Ο βαρύς τραυματισμός του αστυνομικού έξω από το κλειστό γυμναστήριο του Ρέντη ανέδειξε για πολλοστή φορά, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, το μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει την ελληνική κοινωνία. Μπορεί τα παραδείγματα βίας στα γήπεδα να συγκεντρώνουν περισσότερο πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας, ωστόσο, τα τραγικά περιστατικά βίας γεμίζουν καθημερινά τα δελτία των ειδήσεων συνθέτοντας τη φρικτή εικόνα μιας κοινωνίας που δείχνει ολοένα και πιο προκλητικά το αρρωστημένο πρόσωπό της.
Η δολοφονία του Άλκη Καμπανού στη Θεσσαλονίκη από μια οργανωμένη συμμορία τραμπούκων, η δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή από μια εγκληματική συμμορία Κροατών μέσα σε λίγους μόλις μήνες ήταν τα πιο τρανταχτά ίσως παραδείγματα της οπαδικής βίας που μετράει δεκάδες άλλα περιστατικά μέσα και έξω από τα γήπεδα. Ωστόσο, ο αθλητισμός δεν έχει το μονοπώλιο της κοινωνικής βίας. Οι γυναικοκτονίες συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, τα κρούσματα κακοποίησης μαθητών ακόμα και μέσα στα σχολεία από ομάδες συμμαθητών τους βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, όπως και πολλά άλλα ντροπιαστικά και αδιανόητα εγκλήματα.
Ο εξατομικισμός της ζωής και η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων, η αποδυνάμωση των κοινωνικών δομών, η χαλάρωση των θεσμών με αποκορύφωμα την οικογένεια οδηγούν την κοινωνία στην απογοήτευση και στην παθητική παρακολούθηση μιας αδιέξοδης πορείας που μοιάζει όλο και περισσότερο μη αναστρέψιμη. Η πολιτεία εξελίσσεται σε καταγραφέα και σχολιαστή των περιστατικών βίας ενώ οι παρεμβάσεις της αυτοαναιρούνται από το γεγονός ότι η υλοποίησή τους είτε εναποτίθεται σε τρίτους είτε δεν μπορεί να ελεγχθεί από τους μηχανισμούς που διαθέτει.
Ανεξάρτητα από την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των μέτρων που εξαγγέλθηκαν κατά της οπαδικής βίας, σε συνδυασμό και με τις αλλαγές που επιχειρούνται με την υπό διαβούλευση μεταρρύθμιση στη δικαιοσύνη, είναι ανάγκη να γίνει πλέον κοινή συνείδηση ότι η χώρα αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης Παιδείας. Και το πρόβλημα αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά χωρίς ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα με ένα ελκυστικό γι αυτά σχολείο, με προγράμματα και δασκάλους που θα εμπνέουν τα νέα παιδιά, θα τα ωθούν προς την κατάκτηση της γνώσης και θα τα μυούν στις κοινωνικές αξίες και συμπεριφορές.