Αϊντε πάλι και ξανά μανά. «Εκτη ανακοίνωση για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ από την ίδια κυβέρνηση σε τρία χρόνια!» διαπίστωσε η κ. Αννα Διαμαντοπούλου (Facebook 4.9.2018) και σε αυτόν τον αριθμό δεν προσμετρώνται οι αλλαγές των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως το 110 σελίδων (28.000 λέξεων) νομοσχέδιο που είχε καταθέσει ο κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος το 2013. Η Ελλάδα πρέπει να είναι η χώρα που ξοδεύει περισσότερο χαρτί για να τυπώνει νομοσχέδια και υπουργικές ανακοινώσεις για τα σχολεία, απ’ όσο ξοδεύει για να έχουν τα παιδιά βιβλία. Επιπλέον πρέπει να γίνονται περισσότερες προσπάθειες για να φτιαχτεί η «Θεωρία των Πάντων για την Παιδεία», απ’ όσες κάνει η επιστημονική κοινότητα για να διατυπώσει την «ενοποιημένη θεωρία του σύμπαντος». Και οι δεύτεροι, με τα σύμπαντα των πολλών διαστάσεων, πρέπει να ταλαιπωρούν λιγότερο τα νεανικά μυαλά από τους Γαβρόγλου των καιρών μας που μετατρέπουν τις «δέσμες» σε «κατευθύνεις», τις «κατευθύνεις» σε «κύκλους μαθημάτων» κ.ο.κ.
Φέτος, η αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου για την Παιδεία είχε μόνο μία πρωτοτυπία. Ενα διάγραμμα ροής για τις επιλογές των υποψηφίων, για το «μηχανογραφικό περιορισμένων επιλογών» όπως λέει το υπουργείο. Βεβαίως το σκαρίφημα με τα «ναι» και «όχι» απευθύνεται αποκλειστικώς στους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου. Δεν ξεκαθαρίζει, για παράδειγμα, τι πρέπει να κάνει κάποιος που τέλειωσε το Λύκειο και θέλει (έστω ύστερα από χρόνια) να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε Τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης· «ΤΕΠ», όπως βαφτίστηκε στη γραφειοκρατική γλώσσα. Αλλά δεν υπάρχει λόγος στενοχώριας. Το ελληνικό πολιτικό σύστημα εφηύρε λοιπόν τη φάμπρικα των υπουργικών αποφάσεων, για τις οποίες πρέπει να ξοδεύεται περισσότερο χαρτί απ’ όσο ξοδεύεται για τα νομοσχέδια και ξοδεύουν όλοι οι εγχώριοι εκδοτικοί οίκοι για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του περιορισμένου αναγνωστικού κοινού στη χώρα.
Αναρωτιόμασταν τον περασμένο Ιούνιο γιατί «τόσα χρόνια δεν πέρασε ούτε ένας τεμπέλης υπουργός που να πει “άσ’ το γι’ αργότερα” και να μην κάνει την γκράντε (τρομάρα μας!) εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;» – («Ανακατωσούρα στις εξετάσεις», «Καθημερινή» 2.6.2018). Είναι απλό: ο κ. Αλέξης Τσίπρας χρειάζεται ένα ακόμη
«Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης» στην τελευταία επίσκεψη επί πρωθυπουργίας στη ΔΕΘ. Και ο πειθήνιος στα κελεύσματα της προϊστάμενης αρχής κ. Γαβρόγλου συνέρραψε διάφορες σκέψεις σε ένα δήθεν πρόγραμμα που θα επιτρέψει στον πρωθυπουργό να ψευσθεί ότι κατήργησε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
«Ηταν δίκαιο και έγινε πράξη» θα καταλήξει ο πρωθυπουργός, αλλά ούτε πράξη γίνεται, ούτε δίκιο είναι για χιλιάδες μαθητές και γονείς να σπάνε κάθε χρόνο το κεφάλι τους για το τι τελικώς ισχύει. Αλλά σιγά μην σκάσουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για τέτοιες «λεπτομέρειες».
kathimerini.gr