H χώρα βρίσκεται σε πανεθνικό πένθος.!
Πρόκειται για την μεγαλύτερη συμφορά σε καιρό ειρήνης.
Αυτό φαίνεται να το απαξιώνει το πολιτικό σύστημα, η κυβέρνηση και κυρίως τα ΜΜΕ (τα οποία και δεν αγγίζει μιας κι είναι τα φερέφωνα της).
Βλέπουμε έκπληκτοι στα τηλεοπτικά κανάλια να παρελαύνουν ομηγύρεις ατόμων χωρίς μάσκες και χωρίς αποστάσεις, όλο το 24ωρο, μες την καλή χαρά. Και τα weekend ξεφαντώματα με τεράστιες παρέες σε τηλεμπουζούκια και τηλεσκυλάδικα.
Είναι ένας ολόκληρος κόσμος υπεράνω του νόμου.
Η ΤΒ που έως τώρα σκότωνε την αισθητική μας, σκότωνε τον πολιτισμό μας, σκότωνε την νοημοσύνη μας, σκότωνε την ενημέρωση μας και σκότωνε την (όποια) δημοκρατία μας. Τώρα πλέον σκοτώνει στ? αλήθεια την υγεία μας και τη ζωή μας. Είναι απλό. Ανάβει ο χαζός τηλεθεατής την ΤΒ και ω του θαύματος. Μπαίνει σ? έναν άλλο κόσμο -κι αυτό τον κόσμο διεκδικεί-. Έναν κόσμο χωρίς μάσκες, χωρίς αποστάσεις, χωρίς μέτρα ασφαλείας και χωρίς οδύνη κι οδυρμό για τις χιλιάδες ψυχές που πήρε η covid. Μες την χαρά και την ευτυχία.
Βλέπει στη βουλή τους ομιλητές να βγάζουν τη μάσκα για να μιλήσουν, ενώ θάπρεπε να κάνουν το αντίθετο. Βλέπει διάφορους κρατικούς αξιωματούχους να φορούν τις μάσκες τους στο στόμα ή στο πηγούνι, και κανείς να μην τους κάνει παρατήρηση.
Ολο αυτό το τηλεοπτικό (κι όχι μόνο) γίγνεσθαι αποτελεί ΥΒΡΗ. Αποτελεί προσβολή στην μνήμη των νεκρών και στο πένθος χιλιάδων οικογενειών που έχασαν τους αγαπημένους τους από την επάρατη COVID 19.
Καθένας με αισθήματα και συνείδηση αναρωτιέται για το μέγεθος της αναισθησίας, της παχυδερμίας όλων αυτών. Κίνητρο; Fortune and glory.! Μα για το χρήμα και την προσωπική προβολή.
Τα ίδια και χειρότερα για ένα πολιτικό σύστημα σε πλήρη σύγχυση ιδεών κι αξιών. Με πρωτομάστορα της συμφοράς την -έχουσα και τυπικά την πολιτική ευθύνη- κυβέρνηση.
Ολες οι κακοδαιμονίες του κράτους που ταλανίζουν τον τόπο εδώ και δεκαετίες να βρίσκονται μπροστά μας, μεγεθυμένες στη νιοστή λόγω της σοβαρότητας της επιδημίας.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί σε κατάσταση αφασίας. Να κάνουν εικονικούς ελέγχους στα πιο κεντρικά και προβλέψιμα σημεία των πόλεων. Κι οι ανταποκριτές να μεταδίδουν πως οι πολίτες ανταποκρίνονται στα μέτρα. Ποιοι; Αυτοί που μόλις δουν αστυνομία ή κάμερες, τραβούν τη μάσκα τους στη μύτη κι όλα μέλι γάλα;
Δηλαδή κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας.
Ο πολύς Σπυρίδων παύλα Άδωνις είπε και το πιο αμίμητο των τελευταίων μηνών (και τα παπαγαλάκια του, η ασκημούλα κι ο μονόφθαλμος τον κοιτούσαν σαν χαζοί). Πως ο πρωθυπουργός που φωτογραφήθηκε στην Πάρνηθα (!) σχεδόν αγκαλιά με ένα τσούρμο άτομα και χωρίς μάσκες, σε περίοδο αυστηρής απαγόρευσης μετακινήσεων, ήταν σ? όλα νόμιμος. Διότι:
α) Μπορεί ο καθένας να πάει στην Πάρνηθα για άσκηση. Κι αυτό άλλωστε το συνιστά ο Σπυρίδων - Άδωνις. Δηλαδή να πάμε όλοι στην Πάρνηθα για άσκηση.
(Ναι καλά. Μέχρι τους πρόποδες θα μας έχουν κόψει όχι ένα αλλά δέκα πρόστιμα).
β) Φυσικά και δεν φορούσε μάσκα. Στη άσκηση δεν φοράμε μάσκα γιατί θα σκάσουμε.
(Δηλαδή να βάλουμε 6 στο κινητό και να βγούμε στο δρόμο χωρίς μάσκα -ενώ είναι σαφώς υποχρεωτική-. Και στους αστυνομικούς που θα μας κόψουν πρόστιμο να πούμε πως κάνουμε άσκηση κι ο υπουργός είπε να μην φοράμε μάσκα).
Άσε που αυτό που είπε για τη μάσκα είναι έτσι κι αλλιώς λάθος.
-Που δείχνει και την άγνοια και την σύγχυση που επικρατεί στους κυβερνητικούς κύκλους.-
Γείτονας που έχει άσμα είπε στον υπογράφοντα ότι με τη μάσκα αναπνέει καλύτερα. Και μου το εξήγησε. Η μάσκα όχι μόνο δεν εμποδίζει την ανταλλαγή αερίων εισπνοής εκπνοής αλλά φιλτράρει και τον αέρα που αναπνέεις. Όχι μόνο από τον ιό αυτόν αλλά και από όλους τους άλλους ιούς, μικρόβια, παράσιτα, έντομα και σκόνη. Με άλλα λόγια αναπνέεις έναν πολύ πιο καθαρό αέρα.!
(Μιλάμε πάντοτε για την εγκεκριμένη χειρουργική μάσκα. Αυτήν που απ? έξω γράφει ότι αποτελεί μέτρο προστασίας. Ενώ οι καλές υφασμάτινες, οι εγκεκριμένες, αναγράφουν πως ΔΕΝ αποτελούν μέτρο προστασίας).
Μιλάμε δηλαδή για κυβέρνηση μαθητευόμενων μάγων.
Ποτέ δεν βγήκαν να δείξουν λεπτομερώς το πώς φοριέται σωστά μια μάσκα. Λοιπόν έχουμε και λέμε:
-Η μάσκα δεν είναι κολιέ να φοριέται στο λαιμό.
-Η μάσκα δεν είναι για μας ζεσταίνει τις αμυγδαλές.
-Η μάσκα δεν φοριέται στο πηγούνι ή στο στόμα ή ακόμη και στην άκρη της μύτης.
- Η μάσκα είναι για να φιλτράρει τα μολυσμένα σταγονίδια που μεταφέρουν τον ιό είτε κατά την εισαγωγή είτε κατά την εξαγωγή του αέρα.
-Γι? αυτό η μάσκα πρέπει να καλύπτει εντελώς τη μύτη και το στόμα ως το πηγούνι.
- Η μάσκα πρέπει να ξεκινά από το κόκαλο της μύτης και κάτω. Για να το βρούμε πιάνουμε με τα δύο δάκτυλα τη μύτη στα πλαϊνά της. Οπου είναι σκληρή εκεί είναι και το κόκαλο της μύτης κι από κει ξεκινάει η μάσκα. Σχεδόν αγγίζει τα μάτια.
- Η μάσκα φοριέται με το άσπρο από μέσα και το πράσινο απ? έξω (μιλάμε πάντοτε για τη χειρουργική).
- Η μάσκα έχει ένα σιδεράκι στο πάνω μέρος της. Αυτό το μετράμε (πιάνοντας τη μάσκα από τις δύο άκρες) και το λυγίζουμε στη μέση, βάζοντας το δάκτυλο μας στην αρχή για να μην κάνει πολύ οξεία γωνία. Αφού το λυγίσουμε καλά το σιδεράκι, κάνουμε σ? αυτό δύο καμπύλες στο σχήμα που έχει το πρόσωπο πάνω από τα μάγουλα, ώστε να εφαρμόζει καλά κι αεροστεγώς η μάσκα και να μπορούμε να φοράμε και γυαλιά χωρίς αυτά να νοτίζουν.
-Επίσης τα μάτια είναι πύλη εισόδου του ιού. Καλό είναι να φοράμε κάποια γυαλιά. Αποτελούν κι αυτά προστασία, εάν κάποιος βήξει ή φτερνιστεί ή μιλήσει μεγαλοφώνως προς το μέρος μας.
Μέσα σ? όλο αυτό το κυβερνητικό αλαλούμ και τις παλινωδίες (όχι στη μάσκα, ναι στη μάσκα), είναι λογικό πολλοί να μπερδευτούν. Και μη ξεχνάμε ότι πάντοτε υπάρχουν αντικοινωνικές συμπεριφορές. Αυτοί που δεν φορούν κράνος στην μοτοσυκλέτα και σπάνε το κεφάλι τους, αυτοί που δεν φορούν ζώνη και σ? ένα απότομο φρενάρισμα εκτοξεύονται εκτός αυτοκινήτου, αυτοί που τινάζουν τα χαλιά τους στα κεφάλια των περαστικών, αυτοί που παρκάρουν στη διάβαση αναπήρων ή στον ποδηλατόδρομο. Αυτοί είναι που δεν θα τηρήσουν τα μέτρα και μεταδίδουν τον ιό. Ή μήπως πιστεύει κανείς πως οι Αλβανοί ή οι λάθρο, που βλέπουν με περιφρόνηση τη χώρα και το λαό της, ότι θα σεβαστούν τις ανθρώπινες ζωές. Και ότι μαζί και με τους τσιγγάνους κι άλλους που ζουν στο περιθώριο του νόμου, θα πειθαρχήσουν εκούσια στη νομοθεσία.
Δυστυχώς το κανάκεμα, το καλόπιασμα όλων αυτών των αντικοινωνικών συμπεριφορών -για λόγους ψηφοθηρίας βέβαια- μαζί με το λεγόμενο «άνοιγμα», οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε αυτό που ζούμε τους τελευταίους δυόμιση μήνες. Τις καθημερινές εκατόμβες νεκρών.
Το αφήγημα της κυβέρνησης ΚΑΤΕΡΕΥΣΕ για το τι φταίει και τα αντίστοιχα μέτρα, μαζί με το λεγόμενο 2ο lockdown (καλά αυτό κι αν είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο). Και όταν στις νεοελληνικές κυβερνήσεις η πραγματικότητα τους διαψεύδει τότε τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. Τότε αρχίζει η «δημιουργική» αριθμητική και τα μαγειρέματα:
-Μειώνεις τον αριθμό των καθημερινών τεστ, για να μειωθούν αντιστοίχως και τα κρούσματα.
-Δεν τεστάρεις όσους επικοινωνούν και δηλώνουν συμπτώματα και τους καθοδηγείς να μείνουν σπίτι.
-Από την άλλη προσπαθείς να οδηγήσεις στα τεστ όσο δυνατόν περισσότερους υγιείς.
-Χρησιμοποιείς πιο πολύ rapid test που έχουν υψηλό ποσοστό μη εντοπισμού της νόσου και λιγότερα μοριακά.
-Η δυσκολία είναι στους νεκρούς και τους διασωληνωμένους. Εκεί μπορείς να καθυστερήσεις να δηλώσεις τους νεκρούς, όμως για λίγο. Επίσης μπορείς σε κάποιους, τραβώντας τις γνωματεύσεις σαν λάστιχο, να μην είναι σίγουρο πως πέθαναν από covid(;!).
Πρόκειται για μεθοδεύσεις πολύ επικίνδυνες. Και το σιγοντάρισμα από τα τηλεοπτικά παπαγαλάκια δεν μπορεί να συγκαλύψει 100% αυτά τα εγκλήματα.
Παραθέτω απόσπασμα από ανοικτή επιστολή φίλης μου -και την οποία προσυπογράφω-:
«Η χώρα μετά από την αυστηρή και χωρίς λαϊκισμούς παρέμβαση των ειδικών γιατρών κι επιστημόνων οι οποίοι έσυραν την κυβέρνηση σε μέτρα, οδήγησαν τη χώρα ένα βήμα μπροστά από την επιδημία. Εφτασαν τον Ιούλιο οι νεκροί στους 1 (έναν!) τη μέρα και μερικούς διασωληνωμένους. Το επόμενο λογικό βήμα ήταν να μηδενιστούν. Και το οποίο ΔΕΝ έγινε.
Ο Μητσοτάκης παρά την κομπορρημοσύνη του, το έβλεπες, πως κάτι τον έτρωγε. Δεν αισθάνονταν καλά που η χώρα ήταν παράδειγμα προς μίμηση. Αυτός ήξερε πως το φυσιολογικό ήταν να είναι ο καρπαζοεισπράκτορας, ο τζανετάκος της Ευρώπης. Η υποτέλεια, ο ραγιαδισμός αποτελεί ιδεολογία για την δεξιά. Κι αυτή η ιδεολογία την ωθεί στο να μην μπορεί να διαχωρίσει τις μεγάλες χώρες από τις (προσωρινές) ηγεσίες τους. Η δεξιά δεν μπορεί να το χωνέψει πως οι μεγάλες χώρες (δλδ οι ηγεσίες τους) ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ να χειριστούν την πανδημία. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το χωρέσει το δεξιό μυαλό τους.
Τη λύση (πάλι) την έδωσε ο αδόλφος -ως γνωστόν οι γερμανοί είναι φίλοι μας-. Άνοιγμα της οικονομίας (εδώ γελάνε δυο φορές). Είναι σαφές πως μόλις θα υπήρχε αύξηση κρουσμάτων (το είχαν προβλέψει και παραδεχθεί οι ίδιοι εκ των προτέρων!), οι τουρίστες θα έκαναν ουρά ποιος θα πρωτοέλθει για να κολλήσει covid-19.! Επίσης με το άνοιγμα των σκυλάδικων και των μπαρ που ποτίζουν τα παιδιά μας μπόμπες και τα πασάρουν πρέζα, θα ορθοποδούσε η οικονομία. Σοβαρά;
Πλέον ο Μητσοτάκης μες τα χαμόγελα, πήρε ανάσα ανακούφισης. Η χώρα είναι στην κορύφωση (ελπίζουμε) της ανθρωπιστικής της κρίσης, με τις καθημερινές εκατόμβες νεκρών. Κι αυτός μπορεί πλέον να πάει να ικετέψει για λεφτά, για φράγκα, για μπικικίνια. Με σκυφτό το κεφάλι να εκλιπαρήσει για μερικά δις για να τα ξεκοκαλίσει ο ίδιος κι οι περί αυτόν. Και βέβαια να τα πάρει μιας κι εκπλήρωσε για ακόμη μια φορά την αποστολή του και τον ρόλο του ως παράδειγμα προς αποφυγή. Και δίνοντας άλλοθι και λόγο για υπερηφάνεια κι έπαρση στη Γερμανία και τις άλλες μεγάλες χώρες που η ψωροκώσταινα δεν είναι καλύτερη τους.»
Πολλοί θα πουν με κακεντρέχεια: -Δηλαδή τι έπρεπε να κάνει η κυβέρνηση και δεν το έκανε; Απάντηση:
1. Από την πρώτη στιγμή έπρεπε να ενθαρρύνει την χρήση μάσκας και μάλιστα χειρουργικής και να την επιβάλλει ως υποχρεωτική.
2. Να ενθαρρύνει και την χρήση γυαλιών όσο είναι δυνατόν.
3. Να επιδεικνύει από τα κανάλια επακριβώς την χρήση της. Και γενικώς να γίνεται πρακτική εκπαίδευση του πληθυσμού στα μέτρα προστασίας (αντί να μας γεμίζουν αλογόμυγες οι μπαρμπαλιάς και σια).
4. Να γίνονται πραγματικοί κι όχι εικονικοί έλεγχοι. Αστυνομικοί με πολιτικά μαζί με δημοτικούς κι άλλους να κάνουν αιφνιδιαστικές εφόδους σε συνοικιακά μαγαζιά και βιοτεχνίες και βιομηχανίες. Με κάμερα (ή και κινητό) να φωτογραφίζουν ξαφνικά όσους δεν ακολουθούν τα μέτρα υγιεινής (μάσκα κάτω από τη μύτη, αποστάσεις, απολυμάνσεις). Κι όσοι είναι παραβάτες όχι μόνο πρόστιμο, αλλά και χειροπέδες πισθάγκωνα και στο κρατητήριο και την άλλη μέρα στο αυτόφωρο.
5. Να υπήρχε τετραψήφιος ή πενταψήφιος αριθμός καταγγελιών των πολιτών.
Παρένθεση. Πρέπει να γίνει σαφές και κατανοητό ότι ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ, ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΠΛΗΜΜΕΛΩΣ.
6. Αυτό που έκανε ο Σπυρίδων - Αδωνις δεν ήταν ευρεσιτεχνία του. Αυτός το είδε όπως κι όλοι μας πιο πριν σε φαρμακεία, σε χρώματοπωλεία κλπ. Είχαν βάλει ένα τραπεζάκι στην πόρτα κι εμπόδιζαν την είσοδο στους πελάτες. Έκαναν λοιπόν τις συναλλαγές τους στην είσοδο. Απλώς ο υπουργός το έκανε πολύ πιο γραφειοκρατικό και πολύπλοκο -ακούγοντας προφανώς τους ανόητους γραφειοκράτες του-. Αυτό το απλό πράγμα (όχι του υπουργού βέβαια) θα μπορούσε να γίνει από ευθύς εξ αρχής. Η κυβέρνηση μάλιστα είχε λάβει πρόταση (που πήγε στο κάλαθο των αχρήστων) από την αρχή του καλοκαιριού να μπει ένα παράθυρο σ? όλα τα μαγαζιά κι από κει να κάνουν συναλλαγές.
Και με ελεγχόμενη μετακίνηση να πληκτρολογείς το 2 και να πηγαίνεις για ψώνια. Βέβαια να υπάρχει κόφτης (δηλαδή έξυπνο software). Να δίνει προτεραιότητα στις πιο αναγκαίες αγορές όταν είναι να βγουν πολλοί έξω.
7. Οι κρατικές υπηρεσίες, εταιρίες κι οργανισμοί είναι οι τόποι όπου υπάρχει καθημερινά συνωστισμός και συγχρωτισμός. Αποτελούν υγειονομική βόμβα. Ένα ωράριο συνεχές για τους πολίτες από τις 07.00 έως τις 21.00 και τα Σάββατα καθώς και ραντεβού για την επόμενη μέρα, με μηχάνημα με χαρτάκια στην είσοδο ή με SMS, θα μείωνε την κοσμούρα που ξεροσταλιάζει καθημερινά απ? έξω. Και εξυπηρέτηση από την πόρτα ει δυνατόν.
8. Ειδικοί κανόνες και μηχανισμοί υγιεινής ασφάλειας για όσους μπαίνουν στον χώρο μας. Για την αλβανή που έρχεται να καθαρίσει το σπίτι. Για τον μάστορα που έρχεται να κάνει κάποια κατασκευή ή επισκευή. Πολύ περισσότερο για όσους μπαίνουν σε γηροκομείο ή άλλα ιδρύματα.
Ειδικές στολές και αναλώσιμα με έξοδα του κράτους καθώς κι εκπαίδευση 1 ή 2 ημερών. Κι όσοι παραβαίνουν τα μέτρα παρ? όλα αυτά, να τιμωρούνται πολύ αυστηρά.
Παρένθεση. Αυτά που γίνονται στους οίκους ευγηρίας κι αλλού είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ. Η έννοια «ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο» εδώ βρίσκει εφαρμογή. Δηλαδή ότι μπορεί να έχω κολλήσει τον ιό από αμέλεια μου και δεν μ? ενδιαφέρει να μπω στο γηροκομείο και να μολύνω τους ηλικιωμένους κι ενδεχομένως να τους στείλω στον τάφο.!
Και πολλά άλλα μέτρα θα μπορούσε να απαριθμήσει κανείς. Μέτρα που ένα σοβαρό καθεστώς θα ενσωμάτωνε στην πολιτική του κατά της πανδημίας.
Το πόσοι υγειονομικοί, νοσηλευτές ακόμη και γιατροί καταλήγουν σε ΜΕΘ αποδεικνύει το πόσο πλημμελώς εφαρμόζονται οι κανόνες προστασίας από τον ιό, ακόμη κι από τους εν δυνάμει ειδικούς. Είναι πράγματι απογοητευτικό.
Το να μιμούμαστε το τι κάνουν οι άλλοι και ακόμη το να κάνουμε συγκρίσεις με τις «μεγάλες χώρες» (οι οποίες έχουν αποτύχει ως γνωστόν), είναι εγκληματικό.
Θα πρέπει η κυβέρνηση, ο πολιτικός κόσμος, όλη η χώρα να σοβαρευτεί επιτέλους. Ειδάλλως η μόνη μας ελπίδα να καταλαγιάσει η μπόρα, η πληγή του φαραώ, είναι ο εμβολιασμός (αν και ας γίνει στοιχειωδώς σωστά).