Γιώργος Μπάρμπας


ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Γιώργος Μπάρμπας

Πανεπιστημιακοί: μη εφαρμογή του νόμου εκ του ασφαλούς, χωρίς συνέπειες

Βία στο πανεπιστήμιο, στο ΑΠΘ, για άλλη μια φορά. Και το «παιχνίδι» επαναλαμβάνεται το ίδιο, κακόγουστο και επικίνδυνο. Και δίχως να φαίνεται στον ορίζοντα η επίλυση. Και δεν πρόκειται να φανεί όσο δεν αναδεικνύουμε τον πυρήνα του προβλήματος και ...

Πρώτοι στις κραυγές, τελευταίοι στην ευθύνη

Θα υπάρχει άραγε, αναρωτιέμαι, κανείς από εμάς τους «παρατηρητές» των γεγονότων, που θα βάλει στον εαυτό του το ερώτημα μήπως και κάπου σκέφτεται «στραβά»; Μήπως δεν φταίει (μόνο) «ο γιαλός που είναι στραβός» αλλά κι αυτός ο ίδιος στραβά αρμενίζει ...

Θύτες δεν υπάρχουν δίχως την ανοχή και τη συνενοχή μας

Και στο «μας» δεν βάζω τα θύματα. Βάζω όλο τον περίγυρο που βλέπει, ξέρει ή υποψιάζεται, που ακούει και στέκεται παθητικός, αμήχανος, φοβισμένος, αν όχι αδιάφορος μιας και «έτσι μάθαμε πως λειτουργούν τα πράγματα». Καθημερινά όλο και κάποιος βγαίνει ...

Πώς μετράς την ευαισθησία των ανθρώπων;

Πώς μετρά κανείς την ευαισθησία των ανθρώπων απέναντι στην ανθρώπινη ύπαρξη; Απέναντι στην ελευθερία έκφρασής της; Για να μπορεί να βγάλει το αίσθημα που την κατακλύζει, το συναίσθημα της ασφυξίας ή της απογείωσης, τη σκέψη, αυτό το βαθύτερο υπόστρωμα ...

Η αντίδραση των πανεπιστημίων: επαναφορά του «ασύλου» από την πίσω πόρτα

Η αρνητική αντίδραση των πανεπιστημίων στην επιλογή της κυβέρνησης για συγκρότηση ειδικού τμήματος της αστυνομίας υπό τον δικό της έλεγχο για την τήρηση του νόμου στα πανεπιστήμια ήταν αναμενόμενη. Είναι η ίδια με την αντίδραση στην κατάργηση του ...

Το «θλιμμένο» μάθημα της τηλεκπαίδευσης

Αυτές τις μέρες παρουσιάστηκε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ένα άρθρο (“Τα θλιμμένα παιδιά της τηλεκπαίδευσης”) με ανησυχητικές εκτιμήσεις για τις αρνητικές συναισθηματικές και ψυχολογικές συνέπειες της τηλεκπαίδευσης στα παιδιά. Η αλήθεια είναι ότι ...

Πρώτη προτεραιότητα στην επιδημία ο ενεργός πολίτης - Μπορούμε να το πετύχουμε;

Η αντιμετώπιση της επιδημίας προϋποθέτει ενεργή εμπλοκή των πολιτών, ατομική ευθύνη του καθενός για την τήρηση των αναγκαίων μέτρων –πέρα από την ευθύνη του κράτους και της κυβέρνησης για την πολιτική που χαράζει και εφαρμόζει. Και όπως είναι ...

Mind the gap- Σχόλιο πάνω στο σύνθημα «Δεν είναι αθώοι, οι Ναζί στη φυλακή»

Το ακούμε όσοι έχουμε την εμπειρία του μετρό της Αθήνας («προσοχή στο κενό»). Τώρα θα το υπενθυμίσω για όσους έτρεξαν να υιοθετήσουν στο προφίλ τους στο fb ή οπουδήποτε αλλού, το σύνθημα «Δεν είναι αθώοι, οι Ναζί στη φυλακή». Ένα σύνθημα, μια λαϊκή ...

Όταν η ελευθερία της προσωπικής έκφρασης στερείται της ικανότητας διαχείρισής της

Σκέψεις για το αλαλούμ των ανορθολογικών σκέψεων και συμπεριφορώνΜας τρομάζει το πλήθος των ανθρώπων και η ένταση με την οποία υπερασπίζονται εξωφρενικές –για μας- απόψεις σχετικά με την επιδημία. Και να σκεφτούμε ότι είναι πολύ περισσότεροι ...

Τι ακριβώς θα αξιολογήσετε κ. Κεραμέως;

Να αποσαφηνίσω κατ αρχάς ότι είμαι ένθερμος (θα έλεγα φανατικός αν δεν με ενοχλούσε η λέξη) θιασώτης της αξιολόγησης. Της αξιολόγησης ως κοινωνικής έννοιας και ως πράξης ατομικής και συλλογικής. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Όταν συζητάμε για αξιολόγηση, χρειάζεται ...

Αχός βαρύς ακούγεται, πολλά ντουφέκια πέφτουν...

Πολύ κουβέντα γίνεται και μεγάλη ταραχή έχει πέσει με το «διαδικτυακό σχολείο». Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς σε όλη τη χώρα εμπλέκονται όλες αυτές τις μέρες σε μια διαδικασία που ξεκίνησε και συνεχίζει να κινείται με αναπάντητα παιδαγωγικά ...