Προ ημερών παρουσιάστηκε η μελέτη επιτροπής, που συγκρότησε το Ίδρυμα Μποδοσάκη, για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι άξιο μνείας το γεγονός ότι όλες οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις αποτελούν σημαντικά σημεία του προσχεδίου του νόμου 4009/2011, όπως εισήχθη στη Βουλή τον Ιούλιο 2011. Αυτό αποδεικνύει ότι οι μεταρρυθμίσεις που εισηγήθηκε η τότε υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, είναι ακόμη επίκαιρες και αντέχουν στον χρόνο. Παρά δε το γεγονός ότι η επιτροπή δεν ανέφερε κατά την παρουσίαση της μελέτης στις 22/11/2021 ότι οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις είχαν ήδη προταθεί και σχεδόν στο σύνολό τους νομοθετηθεί, είναι θετικό ότι τα μέλη της ενστερνίζονται απολύτως την αναγκαιότητα επαναφοράς ενός βελτιωμένου νόμου 4009.
Έχουμε κατ’ επανάληψη πει ότι η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) ήταν ένα τολμηρό και αναγκαίο βήμα προκειμένου να απαλλαγούν τα πανεπιστήμια από φοιτητές που δεν έχουν το υπόβαθρο παρακολούθησης προγραμμάτων σπουδών πανεπιστημιακού επιπέδου, και συγχρόνως και ενθαρρυνθούν οι νέοι να σπουδάσουν ένα χρήσιμο επάγγελμα που θα τους δώσει τα εφόδια να ζήσουν αξιοπρεπώς, ως χρήσιμα μέλη της κοινωνίας. Όμως αυτό είναι ένα βήμα που, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα, θα πρέπει να συνοδευτεί από τρία επιπλέον γενναία βήματα: Το πρώτο είναι η επανασύσταση του Τεχνολογικού Τομέα, διακριτού από τον Πανεπιστημιακό με τριετούς φοίτησης προγράμματα σπουδών τεχνολογικών εφαρμογών. Το δεύτερο είναι η συγχώνευση και κατάργηση ομοειδών τμημάτων και πανεπιστημίων, δηλαδή η άμεση εφαρμογή ενός νέου χωροταξικού σχεδιασμού. Τρίτο δε αναγκαίο βήμα είναι η επαναφορά ενός βελτιωμένου νόμου 4009/2011 για την αναβάθμιση και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εξυπακούεται φυσικά ότι θα πρέπει να συνεχισθεί και ενισχυθεί γενναία η Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση με νέες ειδικότητες σε σύγχρονα επαγγέλματα και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ώστε να δοθεί διέξοδος στους νέους που επιθυμούν να μάθουν ένα επάγγελμα.
Διαβάστε τη συνέχεια
Πηγή: www.athensvoice.gr