Όσο περισσότερο πλησιάζει ο θεσμικά δεδηλωμένος χρόνος της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης, τόσο πιο συχνά οι αντίπαλοι ακονίζουν, βγάζοντας από το συρτάρι τους, παλιά και νέα μαχαίρια.
Η δημοσκόπηση, μια κατ’ εξοχήν επιστημονική μέθοδος διερεύνησης, ανάλυσης και μέτρησης των τάσεων της κοινωνίας, μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε εργαλείο επηρεασμού και διαμόρφωσης της κοινής γνώμης με την ικανοποίηση κομματικών σχεδιασμών.
Η απαίτηση για προσαρμογή των μετρήσεων και ειδικά της πρόθεσης ψήφου στις ανάγκες των παραγγελλόντων, η εμφάνιση νέων εταιρειών για τη «παράκαμψη» των επιστημονικών εμποδίων, η σύγκριση των αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων που διενεργούνται με διαφορετικές μεθόδους, οι μέσοι όροι, οι «μητέρες» των δημοσκοπήσεων και πολλά άλλα χρησιμοποιούνται εν όψει της μητέρας των μαχών.
Η χώρα δεν χρειάζεται κόμματα στηριγμένα σε δημοσκοπικά τρικ. Χρειάζεται κόμματα ικανά να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν την πραγματική έξοδο από την κρίση, χρειάζεται μια φιλοευρωπαϊκή συμμαχία αποφασισμένη να συγκρουστεί με τον λαϊκισμό και να οδηγήσει την οικονομία στο δρόμο της ανάπτυξης.