικής καταπίεσης της τουρκικής κυβέρνησης και ο Μπεχράκης ήταν εκεί για να διηγηθεί την ιστορία τους.
Πρόσωπα του πολέμου
Σε πρώτη ματιά, η φωτογραφία μοιάζει να έχει τραβηχτεί σε επίκεντρο πεδίου μάχης. Αλλά είναι μόνο η αρχή των βίαιων διαδηλώσεων στην Αθήνα. Ο Μπεχράκης, που κατέγραφε την εκρηκτικών τέτοιων επικίνδυνων στιγμών στις φωτογραφίες τους, τις θεωρούσε ως μέσο πολιτικής διαμαρτυρίας .
Ένας διάσημος φωτογράφος
Ο Γιάννης Μπεχράκης πέθανε στην Αθήνα στις 2 Μαρτίου σε ηλικία 58 ετών μετά από μάχη με τον καρκίνο. Για πάνω από 30 χρόνια ο αφοσιωμένος πολιτικός ανταποκριτής δούλεψε για το πρακτορείο Reuters. «Ήταν ένας από τους καλύτερους φωτογράφους της γενιάς του» είπε ο φωτογράφος Λευτέρης Πιταράκης που έχει βάση στην Κωνσταντινούπολη. «Επηρέασε μια ολόκληρη γενιά φωτογράφων» πρόσθεσε ένας άλλος από τους συναδέλφους του.