Οι άνθρωποι διασχίζουν τη ζωή τους μεταφράζοντας το παράπονο σε εκδίκηση γιατί δεν ξέρουν ότι η καλύτερη εκδίκηση είναι η λήθη. Να πνίγει δηλαδή κανείς τον εχθρό στη σκόνη της λησμονιάς.
Η νέα σειρά «Άγιος Έρωτας», που προβάλλεται στον ALPHA, εμβαθύνει στην πολυπλοκότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων, στις ανομολόγητες εντάσεις και στους αγώνες εξουσίας μέσα σε μια μικρή πόλη. Η πλοκή παίρνει μια κρίσιμη τροπή με την εισαγωγή του πατέρα Νικόλαου, ενός νεοαφιχθέντος ιερέα στο χωριό Στέρνα. Η παρουσία του φέρνει μια αίσθηση θρησκευτικής αυθεντίας και ηθικής κατεύθυνσης, αλλά από την αρχή γεννιούνται ερωτήματα σχετικά με το αν οι προθέσεις του είναι τόσο αγνές όσο υποδηλώνει η θέση του. Είναι πραγματικά άνθρωπος του Θεού ή μήπως κουβαλάει τη δική του κρυφή ατζέντα; Τα μυστικά του δεμένα στο άρμα της εκδίκησης θα βγουν στο φως; Η ασάφεια που περιβάλλει τον χαρακτήρα του προσθέτει επίπεδα ίντριγκας και σασπένς στην αφήγηση.
Στην περίμετρο της ιστορίας βρίσκεται ο Παύλος Μαρκόπουλος, ένας επιτυχημένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος, του οποίου το κατάστημα επεκτείνεται με το άνοιγμα μιας νέας πτέρυγας. Το γεγονός φαίνεται να φέρνει χαρά και ενθουσιασμό στην κοινότητα, αλλά κάτω από την επιφάνεια κρύβεται ένας ιστός από μυστικά, αντιπαλότητες και ανομολόγητες επιθυμίες. Η ίδια η εκδήλωση των εγκαινίων γίνεται η βιτρίνα για τις εντάσεις που αναβλύζουν στον πυρήνα των σχέσεων. Δεν πρόκειται μόνο για εντάσεις μεταξύ γειτόνων, αλλά και εντός των οικογενειών, όπου η αγάπη, η ζήλια και η φιλοδοξία διαπλέκονται.
Το επίκεντρο της σειράς, ωστόσο, περιστρέφεται γύρω από τη Χλόη, τη μικρή κόρη του Παύλου, και την απαγορευμένη σχέση της με τον Αργύρη, έναν από τους εργάτες του πατέρα της. Ο Αργύρης, ένας άντρας από κατώτερη κοινωνική τάξη, αντιπροσωπεύει όλα όσα αποδοκιμάζει ο Παύλος, αλλά για τη Χλόη είναι αυτός που αγαπάει. Η αγάπη τους, ωστόσο, δεν είναι απαλλαγμένη από συνέπειες. Σε μια κοινωνία που δεσμεύεται από την παράδοση, τις κοινωνικές προσδοκίες και τις πιέσεις της οικογενειακής τιμής, η σχέση της Χλόης και του Αργύρη θεωρείται σκανδαλώδης, μια ντροπή που πρέπει να κρυφτεί πάση θυσία. Η ιστορία της αγάπης τους γίνεται ένα πεδίο μάχης όπου οι κοινωνικές αξίες συγκρούονται με τις προσωπικές επιθυμίες.
Όταν η σχέση τους αποκαλύπτεται κατά τη διάρκεια της τελετής αγιασμού, ξεσπά η κόλαση. Ο αγιασμός, που θα έπρεπε να είναι μια στιγμή ευλογίας και ειρήνης, γίνεται ο καταλύτης για την αποκάλυψη μυστικών. Οι συνέπειες αυτής της αποκάλυψης είναι σοβαρές. Η Χλόη έρχεται αντιμέτωπη με την πλήρη οργή του πατέρα της, ενώ ο Αργύρης σπρώχνεται στο περιθώριο, όχι μόνο της κοινωνίας αλλά και της ζωής της Χλόης. Αυτή η δραματική πτώση δίνει τον τόνο για το υπόλοιπο των πρώτων επεισοδίων της σειράς.
Απελπισμένη και σε αναζήτηση υποστήριξης, η Χλόη στρέφεται στο μοναδικό άτομο που πιστεύει ότι μπορεί να τη βοηθήσει - τον πατέρα Νικόλαο. Όμως ο ρόλος του ιερέα στη ζωή της καλύπτεται από ασάφεια. Ο χαρακτήρας του θέτει κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την ηθική, τη χειραγώγηση και τη φύση της εξουσίας μέσα σε μικρές κοινότητες. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, γίνεται όλο και πιο σαφές ότι η παρουσία του στη Στέρνα δεν είναι τόσο αθώα όσο αρχικά φαινόταν.
Σε σενάριο του Άγγελου Χασάπογλου και της Στέλλας Βασιλαντωνάκη και σκηνοθεσία του Σπύρου Μιχαλόπουλου, η σειρά υπόσχεται να καθηλώσει το κοινό της με μια δυνατή αφήγηση, ενδιαφέρουσες ερμηνείες και καλής ποιότητας κινηματογράφηση. Πρωτότυπη μουσική για τη σειρά γράφει ο Στέφανος Κορκολής
Η ένταση είναι αισθητή σε κάθε σκηνή, ο ρυθμός είναι σκόπιμα αργός σε ορισμένες στιγμές, αφήνοντας το βάρος των ανείπωτων λέξεων να αιωρείται στον αέρα. Η κινηματογράφηση ενισχύει περαιτέρω αυτή την ατμόσφαιρα, με τις έντονες αντιθέσεις φωτός και σκιάς, που αντικατοπτρίζουν τις εσωτερικές συγκρούσεις των χαρακτήρων.
Οι ερμηνείες είναι ένα άλλο θετικό χαρακτηριστικό της σειρά. Οι ηθοποιοί προσδίδουν βάθος και πολυπλοκότητα στους ρόλους τους, κάνοντας τους χαρακτήρες κατανοητούς, ακόμη και όταν οι πράξεις τους είναι ηθικά αμφισβητήσιμες. Ο πατέρας Νικόλαος, με την ήρεμη έντασή του, μας αναγκάζει να προσπαθούμε να μαντέψουμε και να υποθέσουμε, ενώ η αυταρχική συμπεριφορά του Παύλου τον καθιστά ταυτόχρονα κακό και τραγική φιγούρα.
Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος στο ρόλο του πατέρα Νικόλαου δίνει μια δυνατή παρουσία στην σειρά. Η ερμηνεία του αφήνει υπονοούμενα για βάθος και ικανότητα, αλλά η ερμηνεία του μοιάζει περισσότερο συγκρατημένη παρά πρωτοποριακή.
Η Δανάη Παππά ως Χλόη Μαρκοπούλου αναδεικνύει τον χαρακτήρα της, ισορροπώντας ανάμεσα στην αθωότητα και την πολυπλοκότητα μιας νεαρής γυναίκας που έχει εμπλακεί σε μια «ακατάλληλη» σχέση.
Ο Δημήτρης Παπανικολάου, ως Παύλος Μαρκόπουλος, παρέχει μια σταθερή βάση για την οικογενειακή δυναμική της σειράς. Η ερμηνεία του, αν και στιβαρή, στερείται κάποιας ενέργειας που θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον χαρακτήρα του από τυπικό σε συναρπαστικό. Ο Γιάννης Τσορτέκης δίνει μια σταθερή ερμηνεία, και ενώ προσδίδει στον χαρακτήρα του τη σωστή βαρύτητα, δεν υπάρχουν πολλά που να τον κάνουν να ξεχωρίζει ως ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο, όπως μας έχει συνηθίσει.
Η Κατερίνα Παπουτσάκη και η Ταμίλα Κουλίεβα, ως γυναίκες μητέρες της οικογένειας, προσδίδουν στους ρόλους τους μια κομψή φινέτσα. Οι εκφράσεις και η σωματικότητα της Παπουτσάκη είναι καλοδουλεμένες, ενώ η μητρική ερμηνεία της Kουλίεβα μοιάζει ειλικρινής και προσγειωμένη. Καμία από τις δύο ερμηνείες δεν επισκιάζει την άλλη, ωστόσο και οι δύο διατηρούν μια παρουσία που προσθέτει υφή στο οικογενειακό δράμα.
Εν κατακλείδι, ο Άγιος Έρωτας εξελίσσεται σε μια ενδιαφέρουσα σειρά που εξερευνά θέματα αγάπης, εξουσίας, προδοσίας και προσωπείων που φορούν οι άνθρωποι. Δεν είναι απλώς μια ιστορία σε μια κωμόπολη, σε μια άλλη εποχή, βρισκόμαστε στο 1958, αλλά ένας καθρέφτης στην πολυπλοκότητα της ανθρώπινης κατάστασης. Από τα πρώτα επεισόδια φαίνεται ότι η σειρά με το προσεγμένο σενάριο, τη δουλεμένη σκηνοθεσία και τις δυνατές ερμηνείες, έχει όλα τα συστατικά ενός δράματος που θα κρατήσει το κοινό του καθηλωμένο εβδομάδα με εβδομάδα. Γιατί όλοι ξέρουν, όταν είναι ερωτευμένοι δεν μπορούν να κοιμηθούν, γιατί ο έρωτας είναι πολύ καλύτερο από αυτό που θα μπορούσαν να ονειρευτούν.