Βελτίωση οικονομικών δεικτών και εμμονή με το πρωτογενές πλεόνασμα
Επιπλέον το άνοιγμα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ,ο εξορθολογισμός λειτουργίας της Δημόσιας διοίκησης , οι περικοπές άχρηστων δαπανών του Δημοσίου , η απελευθέρωση της αγοράς από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις , η συνέχιση του ανοίγματος των κλειστών αγορών , η μεταρρυθμιστική ατζέντα της Κυβέρνησης, η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα αλλά και η βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου μέσω ενίσχυσης της εξαγωγικής δραστηριότητας θα συνδράμουν αποφασιστικά αφενός , να αναπνεύσει ουσιαστκά η Οικονομία και θα συμβάλουν αφετέρου, στην παραγωγή πραγματικών πλεονασμάτων όχι με όρους πλέον φορολογικής αφαίμαξης αλλά ως προϊόν ανταγωνιστικής της λειτουργίας μέσω των εξαγωγών.
Ως εκ τούτου , η δημοσιονομική πειθαρχία απαιτείται να συνεχιστεί με συνέπεια αφού είναι αυτή που θα άρει τις όποιες αμφιβολίες και επιφυλάξεις των δανειστών για τη σοβαρότητα των προθέσεών μας. Η δημοσιονομική συνέπεια και η επίτευξη πλεονασμάτων είναι αυτά που θα ευεργετήσουν την εξυπηρέτηση των τόκων του χρέους, που θα εξασφαλίσουν αποκατάσταση εμπιστοσύνης στις προοπτικές της οικονομίας ώστε να ξαναμπεί η χώρα σε επενδυτική βαθμίδα και να επιτραπεί η πρόσβαση των τραπεζών στις διεθνείς αγορές για άντληση κεφαλαίων.
Οι τελευταίες εξάλλου εντυπωσιακά χαμηλές αποδόσεις των πενταετών και δεκαετών ομολόγων του Δημοσίου προοιωνίζονται θετικές εξελίξεις στο μέλλον.
Από την άλλη , οι στοχευμένες Κυβερνητικές προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα είναι απαραίτητο να εστιαστούν : Πρώτον , σε δυναμικές παραβάσεις που αφορούν τη Δημόσια διοίκηση που παραμένει δύσκαμπτη, προβληματική και μη φιλική , μη συγχρονιζόμενη με τα πρότυπα της σύγχρονης Εταιρικής διακυβέρνησης .Δεύτερον , σε δυναμικές παρεμβάσεις που αφορούν τη Δικαιοσύνη και ιδιαίτερα το χρόνο απονομής της που η μεγάλη υστέρησή της συνιστά πληγή για νέους επενδυτές . Τρίτον , σε δυναμικές παρεμβάσεις στο θέμα των επενδύσεων με αυστηρό χρονοπρογραμματισμό και χρονοδεσμεύσεις σε όλες τις φάσεις υλοποίησης ενός επενδυτικού έργου από την έκδοση του φεκ , τις διυπουργικές συσκέψεις, την έκδοση περιβαλλοντικών αδειώνκ.ά.
Τέταρτον, σε δυναμικές παρεμβάσεις στο ζήτημα των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων που συνεχίζουν να βρίσκονται παρά την μείωση τους σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.
Πέμπτον, σε δυναμικές παρεμβάσεις στο θέμα της ελεγκτικής διαδικασίας , από ανεξάρτητα ελεγκτικά όργανα , ώστε να διασφαλιστεί η ενάρετος διαχείριση κονδυλίων που αφορούν δημόσιο χρήμα ανά Υπουργείο.
Ωστόσο είναι κατανοητό και ανθρώπινο ότι , σε μία τέτοια προσπάθεια υψηλής έντασης εργασιών και αυστηρής στοχοπροσήλωσης , δεν μπορούν να ακολουθήσουν όλοι.
Υπάρχουν όμως πάντα εναλλακτικές λύσεις για τους πραγματικούς Ηγέτες.